-


Deset mých nejoblíbenějších snarry

09.10.2012 14:21

Zde je můj soukromý žebříček snarry fikcí. Ponechávám nyní stranou české fanfikce, protože jim chci vytvořit samostatný žebříček. Prosím, přidejte se svým top seznamem v komentáři. Podělte se se mnou o typy na vaše oblíbené fanfikční povídky.

1. Desiderium Intimum

Moje nej, nej, nejoblíbenější snarry. Také můj iniciační zážitek. Před čtením DI jsem se teoreticky zajímala o slash. Nicméně mi přišlo divné přistoupit na to, že třeba Severus Snape či Harry Potter jsou najednou homosexuálové. Po přečtení DI mi už to divné nepřipadá. Naopak se divím, když tomu tak není. :) Stala se ze mě fanynka slashe.

Když jsem začala číst snarry netušila jsem, že mám nějaké očekávání, ale teď jsem přesvědčená, že DI mi tato nevědomá očekávání splnila. Už navždy si budu představovat, že vztah mezi SS a HP má být nastaven  právě tak jako zde.  Ehm .. což znamená, že .. ehm .. jeden z nich má značně navrh .. anebo možná ani ne? :)

 

2. Pokud jsi připraven

Příběh, který plyne neodvratně jako voda k moři a který se mi líbil stále víc a víc s každou novou kapitolou, aby mě na konci uvrhl do hnusné deprese.  Fanfikce, kterou jsem přečetla za tři dny, ale z následné melancholie se probírala celý týden. Ale  pocity z ní ve mně rezonovaly po celé následující měsíce a If You Are Prepared postupně rostlo v mých očích.   

 

3. Čajová sága

Série sedmi na sebe navazujících povídek různé délky. Je to znovu  ten případ, kdy mám pocit, že by řečená FF mohla sloužit jako vzor pro ostatní, aby věděli, jak se má ta snarry psát.  Nevědomé motivace, nenávistné chování, rentgenující pohledy, nepřekonatelná přitažlivost, utajené schůzky,  hypnotizující scény. Obraz prvního polibku na balkóně si  zřejmě ponesu v hlavě celý život. Pocit ohrožení střídaný s radostnou extázi až po melancholický závěr. Zlo bylo poraženo, ale dobro nebylo odměněno. Ale je tu vůbec nějaké dobro? Něco bylo ztraceno, nejspíš nevinnost, ale něco si ti dva mohou odnést sebou.

Jiná autorčina fanfikce přeložená do češtiny: Kávová série (nemáte-li, jak si ji přečíst, zkuste mi poslat sovu: belldandy@seznam.cz)

 

 

4. Noci v zahradě Getsemanské + Invictus: Neporažený + Osvobození Sisyfa 

Nejvíce kanonická (řekla bych, že i nejvíce psychologicky věrohodná) snarry, ze všech které znám. Hodně se tu čte, trénuje .. po pravdě také je v ní hodně mučení a sexu (doznávám, že nuceného). Och, jistě, v pozadí stojí ten oblíbený Stockholmský syndrom. Málokde je ale tak smysluplně použitý jako právě tady. V současnosti asi má nejoblíbenější rozečtená fanfikce. Rozečtená, to znamená, že přečtené mám jen Noci, to znamená Harryho POV (a on toho málo ví  a máločemu rozumí ) a  znám tedy dosud příběh převážně jen z jeho (paranoidního) úhlu pohledu. K lehkému spoilerovacímu nakukování do Invictu a Osvobození se ovšem přiznávám.

