-


Lanevra

04.10.2013 20:08

 

Přeji krásné narozeniny, Lanevro

 

Lanevra není zrovna romatická duše a proto ji snad neurazí, když ji přirovnám ke stroji. Občas se mi zdá, že její mozek funguje jako taková velká mašina na vymýšlení příběhů. Každou chvíli se v její hlavě rodí všeliké nápady, spletité a mnohdy i trochu bláznivé zápletky. A jen několik z těch nejslibnějších nápádů (a také z těch, na které zkrátka vyjde čas) dojde jednoho dne reálné existence v podobě literárního textu.

Stylem a objemem psaní, stejně jako šířkou záběru mi připomíná D.J. Orlovského. Stejně jako D.J. i ona umí zaujmout nekonvenčností námětů. Podobně jako on má Lanevra v zorném poli množství fandomů a párů. A také mám dojem, že pro oba nehraje pohlavní příslušnost postav žádnou důležitou roli. Oba občas působí dojmem, že jsou ochotní a schopní spárovat praticky kohokoli s kýmkoli. Pravdou však je, že i oni mají své averze - postavy, páry, náměty, o nichž neradi čtou a píší. Na druhou stranu mám silný dojem, že je baví tyto své hranice pokoušet. Najít či vytvořit takové zpracování, které by ono zavržené téma učinilo přijatelným  

A ještě v jedné věci vidím Lanevřinu podobnost s D.J. Ani jeden z nich nepatří k těm, kteří - tak jako třeba Alice O´Really nebo Styx - umí přesvědčit emocionálností a sugestivností svého textu, naopak se mi při čtení často zdá, že mezi textem a jeho autorem a přeneseně pak i mezi textem a čtenářem, existuje jakýsi racionální odstup. A u obou tento odstup nabývá často ironický nebo dokonce cynický nádech.

Onen smysl pro ironický odstup mohou doložit třeba tyto dva citáty z Lanevřiny povídky Po boji (za vyhledání děkuji fialce):  "Angel měl vizi a Spike se opil a pak oba šli zabíjet démony. V takovém situaci jim šlo o život, tedy neživot.", "sex je jako jízda na kole, to se nezapomíná."  Ještě dodám, že tuto ironii umí obrátit i vůči sobě,  jak dokazuje třeba tento její textík, ve kterém se baví na účet vlastních překlepů. 

Už jsem to kdesi napsala, že z důvodů výše uvedených nepovažuji popisy milostných vyznání nebo projevů něžnosti za Lanevřinu silnou stránku, musím ovšem zároveň dodat, že existují v její tvorbě místa, kdy mě přesto text tak řečeno "dostal" i po této stránce. Jako příklad bych uvedla povídku, kterou jsem (musím se tím prostě pochlubit :) ) dostala jako narozeninový dárek. Povídka Červenec z Manželského intermezza mě totiž zaujala nejen vtipným a dost věrným zpracováním deziluze mileneckého vztahu v manželském soužití, ale také závěrem obsahujícím emocionální náboj a katarzní přesah, vyjádřeno jinak - obsahovala něco z toho, co ve slashi stále hledám.  

Lanevřín přístup k psaní je však převážně racionální a racionální jsou tak i kvality jejich textů. Co ji možná chybí jinde, víc než vynahrazuje promyšleností a logičností světa, do kterého své příběhy zasazuje. Patří k těm mála autorům, kteří dokáží kanonický fikční svět smysluplně dále rozvíjet. 

Budu se zase opakovat, ale nelze neříct, že za speciální přednost Lanevřina psaní považuji dodržené kanonické charaktery, které si Lanevra na rozdíl od (nás) ostatních ze zásady neidealizuje. Lanevřiny postavy lze málokdy podezírat z toho, že byste je beze jména nerozeznali. Pozoruji to zejména v Lanevřiných delších textech, jak se změnou POV se náhle změní celý světohled - celé nazírání na životní universum. Třeba ve Veritas jsou v rámci Severusova POV opakovaně odhalována různá spiknutí, zatímco POV Brumbálovo obsahuje skoro parodicky pozitivní vidění všech věcí. 

