-


belldandina slashová čítanka II.

12.03.2016 20:04

Došla jsem k názoru, že mi fandomy mimo HP připadají ve staré čítance nevhodně upozaděné a rozhodla jsem se proto pro vytvořit druhý díl, který se bude věnovat pouze jim. Mám pocit, že je podobný seznam velmi potřebný. Bohužel smutnou pravdou je, že mám o věcech mimo HP fandom skandálně špatný přehled. 

 

Nejsem ovšem s tímto stavem spokojená a proto vás opět prosím o pomoc. Čítanka není ukončená. Jak se rozšiřuji mé vědomosti, mohla a měla by se rozšiřovat i ona. Vaše postřehy jsou proto velmi vítány, protože napomohou tomuto procesu. Děkuji všem, kteří mi při tom chtějí být nápomocni. 

 

 

 

 

belldandina slashová čítanka 

pro II. ročník - PŘEHLÍDKA FANDOMŮ

(Čítanku pro I. ročník najdete zde)

 

Doporučená literatura od belldandy pro začátečníky (případně i pro pokročilé)

Varování! Tabulkově doporučený správný věk je u většiny povídek 18+. Zvážení, co a zda číst, je ovšem samozřejmě na každém z vás.

 

 

 

SLASHOVÉ ORIGINÁLKY 

 

český slash:

 

pán a jeho pes

Lord Roderik Galant - Naháči, chlupáči a vanilka (pošlu na požádání - belldandy@seznam.cz)

další povídky Lorda Roderika Galanta

 

nejednoznačná sexualní orientace

Alice O´Really - Cesta (heslo:sax)

další povídky Alice O´Really

 

d/s fluff

Dahaka - Jedno malé ...

také: Dahaka - Projekt SolosČerný obsidián + další Dahačiny povídky 

 

prostituce

Velekněžka (Mysty15) -  Rums 

 

další:

Syhrael - Myrtilles

Kalamity Jane  - Daruj mi křídla

Casiopea - Zlatý prach (pošlu na požádání - belldandy@seznam.cz)

D.J. Orlovský - Horizont událostí

Akyra -  Host z Okinawi 

Amater -  Ve jménu říše 

Kayleigh -   Podstata  

Sax - Láska na napříč staletími  (heslo: sax)

 

 

 

 

STAR TREK 

překlady:

K/S - spirk (Kirk/Spock)
Jungle KittyZlatý chlapec (překlad: Diegina)

český slash:

 

K/S - spirk (Kirk/Spock)

Diegina - T´hy´la

Lanevra Zasněžené snyJabloňový květ

 

spones (Spock/Bones = McCoy)

Lanevra - Odlesk západu tvého slunce

 

 

 

SHERLOCK HOLMES

překlady:
 
H/W (Holmes/Watson)
shalott - Panenská plavba Tiresiova (překlad: Julie/Josika)

český slash:

 

H/W (Holmes/Watson)

Starvation - Opuštěný  PWP! Převážně erotický obsah.

Lanevra - Holub

Muraki a Bea - Watson se žení

 




SHERLOCK (BBC) 

teorie:

Nagat - How gay can Sherlock possibly be?

TruTru Kanashiko - TJLC aneb Johnlock není Fanfiction, stane se to! (bonus)

 

překlady:

 

johnlock (Jo hn/Sherlock)

verityburns - The Road Less Treveled (překlad: miamam, heslo: TRLT)

emmagrant01 - A Cure Of Boredom  (překlad: Ljena)  PWP! Převážně erotický obsah.

NoStraightLine - Na Hraně (překlad:miamam, heslo: NH)

doporučení na další johnlocky

 

 

český slash:
 

johnlock (John/Sherlock)

miamam - Případ pražského domu

medúsa Deziluzionista

TruTru Kanashiko - Na rozlučce o den více

 

 

 

 

SUPERNATURAL

teorie:

Nagat - I´m officially doomed

 

překlady:
 
destiel (Dean/Castiel)
gabriel a standbyme - Twist nad Shout  AU Alternativní realita!  (na požádání - sejsnka33@gmail.com)

doporučení na další destiely

 

český slash:

 

destiel (Dean/Castiel)

Mary Barrens - Pokoj na konci světaAnd the days feel like years...