 

5. série Naruby

Zkusím být, co nejpřehlednější. :)

1. Naruby  (originální název: And Just Plain Wrong)

2. Poškození pod kontrolou (originální název: Damage Control)

3. Diamantem (originální název: Cut With Diamonds)

4. To The Victors  (překlad názvu: Vítězům)

5. At The Beginning

Možná ne nejsmutnější, ale zcela jistě nejtemnější fikce na tomto seznamu, přesněji série fanfikcí. Snarry je to jen s hodně velkou tolerancí, protože za tu lze považovat pouze druhý díl. Každopádně to nedoporučuji každému, ale jen velmi otrlým povahám, které o sobě vědí, že snesou hodně, poněvadž tohle je možná vůbec nejdrsnější fanfikce, kterou jsem kdy četla. Nicméně jsem vypozorovala, že mě prostě fascinuje. Nemohu odtrhnout zrak a zbavit se myšlenky, že tohle by mohl být ten nejhorší z možných světů 

 

6. Prasklinka v čase + Strasti dospívání

Představovat v českém prostředí Tiru Nog není vůbec třeba. V počtu přeložených dlouhých fanfikcí nemá žádnou konkurenci. Pravda, její  styl nemá rád zrovna každý a dotyčným lidem já se vůbec nedivím, protože Tira Nog není zrovna kanonická (rozhodně ne podle běžných představ o kanoničnosti). Myslím ale, že skoro každý musí uznat, že Tira se čímsi vymyká průměru svého žánru. Patří k autorům, kteří mají svůj styl a ten, kdo se ji chystá číst podruhé, ví přesně, co může očekávat. Pro její fanoušky jsou Tiřiny příběhy prostě neuvěřitelně sugestivní, strhující a zejména velmi podrobné a přesvědčivé v popisu hnutí mysli svých hrdinů.      

Další fanfikce od Tiry Nog v češtině nebo slovenštině: NocturneUntil proven, Dychtivý šepot, Bed of Silence (Kirk/Spock)

Další snarry překlady od Casiopei: Vychytralý plán (StarryGazer, ffdeník), Bolesti a rozpory (atypicalsnowman, ffdeník), K nakousnutí (Aucta Sinistra), Kávová série (telanu)

 

 

7. Kámen manželství

Nejepičtější slashová fanfikce. Technicky vzato je to snarry, ovšem Josephine Darcy tu rozvíjí tolik motivů, že vztah Severuse a Harryho je prostě jen jedním z mnoha. Josephine Darcy také vytvořila tolik vlastních propriet a kulis fikčního světa, že by ho už téměř mohla považovat za svůj vlastní. Austenovský společenský humor, aristokratická romance se souboji, artušovký příběh o králi kouzelnického světa, katastrofická vize Voldemorta rozpoutávajícího zkázu ve velkém - Tomuhle se rozhodně nedá říct, že to je jen kopírování Rowlingové. Vedle HP série je tu totiž patrno mnoho dalších vlivů, ať už je to pro někoho pochvala nebo pro jiného, vzhledem k tomu, že jde o fanfikci, pohana.

 

8. Civil War

Série „závislých“ povídek skládající se s nezvykle velkého množství částí. (Jednotlivé části jsou na štěstí většinou docela krátké, ovšem celková délka textu je i tak značná.) Občanská válka  mě zaujala  především svou originalitou – nespojitostí vyprávění,  variováním mezi komickou a tragickou rovinou, používáním slangovým výrazů a láskyplně nevraživým a také velmi vyrovnaným vztahem Harryho a Severuse.

 

9. Cambiare podentes 1.Invocare, 2. Madurare

Přiznávám, že Cambiare patří, stejně jako třeba Kámen manželství, mezi fanfikce, ke kterým jsem měla spoustu výhrad, ale při čtení jsem se od nich nemohla odtrhnout. Jejímu kouzlu jsem podlehla až po delším vnitřním souboji, ale možná o to větší zásluhy lze  připsat autorce, když mě dokázala zaujmout tak trochu proti mé vůli. Zápletka mi ze začátku moc nesedla, ale závěr Invocare (scéna obřadu) a stejně pak i později Maduare byl naprosto podmaňující. V některých ohledech  je "Cambiare" samozřejmě i pravým opakem Kamene manželství. Třeba v tom, že zatímco Kámen manželství, v současném stavu neobsahuje vůbec žádný sex, Cambiare lze vnímat jako prostou sérii PWP, ke kterým děj poskytuje jen pramalou záminku. Pokud bych onen děj chtěla vážně brát, pak pojednává o dvou lidech, kteří se za nenormálních okolností pokoušejí vytvořit normální vztah podobný manželství a nakonec se jim to podaří.  