I když tak nějak předpokládám, že onen nesentimentální cynický Severusův náhled je Lanevře zkrátka bližší. Co byste nakonec čekali, od Zmijozela?  :)

 

Považuji za dobré zdůraznit, že mám doma schovaný kousek papíru, na kterém je seznam s návrhy autorů pro tuto rubriku. Ten kousek papíru je starší než tento web a byl napsán ještě před tím než jsem s Lanevrou seznámila. Lanevra na něm přesto figuruje. Dokazuje, především mně samotné, že jsem byla o jejím místě zde přesvědčená ještě v době, kdy jsem ji osobně neznala, kdy pro mě byla jen jednou z fanfikčních autorek. Nyní už to tak ale není. Nemohu vám tvrdit, že mě přátelství s Lanevrou při psaní tohoto textu nijak neovlinilo. Ovlivnilo. Nicméně minimálně v její oprávněmé místo mezi ostaními autory uveřejněnými v této rubrice (BNF - Big Name Fan) opravdu upřimně věřím.  

 

 

Soupis díla:

Povídky označené "jen ke stažení" vedou na web "Ulož to", kde si je můžete stáhnout ve formátu doc. Pokud vám tento formát nevyhovuje, můžete si je stáhnout i v jiných formátech, podíváte-li se sem.

 

HP fandom

 

RL/SB

 

SS/HP  (a také HP/SS)

 

RL/SB/HP + SS/NL (jde o cyklus povídek)

 

SS/NL (přídatné povídky předchozího cyklu)

 

RL/SS

 

PP/SS (Peter Petigrew/Severus Snape)

 

HP/LM 

 

LM/SS

 

Sirius Black/ Regulus Black

 

SB/DM

 

TRR-V/HP   a   SS/LM

 

TRR/AB

 

SB/HG

 

TRR/AutP

 

RL/Styx

 

GEN (mimo HET i SLASH)

 

drabble

 

 

 

Fandom: Sherlock Holmes

 

SH/JW

 

 

Fandom: Buffy a Angel

 

Angel/Buffy

 

Willow/Tara

 

Alex/Spike

 

Spike/Cordelia

 

Gilles/Willow

 

Gilles centrik

 

Alex/Angel  

 

Angel/Spike

 

 

Fandom: Star Trek

 

Sarek/Amanda

 

Kirk/Spock

 

Sarek/McCoy

 

Spock/I-Chaya

 

Deanna/Beverly

 

 

Fandom: Dexter

 

Dexter centrik

 

Dexter/Brian a Dexter/Debora

 

 

Fandom: Dracula

 

Vlad Dracula/Dahšur

 
 

Fandom: Kuroshitsuji

 

Sebastian/Ciel

 

Claude/Alois

 
 
Fandom: Avengers
 

Thor/Loki

 

Mimofanfikční tvorba

 

 

—————

Zpět


Diskusní téma: Lanevra

Datum: 05.10.2013

Vložil: kami

Titulek: ...

Keď sa povie "Lanevra", tak si automaticky vybavím "Nápis" alebo pár RL/SB.

—————

Datum: 05.10.2013

Vložil: belldandy

Titulek: Re: ...

Já si říkala, že bych v tom článku o vedlejších párech měla zmínit, že Lanevra toho o "štěňátcích" hodně napsala. Lituji, že jsem to neudělala ...
Hmm ... já to asi ještě udělám.

A ten "Nápis" jsem ti přidala do ankety, abys mu mohla dát svůj hlas, jestli chceš.

—————

Datum: 05.10.2013

Vložil: kami

Titulek: Re: Re: ...

Neviem, či je to moja najobľúbenejšia poviedka, len ju s ňou mám skôr spojenú, pričom rozmýšľam - ktorá to je? A je vôbec taká? Ak ju mám tiež zaradiť do "starej školy", tak je to preto, že si jej poviedky pamätám, hoci nemusia byť práve "to moje", napr. ten "Nápis". Ale hlas mu môžem dať. :D

—————

Datum: 05.10.2013

Vložil: Lanevra

Titulek: Re: Re: Re: ...