Lanevra - Šepot perutí

 

wincest (Dean/Sam Winchestrovi)

Medúsa - Krátká studie wincestu  PWP! Převážně erotický obsah.

 

 

 

TEEN WOLF

teorie:

Nagat - Teen Wolf

 

 

 

 

AVENGERS (MCU)

teorie:

Nagat - Loki: The Dark World, Captain America: Ale no tak Bucky -Captain Amerika: Civil War

 

překlady:

 

IronFrost (Iron man/Loki)

stereobone - Desiderata (překlad: Matus)

 

český slash:

 

IronFrost (Iron man/Loki)

Daioni (Mae) - Na dosah ruky, II., III.

Patoložka - Tři světy

Kasp - Loki si poradí

 

stony (Steve Rogers - Captain America/Tony Stark - Iron man)

Kapitánka Grumpy Cat - Iron Armor

 

 

 

 

MERLIN (BBC)

 

český slash:

 

merthur (Merlin/Arthur)

Mary Barrens - To tear us apart

medúsa - Stínohra

 

 

 

 

HOBIT/PÁN PRSTENŮ

překlady:

 

HOBIT - thilbo (Thorin/Bilbo)

erynie - Krádež (překlad: Fosa)

 

Pán prstenů - Glorfindel/Erestor

Master Erastor - Velmi nudný život Mistra Erastora z Roklinky (překlad: Samy)

Morgana - Erastor z Roklinky (překlad: Pyriel)

 

český slash:

 
HOBIT - thilbo (Thorin/Bilbo)

Lanevra - Nejspíš jsem vám nerozuměl

 

Pán prstenů - Haldir/Aragorn

D.J. Orlovský: trilogie Za trochu lásky šel bych světa kraj: EstelVálkaVěk lidí

 

Pán prstenů - Glorfindel/Haldir/Erestor

Mats ChristianaHra na lásku, PWP! Převážně erotický obsah

 

 

 

 

DOCTOR WHO/TORCHWOOD

český slash:

 

TORCHWOOD - janto (Jack Harkness/Ianto)

Josika (Julie) - Prostor mezi elementárními částicemiPoslední noc

Alane - Svět potřebuje hrdiny (Pošlu na požádání - belldandy@seznam.cz)

 

 

 

 

GLEE

překlady:

 

klaine (Kurt/Blaine)

iknowitainteasy - Špatné číslo (překlad: Dorea, Kalamity Jane)

 

český slash

 

kurtofsky (Kurt/Karofsky)

 Roedeer - Hodina mezi psem a vlkem

 

 

 

 

STAR GATE (SGA)

česká FF:

 

McShep (McKay Sheppard)

Josika (Julie) - Tabula Rosa

 

 

 

 

BUFFY/ANGEL

český slash:

 

spangel (Spike/Angel)

Lanevra - Po boji

 

 

 

 

PROFESIONÁLOVÉ

český slash:

 

Bodie/Doyle

D.J. Orlovský - Dokud nás smrt nerozdělíPWP Billyboy

další povídky D.J. Orlovského 

 

 

 

 

RYCHLÉ ŠÍPY

Julie (Josika) 14,12,13

Muraki a Bea - Tajemství Velkého Vonta

 

 

 

 

ANIME

 

yaoi:

 

Sengoku Basara

Durcenwe - Vepsáno mezi měsíc a slunce

 

Zero no Tsukaima

Hintzu - Saitovy Vánoce

Povídka, kterou všude propaguji kvůli autorovi, kterým je heterosexální muž (a okouzlující otaku veterán), protože díky tomu může aspoň částečně odpovědět na otázku: Jak by to vypadalo kdyby slash psali muži?