 

10. Za poskytnuté služby 

Myslím, že téhle fanfikci docela pomohl český překlad, který mi připadá velmi povedený. Přiznávám, že kdybych měla z tohoto seznamu něco vypustit, tahle FF by byla první na ráně. Jenže já mám prostě pro tento přehnaný poeticko-romanticko-sadomasochistický příběh osobní slabost. Když ho čtu, slintám si na klávesnici a zapomínám, jak neuvěřitelné a psychologicky zcela nevěrohodné mi to celé připadá.    

 

Mimo pořadí:

 

Můj pátek (Enahma, překlad: Lamar)

Legandární fanfikce, k jejíž legendárnosti přispělo určitě i to, že jakousi shodou okolností se jí autorka i překladatelka nezávisle na sobě rozhodly stáhnout z internetu. Ona teď putuje jako neviditelný fantóm mezi čtenářkami slashe. Nebyla to pro mě vysloveně láska na první pohled, ale nyní vím jasně, že přes možné výhrady, patří mezi ty nezapomenutelné.

Můj pátek je pozoruhodný a přesvědčivý zejména ve vylíčení emocí negace a odporu postavy prodrobené nucenému svazku. S podáním proměny vztahu a hlavně se šťastným koncem jsem měla co čtenář trochu problém, ale ... myslím, že  po x přečtení jsem se nakonec dobrala k jeho empatickému přijetí

Pokud jste ho jakousi náhodou ještě nečetli, můžete mi poslat sovu na  belldandy@seznam.cz . Věřím, že se nějak domluvíme.:)

Další autorčiny fanfikce: seznam

 

Tolik se ti po mně stýská? (Calligraphy, překlad: Slimča)  ffdeník

Dva muži, dvě místnosti a válka... Tak přesně tohle jsem si chtěla vždycky přečíst a on mi to někdo napsal a navíc to napsal docela dost dobře. Takže mi nezbývá než vám tuhle fanfikci doporučit. V mých očích je tohle pro každou snarry shipper povinné čtení. 

 

Unwell (SockForDobby, překlad: yellow)  ffdeník

Severus Snape věřil, že je něčím zvláštní, jenže se musí smířit s tím, že je obyčejný otrok, ale ještě je tu Harry... Sice jsem měla v první chvíli čtenářskou rezistentní reakci: "žádné otroctví v kouzelnickém světě přeci není", ale ... po do čtení mám najednou dojem, že kdyby bylo, tak nějak takhle by to mohlo fungovat. Taky jsem konečně pochopila autorčinu přezdívku. Skřítkové a otroci z Unwell mají lescos společného. Na tomhle příběhu je každopádně zvláštní, že jsem si podle první kapitoly neuměla představit, co bude následovat. A první a druhá kniha mě zas vůbec nepřipravila na idylické soužití Harryho a Severuse ve třetí. A třetí kniha mě zas nepřipravila na to, že je ještě možné jejich soužití na partnerské úrovni. A přesto jsem tomu všemu nakonec byla ochotná věřit. Páni! Kdybych sestavovala žebříček svých snarry FF nyní, asi by se mi Unwell do první desítky vešel. Nicméně to ponechám už tak, jak to je. Nicméně mu držím před čtenáři palce.  :)  

 

Hranolky u diktárora (Pir8fancier, překlad: tiberia) ffdeník

český překlad povídky známé "Snape: Home Fries Nazzi". V jednom obchodu s rychlým občerstvením žije protivný plešatý kuchař s diktátorskými sklony, který umí usmažit fenomenální hranolky. Shodou okolností je to Severus Snape. Jednoho dne ho navštíví jeden bývalý kouzelník a doufá, že se od něj naučí žít s vědomím, že některé věci jsou navždy minulostí. 

