-


Pět mých nejoblíbenějších snupinů

14.01.2013 22:28

Mimo snarry jsou mé znalosti značně omezené. O to více se hodí kolektivní inteligence mých čtenářů. Takže prosím doporučujte a doplňujte ...   

 

"Mnoho lidí vidělo, jak Sirius Black zabil Petera Petigrewa a dvanáct mudlů. 
Harry Potter na vlastní oči viděl, jak Severus Snape zabil Albuse Brumbála. 
Remus Lupin nechtěl opakovat staré chyby. Díval se z okna na přibývající měsíc a rozhodl se, že raději udělá nějakou novou. 
Když je vězení dost dlouhé, po nějakém čase už není důležité, jestli je ten, na jehož návrat z Azkabanu čekáš, vinen či nevinen."
 
"Důvěra", krátká snupin FF od Ferry

 

1. trilogie Vlažný (Vlažný + Můj + Z temnoty)

Jednoduše, prostě a přesto tak silně. Slova, jak vyjádřit, proč se mi tahle povídka tak moc líbí stále hledám. Občas mám pocit, že jediné adekvátní je si ji prostě přečíst... (Přesto příspěvek do čtenářského deníku chystám :) )  

Jiný autorčin snupin dostupný v češtině: Howdy (překlad:mim)

 

2. Za sluncem a měsícem

Když se Severus promění ve vlkodlaka, najednou nemá Remusovi co vyčítat. Něco o zákulisí vlkodlačí smečky a o tom, jak se stát alfa-samcem.

Jiný autorčin snupin dostupný v češtině:  Pro nás  (překlad: bedrníka)

 

3. Štěstí je tam, kde ho najdeš

Dlouhá, stylem chybějících scén napsaná fanfikce. Severusovo a Remusovo sblížení během prázdnin před začátkem Harrryho patého ročníku.   

Jiný autorčin snupin dostupný v češtině: Milosrdenství (překlad: bedrníka)  

 

4. Za zrcadlem

  • Originální název: Through the Looking Glass
  • autorka: pixychelle
  • link: ?
  • překladatelka: bedrníka
  • link na překlad
  • FF deník

Severus a Remus jsou během závěrečné bitvy polapeni v Snapově domě v polici se "zábavnou" literaturou. Jde o 31 PWP, každé jiné a ani byste podle popisu možná nevěřili, jaká radost je to číst.

 

 

5. Nejkrásnější vzpomínka + Terapie

Klasický fanfikční hurt/comfort příběh se šťastným koncem

Moc pěkná snupin drobnůstka od Ferry: Důvěra (překlad: zase anonymní)

 

 

Mimo pořadí :

 

Ztráta paměti a společný pobyt na osamělém místě. Co si přát víc? Tradiční klišé v podání zavedené autorky.  

 

Obdoba povídky Za zrcadlem. Remus a Severus opepřují sve erotické soužití za použití mnoholičného lektvaru.

 

Série povídek pro ty, co mají rádi dlouhé seznamy

 

Já znám GatawayGirl zejména jako autorku proslulé severitus fanfikce Blood Magic (která je mimojiné také zároveň snupinem), ale do češtiny byla pokud vím až dosud přeložena jen tato její lehounce výstřední a pro její tvorbu asi ne zcala typická  záležitost. :) Příběh o tom, jak dva lidí spojí nevšední sexuální záliba a jak si musí ujasnit, zda je pojí jen tato záliba.

 

Zpracování námětu, podle kterého je Severus zraněný voják navrátivší se z války a Remus ošetřovatel v nemocnici.

 

Brumbál zanechal Severusovi velmi nechtěný dárek. Nečtěte, víte-li s jistou, že nesnesete těhotného Snapea. Na druhou stranu, s jak velkou jistotou to víte? :)  Odkaz aktualizuji, až konečně Mandragora přídá sssnačiny překlady k sobě na Labyrint.

 

 

České (nebo slovenské) snupiny:

 

Remusův deník odhalí, jak to všechno bylo "doopravdy". Protože jde o Styx, raději nečekejte nic veselého. I když od Styx budu už asi navždy nejvíc milovat její snucius cyklus, tohle je v rámci její tvorby vážný adept na druhé místo. :) 

 

A ještě aspoň jedna česká povídka. V její první půli zachrání Remus Severuse a v té druhé zas Severus Remuse. :) 

 

A ještě jedna slovenská. První snupin od Tessky. "Severus odišiel z Rokfortu, akonáhle ho zbavili všetkých obvinení. Jediné, čo mu ostalo je záľuba v elixíroch a nové jazvy na krku. Rozhodnutý vybudovať si konečne normálny život stretáva muža, ktorý patril do niekdajšieho štvorlístka s označením - nenávidení." 

Jiný autorčin snupin: Obojstranne výhodná dohoda

 

 

—————

Zpět


Anketa

Hlasujte pro svůj oblíbený český nebo slovenský snupin: (A mimojiné, další návrhy by se mi fakt šikly.)