 

 

 

 

RPS

 

Tokio Hotel:

 

twincest (Bill/Tom)

Janule - Časoprostor

Rayiu - Sell your Soul

 

Adam Lambert:

 

adommy (Adam Lambert/Tommy Ratliff)

Extasy -  Pán cti 

 

My Chemical Romance:

 

frerard (Frank Iero/Gerard Way)

Tea - Rich Bitch

 

One Direction

 

larry stylinson (Harry Styles/Louis Tomlinson)

Mia Montek (Baruška) - Šepot křídel motýlů

 

 

 

 

KONEC ?

—————

Zpět


Diskusní téma: Belldandina slashová čítanka II.

Datum: 12.02.2017

Vložil: Ceres

Titulek: Teen Wolf

Páni, celá tahle čítanka je skvělá =D Doporučila jsi mi spoustu skvělých povídek. Děkuju!

Koukám, že u Teen Wolfu nic nemáš. Za český slash můžu doporučit cokoliv od Charcee, píše sterek. A z anglických miluju Where Civil Blood Make Civil hands Shake, to je zase sciles ;)

—————

Datum: 06.04.2017

Vložil: belldandy

Titulek: Re: Teen Wolf

Díky, díky! To se hodí.

mám to v plánu, ale nedostatek času a lenost mi to kazí. :)

—————

Datum: 24.05.2016

Vložil: Fosa

Titulek: Zase otravuji...

Už tu zase otravuji, ale... Všimla jsem si, že jsi do sekce Hobita a Pána prstenů přidala povídku Eresor z Roklinky a teď nevím, jestli mezi námi nevzniklo náhodou nedorozumění. Když jsem sem psala naposledy, měla jsem na mysli sérii kapitolových povídek Velmi nudný život mistra Erestora z Roklinky, která se také nachází na Labyrintu. Ne že by Erestor z Roklinky byl špatný fanfic, ale já měla přeci jen na mysli ten Nudný život :-D.
Kdyby to ale nedorozumění nebylo, tak se omlouvám, že tak šťourám :-D.

—————

Datum: 05.06.2016

Vložil: belldandy

Titulek: Re: Zase otravuji...

Teď si mi teda způsobila dilema. protože se nemůžu rozhodnout, jestli toho Erastora od Morgany nechat nebo smazat? Totiž, já jsem si vědomá, že Morganina tvorba má u nás své ctitele, ale upřimně, já mezi ně zrovna nepatřím. Dát jen na svůj vkus asi tam vůbec není. S doporučením jsem si řekla, budiž. A teď prostě nevím... nechat, smazat?

Hmm... Budu hloubat ...

—————

Datum: 09.06.2016

Vložil: Fosa

Titulek: Re: Re: Zase otravuji...

S tím ti asi neporadím. Já mám pocit, že jsem tu povídku od Morgany četla, ale nějak si nejsem schopná vzpomenout, o čem vlastně byla, takže to asi taky není zrovna "my cup of tea". Hloubej, hloubej :-D.

—————

Datum: 13.05.2016

Vložil: Fosa

Titulek: Baječné

Tohle je užasný seznam (a samozřejmě i první čítanka je úžasná). Miluju seznamy, protože mi pomáhají při orientaci a já se pomalu v české slash scéně začínám ztrácet, takže tenhle se obzvlášť hodí. Díky :-). A dokonce jsem tam našla i sebe, což je pocta :-).
Jen bych snad u LOTRa připsala Velmi nudný život mistra Erestora z Roklinky (je to na Labyrintu) - jeden s nejlepších LOTR překladů u nás.

—————

Datum: 14.05.2016

Vložil: belldandy

Titulek: Re: Baječné

Děkuji za pochvalu a děkuji za doporučení. Velmi je potřebuji. :)

Na Erastora rozhodně mrknu a jeho přidání zvážím. Myslím, že by v seznamu určitě mělo být něco z Labyrintu, protože Labyrint je pro český LOTR slash Mekka.

—————

Datum: 14.05.2016

Vložil: belldandy

Titulek: Re: Baječné

Jinak si tvé překladatelské činnosti velmi cením. Překládání považuji za takový základ, který má kladný vliv na budování fanouškoské základny u každého fandomu. Co já bych za to dala, kdyby někdo překládal něco takového pořadného ze Supernatural fandomu. :P Ale i tak si doufám tu Krádež jednou přečtu.