Pokud si snad máte problém představit plešatýho Snapea, zde na pir8fancieriných stránkách ho najdete v provedení littleblackbow.

 

Quid pro Quo (Aucta Sinistra, překlad: Patoložka) ffdeník

Středně dlouhá povídka od Aucty Sinistry. Doufám, že tím překlad jejího díla u nás nekončí. Harry potřebuje pomoc Severuse Snapea aneb co všechno se může přihodit za sedm dní.

Další fanfikce Aucty Sinistry dostupná v českém překladu: K nakousnutí

 

Čas ...  (Autumns_Slumber, překlad: yellow)  ffdeník

Moje osobní slabůstka. Vůbec ne dokonalá povídka, kterou mám zkrátka zcela soukromě velice ráda. Jak těžké je vybrat si nikoli to, co byste měli chtít, ale to, co opravdu chcete?   

 

Čas na změnu a Neobvyklé okolnosti (Sansa, překlad: yellow) ffdeník

Čas na změnu je klasická časovka, kterou je prostě nutné znát. 

Neobvyklé okolnosti jsou o světě, ve kterém jsou věci jinak než se zdá. 

Obě tyhle fanfikce mají neotřelý příběh a silnou snovou atmosféru. Pro Sansu je to zřejmě typické. Já miluji zejména tu druhou. Yellow má pro Sansu slabost, tak nám snad od ní ještě něco přeloží.

 

Neschopen hadího slova (DementorDelta, překlad Mája) ffdeník

Klasická "zoofilní" povídka se značnou proslulostí a s pověstí nedotaženého konce. Svého času jí ten konec připsala Lamar.  

Další fanfikce od DementorDelty v češtině: Upřimné přiznání,  Pomocná ruka   

Já se v tuhle chvíli přiznám, že mám slabost pro Májiny překlady na Fantasmagoriu. Mezi ty mé oblíbené patří třeba Pandořino tajemstvíDobrá koupě nebo Perfektní plán. Jiní, třeba i Casiopea, zas mají rádi třeba Zmatky kolem lektvaru

 

Méně krutý svět (Aunt Gytha, překlad: Rocia Mixan) ffdeník

Melancholicky posmutnělá snarry odehrávající se v Paříži s dosti nejasnou návazností na kánon.

 

Několik delších snarry fanfikcí, které nejsou tak řečeno "můj šálek kafe", ale které by určitě neměly zapadnout.

 

Strom poznání (překlad: Sallome)  ffdeník

Přečetla jsem to jedním dechem a na jeden zátah, takže něco na tom být asi muselo. Oceňuji určitě originalitu, četné motivy rozvíjející kánon a liberální náhled na svět a přesto ... nikdy jsem to nemilovala tolik jako mnozí druzí. Myslím, že nevěřím postavám, že jsou to oni. A možná bych si měla ten Strom ještě někdy přečíst a dát mu šanci. Uvidíme ...

 

 Legenda o Scios Totalus   (Elpin, překlad: Patoložka)  ffdeník

Postavy ve fanfikcích trpí věčně pochybností o tom, co si myslí ten druhý. To tady dostanou možnost poznat toho druhého v úplnosti. 

 

 Beze slov  (Steppenwoelfin, překlad: Archea Majuar)  ffdeník

Co když je Harry němý a Snape se musí postarat, aby se o sebe uměl postarat ...

Jiná fanfikce autorky dostupná v češtině: Manželství odsouzené ke zkáze

 

Několik delších snarry fanfikcí, jejíž překlad je na začátku a které by neměly zapadnout. :)

 

Vnímavá zahrada (Raewhit, překlad: Alcea) ffdeník

Harry, Severus, ti, o které přišli, a spousta květin. Taková melancholická, nepříliš kanonická, ale příjemně plynoucí fanfikce.

