-


D.J. Orlovský

05.11.2012 11:29

 

D.J. je česká slashová celebrita číslo jedna. Proslul nejen jako autor fanfikčních povídek, ale zejména  jako zakladatel Fantasmagoria, pravděpodobně nejprestižnějšího českého serveru zaměřeného na vydávání slashových (i heterosexuálních) povídek a také (na těchto stránkách ještě do nedávna působící) společnosti HSS = „Hříchy Severuse Snapea“.  V neposlední řadě také  jako osoba, která byvše v obecném povědomí proděla proměnu z Taťány Orlovské na D.J. Orlovského, což nepochybně vzbudilo hodně zájmu.

Když D.J. tuto událost oznámil (zde), reagovalo na jeho oznámení vesměs přátelsky mnoho známých a čtenářů, později ovšem také jeden komentátor pod podezřele neobvyklou přezdívkou prohlášením, že "co se týče ... psaní povídek, leccos mi toto sdělení vysvětluje". Komentář přes snahu působit nezaujatě, vyzněl po pravdě docela neomaleně, nicméně mě navedl na nápad, zamyslet se nad tím, zda se tento fakt skutečně nějak odráží na D.J., potažmo Taťánině psaní.  A připouštím možnost, že to tak je.

V tomhle žánru se člověk jen zřídka setkává s možností přečíst si nějaký text od muže a tak mi po pravdě chybí širší srovnání.  D.J. ale do značné míry píše tak, jak bych od muže čekala - věcně, bez poetických či  jiných slohových kudrlinek. Text většinou „relativně“ stručně míří k jádru věci. A třebaže se nepovažuji za nějakého zásadového  odpůrce kudrlinek (dle mého lze psát dobře tím i oním způsobem), přesto se mi tento rys  D.J. psaní zamlouvá. Schopnost "nepřehánět" si prostě cením.

D.J. má také sklony psát povídky o něco drsnějšího ražení a s poněkud cyničtějším vyzněním než vyhovuje minimálně části čtenářů, což je možná příčina toho, že ho "půl netu nenávidí a druhá půlka vynáší do nebes", jak o sobě (možná trochu přehnaně) sám napsal v komentáři k povídce "Absolutní důvěra". :)

Soudě podle jeho textů, patří D.J. k těm, kteří si rádi vyzkouší psaní různých témat, i těch méně obvyklých. Napsal povídky k četným, často i dost neobvyklým párům a také (pro mě) překvapující množství hetu. Nejoblíbenější páry byly snack, snucius, snily. Docela radikálně rozešel s většinovým vkusem, když začal psát o dvojici SS/Argus Filch.  Později dokonce opustil HP fandom a začal psát povídky na seriál „Profesionálové“, který přes D.J., bedrníčinu a Diegininu snahu, má stále v Čechách jen malé čtenářské zázemí. (Přiznám se, že já se zatím taky „nechytla“, i když pracovně neodmítám nic. :) )

Nemám zdaleka přečtené celé D.J. dílo. Po pravdě jen jeho naprostý zlomek. Problém je , že D.J. je tak vpředu, že ho asi už nedoženu. :) Zatímco já lehce experimentuji s jinými páry, on už dávno vystřídal více fandomů. Nicméně z toho mála, co jsem četla patří mezi mé nejoblíbenější D.J. povídky: Zrádce nebo Déjá vu.

 

Soupis díla:

Toto je pokus o úplný soupis díla. Třebaže je celé (alespoň pokud vím) dostupné na Fantasmagoriu, jsou tam často D.J. povídky ztracené mezi ostatními. A já chci mít jednodušší orientaci. :) Pokud zjistíte, že mi tu něco chybí a upozorníte mě na to, budu vážně ráda.  - EDIT. (16.2.2015) V současnosti je seznam kompletního D.J. díla k náhlednutí také na úvodní stránce Fantasmagoria

 

HP fandom

SS/KP

SS/AM

SS/HP

SS/SB

SS/RL

 

SS/LM

SS/DM

SS/AF

SS/AB

SS/Rodolphus Lestrange

SS/LV

Trilogii "A přijde Smrt" napsali janek, Corny a D.J.  

SS/LV, SS/DM

SS/NL

SS/Tobias Snape

SS/Alex, SS/novicka

SS/Lily 

SS/Angela Snapeová

SS/HG

SS/Bellatrix Lestrangeová

SS/Narcissa Malfoyová

SS/Taťána Orlovská

SS/Alexandra Kowalská 

SS/Jesika Darsová

SS/Ariana alias Sunny

SS/Kathrin McArtrová, LM/Kathrin McArtrová 

SS/Samantha Fellerová 

SS/Amy

SS/Livie Livreyová

SS/Mary Ann, SS/ Simona 

SS/Claudie Snapeová, SS/Nefas Snapeová

SS/Sandra

 

 

fandom: Profesionálové

William Bodie/Raymond Doyle

William Bodie/ George Cowley

Raymond Doyle/ William Bodie/ George Cowley

Doyle/Bodie/Murphy

William Bodie/ François Leparge

Murphy

 