Je to songfick na pár SB/RL o milostném nápisu nad profesorským stolem. Zase tolik jsem těch songficků nenapsala.... :-D

—————

Datum: 05.10.2013

Vložil: kami

Titulek: Re: Re: Re: Re: ...

Trochu ste ma vašimi BNF pomýlili, už viem, prečo zaraďujem poviedky do skupiny "vynikajúce". Ako som spomínala je to tým, že si ich pamätám, sú jednorázové a vlastne neviem, kto je autorom. Tu už samozrejme viem, že ide o Lanevru, ale kedysi som nerozlišovala autorov fanfiction, rozlišovala som ten pocit, ktorý mi z nich ostal. Bol to (pre)slash a bola to dobrá štylistika, malo to všetko podobný ráz. Uvedomila som si, že nedokážem spraviť zoznam autorov, iba zoznam poviedok. (Teraz neviem nakoľko to súvisí s celým článkom, ale mala som nutkanie vás o tom informovať.)

Lanevra: Viem, že si sa ma čosi pýtala pod druhým článkom, odpoviem ti na to neskôr, keď budem pri fyzických aj psychických silách, vidím to totiž zase na dlhú debatu.

—————

Datum: 05.10.2013

Vložil: belldandy

Titulek: Re: Re: Re: Re: Re: ...

Já mívám právě opačný problém. Neumím udělat seznam filmů nebo knih ... atd.
Proto to řeším tím, že dělám třeba seznam autorů nebo režisérů. :)

I když zrovna při vedení tohoto webu mi jde taky tak trochu o to pokrýt, co největší plochu věcí, které mohou být zajímavé.

Přijde mi, že když zkusím obměňovat měřítka podle nichž vybírám, mohu se po každé dobrat k jiným zajímavým věcem.

Hele, mě by ten tvůj seznam povídek hodně zajímal. (Stejně jako by mě koneckonců zajímal také ten seznam cca dalších pěti autorů, které fialce stáli za zapamatování. :))

—————

Datum: 07.10.2013

Vložil: fialka

Titulek: Re: Re: Re: Re: Re: Re: ...

Seiriel, Mysty (Rums), Lanevra, Roderik Vy-víte-kdo, Kayleigh, Josika, Seiyuu, Dahaka - to byla asi tak ta první vlna.
Teorie a recenze - Taylor, Nagat.

—————

Datum: 07.10.2013

Vložil: belldandy

Titulek: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: ...

Díky. Vlastně jsi mi je již jednou poslala v té rozšířené verzi, ale já byla právě zvědavá koho jmenuješ jako prvního. :)

—————

Datum: 08.10.2013

Vložil: fialka

Titulek: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: ...

Aha, tak to stačilo se zeptat. Úplně první slash, co jsem četla, byly 3 povídky od Josiky, všechny na Torchwood. Podívám se, jestli jsou na FFdeníku, ale asi až příští týden. No vidíš, pořád jsem nevěděla, čím začít svůj FF deníček :-)

—————

Datum: 10.10.2013

Vložil: belldandy

Titulek: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: ...

A jaká je tvá nejoblíbenější věc od Josiky? To by mě totiž také zajímalo?

—————

Datum: 04.10.2013

Vložil: Lanevra

Titulek: black-lana.webnode.cz

Jen tak úplně mimo; povídka "Pracovní den" o Dexterovi je důvod, proč jsme navždy opustila vody blogu. Tehdy bylo Téma Týdne "Upíři" a já napsala Pracovní den, protože jsem zrovna četla díl Dextera, kde je jeho Společním podaný jako démon. Souvislost mi přišla zřejmé, dokonce jsem to i zapracovala do povídky, a blogáci mi zablokovali stránky, protože jsem prý porušila jejich pravidla a můj článek zařazený do TT: Upíři se TT netýká.
To jen tak na okraj, aby bylo jasno, že administrátoři blog.cz jsou volové s mozkem velikosti vlašského ořechu a představivostí hlenky. Vtipné na tom je, jak si pak Rulc stěžoval, že jim do TT chodí samé články zkopírované z wikipedie a nic vlastního.
A hah! Znovu jsem si tu povídku přečetla a neshledávám na ni jedinou vadu na kráse, což už je co říct. (Fakt budu muset NN cyklus někdy po slohové stránce dramaticky přepsat. :-( )