Jiná autorčina snarry fanfikce dostupná v českém jazyce: Sklíčení hrdinové

 

Černý fénix (Loxodonta-Magica, překlad: Jarda) 

Co když je Harry hluchoslepý, bude se o něj chtít Severus postarat? :)

 

Rozpadající se piedestal (Shivani, překlad: Luna)  ffdeník

Harry se ocitne v době zakladatelů.

 

Jmelí (Forever then some , překlad: Rowana Yegrani) ffdeník

Několik týdnů po válce a pár dní před Vánoci má Severus Snape své obydli konečně sám pro sebe. Jeho klid však náhle neakceptovaně naruší nečekaná náštěva. Aby jej získal zpět, je ochoten udělat prakticky cokoliv...

 

Všechnovid (Perfica, překlad: Slimča) ffdeník

Co všechnovid předpoví, to se musí vyplnit ... Zcela nevažná snarry novelka.  

—————

Zpět


Diskusní téma: Deset mých nejoblíbenějších snarry

Datum: 19.02.2017

Vložil: katdelump

Titulek: Velká prosba

Ahoj, měla bych na Tebe velkou prosbu, neskutečně dlouho sháním Vychytralý plán a Bolesti a rozpory. Neměla bys je náhodou v PC? :-) Pokud ano, neposlala bys mi je prosím na mail Katrinka95@seznam.cz, předem děkuji :-)

—————

Datum: 12.03.2017

Vložil: belldandy

Titulek: Re: Velká prosba

Zkusím vyhovět. :) Ale pište mi prosím na mail! belldandy@seznam.cz

—————

Datum: 12.03.2016

Vložil: Webli

Titulek: Prosba

Ahoj, mohl by mi někdo na Webli@seznam.cz poslat povídku Můj pátek. Moc prosím

—————

Datum: 10.06.2016

Vložil: belldandy

Titulek: Re: Prosba

Pište mi prosím na mail! Můj mail je - belldandy@seznam.cz . Děkuji.

—————

Datum: 02.01.2016

Vložil: nikita121

Titulek: Prosba

Ahoj, moc prosim nemáte Prasklinku v čase, můj pátek, čas. Pošlete mi to prosim na email: spunt121@seznam.cz . Mockrát děkuji :-)

—————

Datum: 12.03.2017

Vložil: belldandy

Titulek: Re: Prosba

Vyhověno, ale piště mi na mail. Děkuju.

—————

Datum: 06.07.2015

Vložil: Verca

Titulek: prosba

ahojky mohl by mi nekdo poslat povidky od cas a i dalsich autorek ci autoru ktere uz nejsou na netu na aramka@seznam.cz

—————

Datum: 21.12.2015

Vložil: belldandy

Titulek: Re: prosba

Něco posláno.

—————

Datum: 14.04.2015

Vložil: sisi

Titulek: mé oblíbené

zcela jistě je to snarry, ale ostatní také čtu. Začala jsem povídkou Princův deník, pak hned Elysejský klíč, Kámen manželství, Manželství odsouzené ke zkáze, Sňatek z rozumu, Spřízněni kletbou, Cambiare, DEsiderium, Unwell, taky čajová sága a Noci v zahradě, Rok jako žádný jiný + pokračování, Námluvy Harryho Pottera, Pouto krve, Milovat tě je nevděčná věc, ale někdo to dělat musí, Neschopen hadího slova, Poprvé je nejhorší, Získat srdce lva a mnoho dalších.
Já vím že jich není jenom 10, ale třeba na Můj pátek se už nedá dostat, ale hodně se něm mluví.Tudíž jej nemohu nikam zařadit. Mohla bys mi to prosím poslat? Budu moc ráda číst.(sytarova.svetla@seznam.cz) Díky

—————

Datum: 18.04.2015

Vložil: belldandy

Titulek: Re: mé oblíbené

Snad vyhověno.