 

Fandom: LOTR

Haldir/Aragorn

Haldir/Erestor

Estel/ Glorfindel, Haldir/ Erestor

Finrod Felagund/ Beren

 

 

Fandom: Noční klub

Postrach

Rozmetal

Postrach/Rozmetal

 

 

Fandom: Warhammer

 

 

Fandom: Piráti z Karibiku

Jack Sparrow/Will Turner

 

Vyhlídka na věčnost

Jan/Lucifer

 

Patriot

Tavington/Wilkins

 

Underworld

Kraven/Lucian

 

Sedm statečných

Chris/Vin

—————

Zpět


Anketa

Všechny nezadám ani za ... a výběr je tak moc složitý. Zkrátka pokud vám ta vaše chybí, tak mě na to upozorněte v komentáři. Která je vaše oblíbená od D.J.?

Za odměnu Azkaban
(19)
6%

Zrádce
(18)
5%

Snape na druhou
(17)
5%

Přítel mého nepřítele
(14)
4%

Déjá vu
(17)
5%

Můj nejlepší nepřítel
(16)
5%

Zrcadlo Paralax
(16)
5%

Jak jsem se stal Malfoyem + Jak jsem se nestal Malfoyem
(15)
4%

Snapeova odměna + Voldemortova odměna
(14)
4%

A přijde smrt a s ní zákon ...
(18)
5%

Panna
(28)
8%

Pandořina skříňka
(16)
5%

Bar Gogona
(17)
5%

Billyboy
(13)
4%

Čtvero ročních období
(16)
5%

Dokud nás smrt nerozdělí
(20)
6%

Kvůli tomu tu nejsme
(14)
4%

Hnusák Haldir
(16)
5%

Za trochu lásky šel bych světa kraj
(22)
6%

Pistolníci
(17)
5%

Celkový počet hlasů: 343


Diskusní téma: D.J. Orlovský

Datum: 30.04.2013

Vložil: Rocia

Titulek: Článek

jsem si přečetla až teď a díky za něj - sice jsem od autora kdysi pár povídek četla a nebyl to úplně můj šálek čaje, ale teď jsem si přečetla Pistolníky, kteří mě zaujali v tvém seznamu (jinak totiž ty fandomy vesměs neznám a mám nějakou westernovou náladu :-) a nebylo to špatné...

—————

Datum: 02.05.2013

Vložil: belldandy

Titulek: Re: Článek

On D.J. opravdu píše lehce odlišně než je každému pochuti, ale myslím, že je trochu problém i v tom, že prakticky nepsal žádné snarry, takže typická "snarry fanynka" jako jsme třeba my dvě, si u něj zrovna nepočte.

Nu ale věřím, že když dá člověk D.J. šanci, najde u něj skoro každý něco, co mu bude po chuti a že to stojí za to.

—————

Datum: 09.12.2012

Vložil: Alice

Titulek: LOTR

Chybí tady fandom LOTR!

—————

Datum: 19.12.2012

Vložil: belldandy

Titulek: Re: LOTR

Jejda! :) Díky za upozornění. Napraveno.

—————

Datum: 07.11.2012

Vložil: yellow

Titulek: rozšíření obzorů

Ačkoli se na slashové scéně již nějakou dobu pohybuji, a s tímto autorem jsem se již setkala, nikdy jsem od něj ještě nic nečetla. Asi je čas rozšířit si obzory. :)

—————

Datum: 08.11.2012

Vložil: belldandy

Titulek: Re: rozšíření obzorů

Když si něco přečteš, určitě tím nic nezkazíš. :)

—————

Datum: 07.11.2012

Vložil: Lanevra

Titulek: black-lana.webnode.cz

Když spisovatel kouká na to, co všechno D.J. napsal, tak se jen tak smutně ohlédne po své vlastní chudé galerii povídek a hluboce si povzdechne. A myslím, že to není jen můj pocit, protože máme myslím jen málo tak plodných a zároveň i dobrých autorů, jako je D.J.

—————

Datum: 07.11.2012

Vložil: belldandy

Titulek: Re: black-lana.webnode.cz

Myslím, že můžeš být v klidu .. zrovna ty ... šíří záběru za D.J. nezaostáváš a do pár let ho jistě doženeš v objemu, takže pro jistotu bych ani neměla dodávat, že kvantita není vždy kvalita. :)

—————

Datum: 08.11.2012

Vložil: Lanevra

Titulek: Re: Re: black-lana.webnode.cz

V počtu fandomů mě předehnal jen o jeden, ale kdybych nesmazala povídku na Torchwood, tak bychom byli nastejno. :-D Tak jako tak D.J. je velice plodný autor.

—————

Datum: 08.11.2012

Vložil: belldandy

Titulek: Re: Re: Re: black-lana.webnode.cz

Plodný? Tak mě napadá, že když ne v počtu fandomů, tak můžeš vždycky předehnat D.J. v počtu dětí. Zatím to vidím na remízu, ale do budoucna máš slušné šance ...

—————