—————

Datum: 15.10.2013

Vložil: Lanevra

Titulek: Re: black-lana.webnode.cz

Téma týdne, neboli TT je iniciativa blog.cz. Jednou týdně, na hlavní straně blog.cz, je nějaké slovo nebo téma na které může pomocí speciálního článku (na který se každý dostane v administraci svého blogu) každý napsat svůj článek. Tento článek se pak na titulce blog.cz na nějakou dobu ukáže, čímž logicky získá větší čtenost než článek jen tak normálně zveřejněný.
Dejme tomu, že je Téma týdne "Pes". Na toto téma můžeš třeba napsat povídku o psu, napsat článek o svém psu (co dělá, jak se chová), nafotit svého psa, rozpovídat se o oblíbeném plemenu psa... nebo můžeš napsat článek o něčem jiném a jenom ho zveřejnit pod TT, aby na něj chodilo hodně lidí. To je právě porušení podmínek zveřejňování TT, tedy napsat článek tématu týdne se netýkající a zveřejnit ho pod označením Téma týdny. Kdo tedy tyto podmínky poruší, tomu napíšou, že je porušil a na jeho blog se nedá dostat do té doby, než příslušný článek smaže. Každému návštěvníkovi se ukazuje nápis, že blog byl z důvodu porušení podmínek užívání zablokován.

Já, v dobách kdy to začínalo, napsala povídku "Pracovní den" a zařadila ji pod TT "Upíři". Pojednává se v ní o tom, že knižní Dexter, vlastnící Společníka jehož v jedné z knih přímo i nepřímo přirovnává k démonovy nebo k bytosti živící se lidmi, dostane do ruky od svého kolegy doktorskou práci na téma "Upírství" a v této práci pozná sebe a svého společníka jako upíra duše živícího se lidským životem.
Tuto mou povídku někdo nejspíš nahlásil jako porušení pravidel TT, tedy jako dílo netýkající se tématu Upíři, administrátoři blogu mu zablokovali blog, protože buď a) povídku nečetli; b) nepochopili její spojitost s tématem.

Po tomto incidentu jsem od blog.cz odešla a nemám ho mimo jiné kvůli tomu ráda. Ono to totiž bylo nedlouho po tom, co Styx přišla o celý svůj blog - prostě se jednoho dne začala ukazovat, že blog neexistuje - administrátoři nebyli ani schopní jí odpovědět na email ve kterém se ptala co se s jejím blogem stalo.

—————

Datum: 15.10.2013

Vložil: belldandy

Titulek: Re: Re: black-lana.webnode.cz

Hele, já se jen zeptám a je tam nějaké vedení, kterému by se dalo ozvat a nabídnout jim své vysvětlení a naopak požádat o vysvětlení je?

—————

Datum: 15.10.2013

Vložil: Lanevra

Titulek: Re: Re: Re: black-lana.webnode.cz

Jistě. Máš tam kontakt na administrátory, ale ti komunikují asi tak jako se Styx; odpovídají jen na ty otázky, které se jim libí a které nenaznačují, že by oni někdo udělali chybu.

—————

Datum: 15.10.2013

Vložil: Lanevra

Titulek: Re: Re: Re: black-lana.webnode.cz

Navíc řešit to po dvou letech už nemá smysl. Kdybych tu povídku tady neviděla vypsanou sotva si na to vzpomenu, stejně tak, kdyby se vítězství toho "skvostu" netýkalo blog.cz, též se mi to teď znovu nevybavilo.