—————

Datum: 03.04.2015

Vložil: sisi

Titulek: žebřík, berlička, protéza

Nedokážu si představit svůj volný čas bez slashe. Mám ráda většinu povídek, které jsou na přístupných stránkách. Nemohu nezmínit Kámen, to je vyloženě kotva, která mě drží nad vodou, EK - hlavně kvůli dobrému konci, Cambiare... ikdyž neznám konec, Za poskytnuté služby; ale brouzdám i k Drarry - tam je pěkné Bond, páru TR/HP -Nezáměrně tvůj, některé z povídek o HP/LM - Could you love me,... Pomalu nacházím zálibu v povídkách, kdy Snape adoptuje, nebo se stará o Harryho od malička, ikdyž to není slash, naopak děj obrací děsivé zážitky z dětství v normální kouzelnické: např. Harryho druhá šance, Nejlepší pomsta. Fakt nemám ráda Dursleyovi. Kvůli čtení už nestíhám ani psát. Mohu jen poděkovat všem, kteří - ré píší, překládají, opravují, informují a shrnují děj. :-)

—————

Datum: 06.04.2015

Vložil: belldandy

Titulek: Re: žebřík, berlička, protéza

Sisi, děkuji za krásný komentář. Myslím, že jsi výstižně, totiž s potřebnou náruživostí, vyjádřila něco z pocitů, které vážou skoro každou čtenářku fanficton k jejímu fandomu nebo páru, zkrátka k tomu, co miluje.

—————

Datum: 08.03.2015

Vložil: Yuki

Titulek: Prosba

Moc prosím, mohl by mi někdo také zaslat povídku - Můj pátek ? Mail: tdaj@seznam.cz
Předem moc děkuji. Nebo i nějakou další skvělou, jelikož všechny nej nej už znám a překládané pomocí překladače - to není ono. Mám snarry absťák. :-))

—————

Datum: 21.12.2015

Vložil: belldandy

Titulek: Re: Prosba

Poslán.

—————

Datum: 17.01.2015

Vložil: brandivina

Titulek: žebříček

Asi se shoduju na nej povídkách s většinou. Některé vzhledem k tomu, že neovládám jinou než mateřskou řeč bohužel nemohu posoudit. Oblíbená kratší povídka je pro mně Dychtivý šepot, tak se fakt povedla, čtu si jí stále dokola :D

—————

Datum: 04.03.2016

Vložil: belldandy

Titulek: Re: žebříček

To chápu, protože Dychtivý šepot je nejspíš má nejoblíbenější věc od Tiry.

—————

Datum: 20.09.2014

Vložil: Xaravax

Titulek: muj patek

Mohl by jste mi prosim nekdo poslat povidku muj patek a nejlepe i cokoliv dalsiho, co uz na internetu neni na email xaravax@seznam.cz predem dekuju

—————

Datum: 22.09.2014

Vložil: Adelaine

Titulek: Re: muj patek

Posílám Můj pátek a povídky od Cas.

—————

Datum: 29.10.2013

Vložil: Asined

Titulek: Nejoblíbenější

U mě bezkonkurenčně vede Cambiare ... četla jsem to hodně dávno a teď jsem na slash zlanařila i kamarádku, kterou pak slash hooodně chytl - moc se jí nezdál pár SS/HP, ale vše zvrátil Kámen manželství :D) no a pak jsem jí doporučila Cambiare a přečetla si to znovu a prostě jí zbožňuju. Rozhodně mi to teda nepřijde jako PWP :/ naopak jsou tam krásně popsaný sexuální scény .. žádný vugarismy, nadávky ... prostě se mi moc líbí, ale každý máme své top ;)

—————

Datum: 05.11.2013

Vložil: belldandy

Titulek: Re: Nejoblíbenější

Mám Cambiare ráda a jsem moc ráda za někoho komu se také líbí, třeba ještě víc než mně. Četla jsem ho dvakrát a vždy mě příběh strhl a bavil.
Mám jakousi potřebu dodat, že si sama nemyslím, že by PWP muselo nutně obsahovat vulgarismy a nadávky a naopak zas pevně věřím, že i hodně dějová povídka vulgarismy a nadávky obsahovat může.