Pozvedni oči ... + Deník vlkodlaka (Styx)
(55)
42%

Vytí vlka (Seyiu)
(21)
16%

Nič nie je jednoduché (Tesska)
(17)
13%

Obojstranne výhodná dohoda (Tesska)
(19)
15%

Ukradené dny (Laura)
(19)
15%

Celkový počet hlasů: 131


Diskusní téma: Pětkrát můj nejoblíbenější snupin

Datum: 18.01.2013

Vložil: Rocia

Titulek: Já jsem většinu SS/RL

četla už docela dávno, takže si teď netroufám hodnotit, který mám nejraději - když se podívám do svých oblíbených, líbilo se mi třeba Howdy, Nejkrásnější vzpomínka, Dar hadího krále, Milosrdenství, Za sluncem a měsícem, Štěstí je tam, kde ho najdeš... A velmi se mi líbily vtipné překlady Chtít a mít nebo Na sex. A když vezmu v úvahu i ty anglické, vlastně SS/RL znám málo a dobrých ještě míň...
A jen tak mimochodem, pro milovníky snarry - existují i povídky s trojicí HP/SS/RL - např. Lacy Things series od Diany Williams :-)

—————

Datum: 18.01.2013

Vložil: belldandy

Titulek: Re: Já jsem většinu SS/RL

Jé, díky za doporučení. :)
No jo, to jasné ... kamarádím se samýma snarry fanynkama a je to poznat. :)
O to Chtít a mít a Daru hadího krále přemýšlím, že je ještě doplním. Ale třeba druhá jmenovaná nemá zrovna teď funkční odkaz. :) A na tu Dianu se musím aspoň mrknout.

—————

Datum: 18.01.2013

Vložil: Rocia

Titulek: Re: Re: Já jsem většinu SS/RL

Oprava - Chtít a mít mám také ráda (i když to asi není úplně pro každého), ale jako tu vtipnou jsem chtěla napsat překlad Když nemůžeš mít to, co bys chtěl :-)

—————

Datum: 16.01.2013

Vložil: Adelaine

Titulek: :)

Já se přiznám, že jsem snupin taky četla minimálně. A ty, co jsem četla, mě nikdy nechytly natolik, takže jsem ani neuvažovala, jaké z nich umístit nad ostatní. Některé z těchto mám na seznamu četby, ale už jsou tam pekelně dlouho a nic z toho:). Asi mi připadá Lupin takovej nemastnej neslanej, a když už musí bejt Severus spárovanej s někým kromě Harryho, tak taky upřednostňuju Siriuse, Luciuse, Draca, a myslím, že teď se porozhlídnu možná i po Snaville.

—————

Datum: 16.01.2013

Vložil: belldandy

Titulek: Re: :)

Vivat snaville: :)
Já zas snuciusu či snacku četla tak málo, že bych z nich nemohla dělat žebříček. :) Troufnu si asi ještě na drarry a severitus. Zbytek můžu vzít už jen rámcově - tedy dohromady. Ale někde nějaké fanynky snupinu jistě budou, co myslíte ? :) Díky za reakci.
Pocity chápu, ale myslím, že to byla Lanevra, která mi říkala, že pdole ní by s Lupinem měl Snape v realitě mnohem lepší šajce vyjít než s Harrym, který je přeci jen tak yprudší povahy. Lupin je kliďas a proto se k němu hodí. :) No .. ale přesto mám snarry nejraději. :)

—————

Datum: 16.01.2013

Vložil: Adelaine

Titulek: Re: Re: :)

Myslím, že určitě. Narážím na něj docela často, tak by být měly...
Jo, mně to Lanevra taky říkala a já s ní souhlasím, ale myslím si taky, že právě kvůli tomu jsou ty povídky tak pro mě čtenářsky nezajímavé a trochu nudné.

—————

Datum: 15.01.2013

Vložil: yellow

Titulek: ...

Snupin jsem nikdy moc nevyhledávala, mám pocit, že jsem četla pouze Howdy, a to se mi docela líbilo. Lupina totiž tak moc nemusím, a Severuse vidím raději spárovaného s Luciusem nebo Siriusem, když už není zbytí. ;)

—————

Datum: 15.01.2013

Vložil: belldandy

Titulek: Re: ...

Tak to si musíš přečíst "In whisky veritas" a pokračování. Pro mne je to dosud nejlepší snucius, který jsem četla. A jaký jsi vlastně četla ty?

—————

Datum: 16.01.2013

Vložil: yellow

Titulek: Re: Re: ...

Já si jména povídej vůbec nepamatuji, ale tohle mi něco říká.
Kdysi jsem na youtube viděla klip z kreslených obrázků Luciuse a Severuse (sak na ryby, nevybavuji si jestli to nebylo náhodou moje první setkání se slashem vůbec) na Poison od Alice Coopera. A to bylo něco! Bohužel jsem ho pak už nikdy nenašla.

—————

Datum: 16.01.2013

Vložil: belldandy

Titulek: Re: Re: Re: ...

Tak se mrkla na youtube a hned z kraje jsem viděla čtyři klipi na ty dva s touhle písničkou. Je pro ně prostě jako dělaná. :) Původně jsem si myslea , že se zeptám, jestli některá není ona. Ale říkám si, že to by si ji už dávno odhalila, kdyby to bylo tak snadný. :) - Jinak tady je a výše zmíněná Styxina povídka, ať se můžeš mrknou jestli ji znáš - https://strankystyx.blog.cz/rubrika/in-whisky-veritas . Ale jestli si někdy letěla na snucius, tak se ti jako češce nejspíš těžko mohlo podařit ji vynechat.

—————

Datum: 16.01.2013

Vložil: yellow

Titulek: Re: Re: Re: Re: ...

To se budu muset kouknout, protože to video byla fakt bomba, a kdyby se zase někde objevilo... *in love*

—————