—————

Datum: 15.10.2013

Vložil: belldandy

Titulek: Re: Re: Re: Re: black-lana.webnode.cz

Hmm ... já o tom za sebe stejně budu uvažovat, zda to nezkusit. :)

—————

Datum: 15.10.2013

Vložil: Lanevra

Titulek: Re: Re: Re: Re: Re: black-lana.webnode.cz

Na co? Ani by si nepamatovali o čem je řeč a můj tehdejší blog je dávno prázdný. Držím ho jen proto, aby nikdo nemohl mít stejnou adresu jako má má stránka. Toť vše.

—————

Datum: 15.10.2013

Vložil: belldandy

Titulek: Re: Re: Re: Re: Re: Re: black-lana.webnode.cz

Takže říkáš, že v současnosti už není, co zachránit? Víš, že si už na ně našla mail - blog@blog.cz ?
To víš, jsem fanoušek vyříkávání si věcí. :)

Já mám dojem, že skoro všechny ty jejich systémy fungují nějak automaticky. Takže, když dojde ke karambolu je třeba se ozvat. Chápu, Styx to zkusila a nic. Přesto mi přijde škoda se nezkusit ohradit.

Nu, jestli už nemám, co zachránit, tak asi nemám zachránit. Mohla bych z nich zkusit vydolovat omluvu. :)

—————

Datum: 04.10.2013

Vložil: Lanevra

Titulek: black-lana.webnode.cz

Jo, můj mozek je vážně jako stroj, proč myslíš, že tolik chlastám? :-D Takže ne, tím mě rozhodně neurazíš.
Do překlepů musím zase něco přidat. Safra, jaktože jsem dlouho ve Veritas na nic nenarazila? :-D
No u Manželského intermezza nešlo napsat nic jiného, než že Neville spadne do reality života se Severusem. Cokoliv jiného by bylo nelogické, nesmyslné a patetické. Ehmm, to je ten odstup, což? :-D
Když člověk vidí všechna svá "veledíla" vedle sebe, teprve mu dochází co všechno vyplodil. :-D

Ještě jednou děkuji za dárek k narozeninám.

—————

Datum: 04.10.2013

Vložil: Lanevra

Titulek: Re: black-lana.webnode.cz

Pod "Interview" máš odkaz na pracovní verzi stránky a tím pádem se tam nikdo jiný kromě mě nedostane. ;-)

—————

Datum: 04.10.2013

Vložil: belldandy

Titulek: Re: Re: black-lana.webnode.cz

Jedna z těch chyb, co dělám už tradičně. Opravila jsem to.

—————

Datum: 04.10.2013

Vložil: belldandy

Titulek: Re: black-lana.webnode.cz

Musím tu napsat, že ten dárek vlastně není jen ode mně.

Třeba fialka dodala ty ukázky z Buffy povídek a velmi vehementně mi vymlouvala tu pasáž o milostných vyznáních. Přemýšlím, jestli ti ten mail neposlat, protože to, co mi napsala si sice já za klobouček nedám, ale ty by jsi si to tam klidně dát mohla.

Mimojiné mi také fialka napsala, cituji: "Lanevra + cca 5 dalších (autorů) mě přimělo k tomu, že jsem si vůbec začala všímat, kdo ty povídky píše".

Adelaine měla k textu mnoho konstruktivních připomínek, které jsem do textu zapracovala a tuhle větu jsem jí přímo ukradla: "Co ji možná chybí jinde, dokonale vynahrazuje promyšleností a logičností světa, do kterého své příběhy zasazuje."

A Benny je příliš hodná, aby mi něco kritizovala, za to však pro článek Pět mých nejoblíbenějších vedlejších párů, prošla celý svůj čtenářský deník a zapojila do hledání i další osoby, jen aby pro tebe našla nějaké příklady. Jo, a s těmi páry mi radila také Adelaine a Assez.