—————

Datum: 12.10.2013

Vložil: Adelaine

Titulek: dotaz

Bell, mám dotaz, ten Vychytralý plán se ti opravdu tak líbil a dočetla jsi ho celý, nebo jsi četla jen začátek nebo proč jsi ho sem dala? Stejně jako třeba i o ostatních dole v seznamu jsi tak vážně přesvědčená? Jen by mě to zajímalo, není to kritika ani nic jiného.

—————

Datum: 24.10.2013

Vložil: belldandy

Titulek: Re: dotaz

Nu, věci, co jsou mim o pořadí, jsou prostě mimo pořadí. Já tu chci mít principiálně vše, co se domnívám, že je relevantní, aby si tu mohli všichni najít něco pro sebe zajímavého a taky aby mohli pro to své hlasovat. Asi tak ...

Tedy pokud jde o osobní oblibu, tak to se týká zejména první desítky. Při čemž popravdě, první pětku mám raději než tu druhou. :)

No a dál ... Pokud výslovně nepíšu, že to miluju, tak to dost možná nemiluju, ale mám to tu proto,že to považuji za relevantní.

—————

Datum: 30.10.2012

Vložil: Mája

Titulek: :-)

Já nedokážu vybrat deset nejoblíbenějších. Je jich mnohem víc. Strom poznání a samozřejmě Klíč mi tu chybí výrazně, ale třeba také Osvobození HP v překladu Elzy na hp.kizi.sk a jeho zrovna běžící pokračování. Není to sice snarry, ale je to úžasné čtení. POPO a její Sázka. Všechno od Tiry, co jsem četla...
A ještě spousta dalších rozepsaných :-D
Hlasovala jsem pro Kámen.

—————

Datum: 31.10.2012

Vložil: belldandy

Titulek: Re: :-)

Ten Strom poznání už má asi smůlu, ale některé s tebou jmenovaných FF tu ještě dostane místo v jincýh žebříčcích. Tady nejsou české snarry (ach ano EK i POPO tam mít v českém žebříčku budu) a ani jiné žánry. A od Tiry jsem se rozhodla dát zkrátka jen tu jednu a tuhle mám myslím nejraději. :) - Děkuji, mám radost, když to někdo vezmě vážně a začne něco vážně jmenovat. Mám to ráda už prot, že jsem is ověřila, že někteří lidé i FF, kterým nedají na FF pětku pak jmenují jako svou oblíbenou. I já :) . Takže tenhle úhel pohledu tomu dá zase jinou dimenzi. :)

—————

Datum: 31.10.2012

Vložil: belldandy

Titulek: Re: Re: :-)

Mám to (když se se mnou někdo rozdělí o svůj žebříček) ráda už proto, že jsem si ověřila, že někteří lidé FanFikce, kterým nedají na FFdeníku zrovna pětku pak jmenují jako své oblíbené. I já to tak mám:) . Takže tenhle úhel pohledu tomu dá zase další dimenzi. :) Je to tak nejspíš proto, že některé příběhy třebas k nim máme racionální výhrady, jsou pro nás natolik pohlcují (třeba pro nás mají tak silný emocionální náboj), že racionální vyhrady jdou prostě stranou. :)

—————

Datum: 26.10.2012

Vložil: Zuzik

Titulek: ...

a já nejvíc miluju (spolu s Kamenem) Elysejský klíč :0)

—————

Datum: 28.10.2012

Vložil: belldandy

Titulek: Re: ...