—————

Datum: 16.05.2016

Vložil: Fosa

Titulek: Re: Re: Baječné

Labyrint - to byly mé začátky u LOTR fandomu, krásné to časy.
Mockrát děkuji za uznání. Právě o vytvoření nějaké větší fanouškovské základny u Hobita mi šlo, takže jen doufám, že se to povede. A budu jen ráda, když si Krádež někdy přečteš, jen ji musím ještě dopřeložit :-).
A malá technická nakonec: všimla jsem si, že máš také stránky na webnode a na můj komentář si odpověděla vcelku rychle. Existuje tedy nějaká služba, která by vlastníkovi stránek posílala upozornění na nové komentáře? Já zatím nic takového nenašla a projíždět články, jestli se tam nenajde nějaký nový komentář, bývá občas docela otravné. Děkuji :-).

—————

Datum: 16.05.2016

Vložil: Fosa

Titulek: Re: Re: Re: Baječné

*Jsi odpověděla, samozřejmě - už bych si měla zapamatovat, že psát něco na mobilu není ten nejlepší nápad.

—————

Datum: 16.05.2016

Vložil: belldandy

Titulek: Re: Re: Re: Re: Baječné

Není, bohužel, taky mi to chybí.

Jen speciálně tuhle stránku v současnosti často aktualizuji, tak tu často jsem. A proto reaguji relalitivně rychle. :)

—————

Datum: 17.05.2016

Vložil: Fosa

Titulek: Re: Re: Re: Re: Re: Baječné

No co se dá dělat, že? Děkuji za info :-)

—————

Datum: 12.04.2016

Vložil: Rocia

Titulek: Skvělá práce

Díky moc za článek, budu si muset někdy doplnit mezery :-)

—————

Datum: 14.05.2016

Vložil: belldandy

Titulek: Re: Skvělá práce

Děkuji.

—————

Datum: 31.03.2016

Vložil: yellow

Titulek: Voldy

K originálním povídkám bych ještě přiřadila Voldíčka (Voldy), který má za sebou už pěknou řádku originálních povídek a taky Pret, nebo třeba jejich společnou tvorbu. Ale jsem zaujatá. :)

—————

Datum: 13.05.2016

Vložil: belldandy

Titulek: Re: Voldy

Buď prosím konkrétnější. Dodej doporučení na konkrétní povídky a já jejich zařazení zvážím. Na pročítání celé tvorby a následný výběr jsem prostě trochu líná. Sorry.

—————

Datum: 14.03.2016

Vložil: fialka

Titulek: Alane a dotaz

Svět potřebuje hrdiny posílám mailem.
Mám dotaz: Nebylo by lepší dát japonské yaoi jako 3. díl? Ostatně FF na Naruta píšou i na Konoze (www.konoha.cz nebo tak nějak), není to slash, ale zajímat by tě to mohlo.
Pak taky Kuroshitsuji: Lanevra Trojtakt, Cukrovinky, Seiriel spoustu povídek, LRG Jeho komorník zmatený...).
Jo a ten Hintzu (Saiovy Vánoce) je Naruto.

—————

Datum: 14.03.2016

Vložil: belldandy

Titulek: Re: Alane a dotaz

Díky !!!

Je to dobrá otázka. Bylo by to na místě. A velice ráda bych to udělala, ovšem jen v případě, když to za mě někdo sestaví. Já nejsem sama sto to udělat poněvadž to přesahuje to, minimálně pro tuto chvíli, rámec mých schopností.

Což mimojiné tenhle seznam taky, ale tady jsem aspoň věděla, koho a kde se zeptat. :)

Mohu je slíbit, že to beru v úvahu a budu o tom hluboce přemýšlet.

Hele, já to četla. Fakt ?!? Jsi si jistá? A to je nějaký zvláštní díl. Je realitou, že do tohohle nevidím, ale z Naruta jsem viděla aspoň pár prvních dílů a tohle si s tím nedokážu spojit.

—————