To vše píšu, aby jsi věděla, že na tebe myslí hodně lidí, kteří by ti rádi něčím udělali radost. Kdyby už ne ty články, tak třeba tahle informace tě potěší. :)

—————

Datum: 04.10.2013

Vložil: Lanevra

Titulek: Re: Re: black-lana.webnode.cz

Napiš seznam komu všemu mám poděkovat. ;-) :-D Každopádně rovnou děkuji ještě fialce, Adelaine, Benny a assez. :-)

Musím říct, že s ní svým způsobem souhlasím, protože vím, jak malí význam pro mě kdy měla milenecká láska ať už jako pojem nebo jako cítěný cit. Zase si myslím, že u některých, třeba u Severuse, je jistý ironický odstup od vlastních citů přirozený.

Víš, jestli se ti nezdám tak nadšená, jak bych měla být, tak to není pravda. Já jsem nadšená, opravdu, kdybys věděla jak se tu culím u počítače, když si čtu oba ty články. To jen že tu není ten moment šokovaného překvapení. :-)

—————

Datum: 04.10.2013

Vložil: belldandy

Titulek: Re: Re: Re: black-lana.webnode.cz

Poděkovala jsi těm správným. Podle všeho by šlo díky Bennině iniciativě přidat ještě Akkarru. Jinak už je to všechno. Víc lidí jsem si netroufla obtěžovat.

No jo, já ty překvapivé párty a dárky zkrátka neumím. :( ... :D

Já si ale nestěžovala na to, že nejsi nadšená. Nečekala bych, že budeš výskat. Minimálně v psaném textu bych to nečekala. :)

—————

Datum: 04.10.2013

Vložil: Lanevra

Titulek: Re: Re: Re: Re: black-lana.webnode.cz

Takže děkuji ještě i Akkaře! :-D Chápu, nechceš si to u nikoho rozházet. :-D

Náhodou... Myslím si, že můj noční výkřik "Já to věděla!" by se dal také počítat, ne? :-D Mimochodem ty časy u těch článků jsem docela fascinující, protože: A) jsem blázen a v noci jsem si je jen představovala. B) každá se pohybujeme v jiném časovém pásmu. C) časoprostor se začíná bortit do černé díry a my jsme všichni v... a tak, že ano. :-D

Ale jsem, opravdu jsem. :-) Klávesnicí se to vážně blbě předává, možná jsem si měla zapnout kameru a natáčet se při čtení. :-D

—————

Datum: 04.10.2013

Vložil: belldandy

Titulek: Re: Re: Re: Re: Re: black-lana.webnode.cz

Jasně. Nechci. A taky chci, aby jsi viděla, jak jsi oblíbená. :)

U článků jsou data, kdy vytvořím nový soubor a nikoli kdy ho publikuji a ... já ten den přepsala, aby to byla pěkná upomínka toho, kdy má Lanevra narozeniny.

Tak snad nám ten časoprostor ještě chvíli vydrží.

Tak děkuji, že jsi mi o své reakci aspoň povyprávěla. Jistě mě potěšilo, že tě potěšilo ...
Ty ale hrozně ponocuješ§

—————

Datum: 07.10.2013

Vložil: fialka

Titulek: Re: Re: Re: black-lana.webnode.cz

Za co chceš komu děkovat? Já děkuju tobě za všechny povídky, co jsem si mohla přečíst (a co mě bavily natolik, že jsem si je stáhla do počítače).
Taky bys mohla psát "do šuplíku" a byla bych odkázána na vlastní tvorbu :-( . Já tohle psát neumím.

—————

Datum: 07.10.2013

Vložil: Lanevra

Titulek: Re: Re: Re: Re: black-lana.webnode.cz

Protože mě váš zájem hřeje u srdce a nic lepšího na oplátku nemám než svůj vděk. :-)
A do šuplíku bych asi nepsala, na to mě příliš těší povídky vydávat. ;-)

—————

Datum: 08.10.2013

Vložil: fialka

Titulek: Re: Re: Re: Re: Re: black-lana.webnode.cz

Třeba je někdy budeš vydávat doopravdy, jako tištěnou knihu nebo aspoň e-knihu. (neumím tady smajlík s palcem nahoru)

—————