Elysejký klíč mám také ráda, chce se m doat, samozřejmě. :) Ale nechala jsem si ho do toho českého žebříčku. :) Přiznávám, že pokud přidám anketu, EK možná s hlasování vynechám, protože o jeho vítězství tak nějak nepochybuji. A tak mi asi hlasování o druhé místo přijde zajímavější. :)

—————

Datum: 25.10.2012

Vložil: Rocia

Titulek: Můj žebříček je zčásti shodný,

mám tam určitě Můj Pátek (asi na 1. místě), Kámen, CWar, všechno od Tiry (počítám to jako jednu povídku, ony jsou si dost podobné), Za posk.služby (ano, také pro ni mám velkou slabost), Cambiare (kromě zakončení). Jinak mám z českých ráda EK, Odstíny, 7193. Do mé desítky by se určitě dostal Strom poznání, docela ráda mám i Scios Totalus nebo některé povídky od Rushlight (Absolution, Through a Shattered Mirror). Plus spoustu dalších, které mám ve svých oblíbených :-)

—————

Datum: 28.10.2012

Vložil: belldandy

Titulek: Re: Můj žebříček je zčásti shodný,

Rocio, děkuji že jsi mou výzvu vzala za svou a rozdělila se se mnou o svůj žebříček. (Tvůj seznam oblíbených sice znám, ale už dávno jsem tě chtěla požádat, jestli nedáš značku k těm oblíbenějším z oblíbených, protože jich tam máš vážně hodně. Takže děkuji. :) )

—————

Datum: 17.10.2012

Vložil: Efox

Titulek: Můj pátek

Ahoj dámy,
bývám tichý čtenář, moc nepíšu - za což se omlouvám, navštěvuji vás obě. Mám však prosbu, Můj pátek jsem nečetla, ale už asi ani není nikde k přečtení, že? Nemáte ho u sebe v pc, náhodou?

—————

Datum: 17.10.2012

Vložil: belldandy

Titulek: Re: Můj pátek

Samozřejmě, že mám :) - spolu s archívem povídek přeložených či napsaných Lamar. Stačí mi mail a pošlu ti vše, po čem tvé srdce zatouží. :) - a P.S.: gratuluji k odvaze promluvit (=napsat komentář).

—————

Datum: 19.10.2012

Vložil: Efox

Titulek: Re: Re: Můj pátek

Och, skvělé a velkorysé. Jistě nappíšu a veřejně děkuji. Za svou "tichost" se omlouvám, nebývám již léta autor, teď jsem jen příležitostný čtenář a mnohdy se dostanu k povídkám, které jsou již léta stará a tak nejsem zvyklá psát komentáře. :-) Jsem ale nadšená, že slash v českých vodách stále žije, tvoje stránky mi pžijdou moc fajn! Pro mě jednoznačně užitečné a super relax ;-)

—————

Datum: 11.10.2012

Vložil: Adelaine

Titulek: můj žebříček

Žebříček nemám (krom Kámen na prvním místě:)), mám jen souhrnou skupinu mých top. Z toho, co tu je, bych vyškrtla IYAP (nečetla jsem, zatím), Prasklinku, Cambiare a Za poskytnuté služby. Tyhle všechny se mi líbí, ale nepatří do mých top; a sérii Naruby - tu nemám ráda. A přidala bych Unwell.

—————

Datum: 12.10.2012

Vložil: belldandy

Titulek: Re: můj žebříček

Tak , abych si to shrnula - tvá top obsahuje na prvním místě Kámen manželství a pak nerozlišeně - DI, Čajovou ságu, Invictus + Noci, Civil War a Unwell. (A co ten Můj pátek?) . Započítávám.

—————

Datum: 13.10.2012

Vložil: Adelaine

Titulek: Re: Re: můj žebříček

Neřekla bych nerozlišeně, spíš na každé obdivuju něco úplně jiného a nejde mi je moc srovnat za sebou. A Kámen je holt ona osudová. Můj Pátek tam rozhodně započítej...

—————