-


Fantasmagorium

16.02.2015 13:58
V sobotu v noci jsem dostala jeden zvláštní mail. Stálo v něm mimojiné: "Měl jsem za to, že FM už dalo světu vše, co mohlo, a když z technických důvodů přestalo fungovat - zjistil jsem to docela nedávno úplně náhodou, protože se už o stránky v podstatě nestarám, neměl jsem motivaci to opravovat a řekl si, že je možná čas, provoz ukončit. 
 
Nenapadlo mne, že ty stránky budou někomu chybět, když se už neaktualizují a v budoucno nejspíš ani nebudou. Nicméně jsem se po přečtení tvého blogu rozhodl svoje rozhodnutí přehodnotit a v brzké době FM opravit a znovu zprovoznit."  Podepsán samozřejmě D.J. Orlovský.
 
K radosti většiny z nás, D.J. Fantasmagorium obnovil. A já mu při této příležitosti  chci vzkázat, a jsem přesvědčená, že nemluvím jen sama za sebe, že Fantasmagorium má na české slashové scéně nezastupitelnou úlohu. S jeho existencí by česká fanfiction přišla o svou čítanku. Casiopea svého času na FF deníku pod povídkou "Ano či ne?" označila Fantasmagorium za své slashové jesle. Mluvila mi z duše.
 
Fantasmagorium bylo pro mne a nepochybně i pro mnohé další úvodem do slashového světa. Zprostředkovává svým čtenářům alespoň část šíře (fandomů, motivů, autorů ...) tohoto velkého fenoménu a to v kvalitě minimálně průmerné, ale často mnohem lepší. Neumím si představit, na čem by vyrůstala další generace jeho čtenářek a autorek, kdyby náhle zmizel. Mnozí, jako třeba já, FM milovali. Pro jiné byli D.J. a jiní zde publikující autoři soky, vůči kterým se vymezovali. Bez něj bychom však přišli o pořádný kus své historie. 
 
Proto tímto prosím D.J., aby o velkém významu Fantasmagoria nepochyboval. A také mu chci vzkázat velké DÍKY za to, že FM znovu zprovoznil, třebaže už jen jako archív,  a že se bez něj tedy nebudeme muset obejít. 
 

—————

Zpět


Diskusní téma: Fantasmagorium

Datum: 13.11.2020

Vložil: Leda

Titulek: Prosím vrať se

Dobrý den. Nevíte jestli nemá D.J. v plánu zase obnovit stránky. Strašně mi chybí

—————

Datum: 21.10.2020

Vložil: Martina

Titulek: "náhrada" famtasmagoria

Také mi Fantasmagorium hrozně chybí a byla bych pro jeho obnovení... Pokud je to technicky možné... Našla jsem však některé povidky na stránce alan-severus.blogerka.cz tak se koukněte a užijte si.... Některé kapitolovky mají kapitoly sražené k sobě, i kus chyběl.... Ale zaplať pánbůh za to

—————

Datum: 18.09.2020

Vložil: Michaela

Titulek: To ne prosím

Prosím kdy bude stránka opět fungovat? Celkem dost mi chybí a měla jsem tam oblíbeny příběh☹️☹️

—————

Datum: 01.08.2020

Vložil: assez

Titulek: Co se stalo s fantasmagorium.net?

https://web.archive.org/web/20191222112606/https://www.fantasmagorium.net/

ale jinak - zachraňte fantasmagorium.net!!!

—————

Datum: 30.06.2020

Vložil: Miip

Titulek: Fňuk

Myslíte že se Fantasmagorium někdy v budoucnu vrátí? Vždycky mě takhle stránka vytáhla i z té největší depky a teď bych opravdu potřebovala něco od D.J Orlovského přečíst.

—————

Datum: 17.06.2020

Vložil: Andromeda

Titulek:

Prosím, vratte mi fantasmagorium spat. Orevala som to statocne. Nevadilo mi, ze nic nove nepribuda, ale casto som sa vracala k starym poviedkam :(

—————

Datum: 04.06.2020

Vložil: Akkarra

Titulek:

Je strašná škoda, že momentálně opět nefunguje. Taky jsem s FM začínala a jsem mu neskutečně vděčná, že jsem mohla začínat na skutečné kvalitních a nádherných povídkách. A i když už se tam nové povídky neobjevovaly, stále jsem se vracela číst ty svoje srdcovky.
Je to obrovská škoda a velká ztráta. Ale díky za ty krásné povídky a čas, který jsem na FM jejich čtením strávila.

—————

Datum: 16.05.2020

Vložil: Akinimodel

Titulek: Zase nefunguje :(

No jo, teď ale fantasmagorium zase nefunguje. Dost mě to mrzí, byly tam skvělé povídky, které bych si ráda přečetla znovu. Nevíte někdo, co se stalo?

—————

Datum: 31.05.2020

Vložil: Thrax

Titulek: Re: Zase nefunguje :(

Už minulej rok s tim byly potíže, házelo to místo diakritiky nesmysly, ovšem dalo se to upravit i číst. Po jaru to házelo chybu a teď už to vypadá, že je vypnuto definitivně, což je mrzuté.

—————

Datum: 19.02.2015

Vložil: fialka

Titulek: to je dobře

To je dobře a taky bych ráda poděkovala.

—————