-


Dárek, na který nezapomenete

17.12.2012 23:19

Tuto kapitolu věnuji biskupu Mikuláši z Myry, jako patronu dávání a dostávání dárků.

Na dostávání dárků je něco neodolatelně dojemného. Dostávání dárků by se mohlo snadno odsoudit jako povrchně sobecká slast, jenže ...  Když vám někdo vybere dárek na míru, tak vám dal mnohem víc než jen věc. Daroval vám vědomí, že ví, co máte rád(a) nebo co je pro vás důležité. Daroval vám vědomí, že je tu někdo, kdo vás touží potěšit. 

 

Pro vánoční čas vybírám několik dárků, které mě při čtení fanfiction dojaly: 

 

1.  Rok jako žádný jiný, 50. kapitola "Vánoce"

Tohle byl dárek, který mě vážně hodně dojal. Vánoční dárek, který v tomto nejproslulejším severitu věnuje Harry Severusovi vlastně není vůbec žádná věc. Harry spolu se správou nad svým bankovním účtem, daruje Severusovi svou závislost. Daruje mu důvěru, třebaže mu před tím vysvětlil, že věřit dospělým už dávno nemá ve zvyku. Jeho dárek říká: "Zkusím být ještě na chvíli dítětem. Zkusím někomu věřit"  :)

 

2. Civil War, 3. kapitola "Brevis Tui Tempus Est"

Tento dárek k narozeninám, má velikou symbolickou hodnotu. Severus věnuje Harrymu hodinky, které se v jeho rodině předávají z matky na syna, od manžela k manželce. Když Harryho dopíše na konec dlouhého seznamu vlastníků, dá mu tím najevo, že se stal součástí jeho rodiny. Tenhle dárek říká: "Mei maritus es." 

 

3. Dychtivý šepot, 9.kapitola

A tady máme jeden dárek ke svatému Valentýnovi. Harryho dárek byl jistě snaživý, ale Severusův, třebaže neplánovaný, ho jednoznačně překonal. Klíče od bytu jsou dárkem, který říká: "Můj domov je i tvým domovem. Jsi tu vždy vítán"  

 

4. Resonance, 12 kapitola "Nabídka"

Tenhle narozeninový dárek není vůbec symbolický, je velmi přímý, tak přímý a reálný jako celá tahle fanfikce. Máme tu zas jeden severitus a dárek je nabídka adopce. Vlastně se stane dárkem definitivně až v následující kapitole, kde na karavý dotaz, cože dal Severus Harrymu k narozeninám, odpoví Harry tím, že od něj dárek již dostal. Samozřejmě, že to byl ten nejlepší dárek, protože říká: "Stojím o tebe."  

 

5.Desiderium Intimum, 35 kapitola "Vánoční čas"

Doufám, že chápete, že jsem tuhle fanfikci prostě nemohla vynechat. :) Mám podezeření, že jsem tím už lehce obtěžující, ale   těžko si pomohu. :) V DI zabírají vánoční prázdniny hodně prostoru  a tvoří tak nemalou část děje. Má nejoblíbenější vánoční kapitola je třicátá čtvrtá "You have no idea", v níž se Harry na vánočním večírku opije a prozradí na sebe (a bohužel nejen na sebe) mnohem víc než je zdrávo, nicméně tohle má být o dárcích a nikoli o vánočních oslavách a proto ...    

Dárky, které v DI Harry daruje Severusovi, mi připadají velmi nápadité. Koneckonců v minulém díle této rubriky jsem také jeden zmiňovala a třeba pero, které Harry daruje Severusovi k narozeninám a které umí zaznamenat kolikrát na vás jeho majitel pomyslel, také není k zahození. Při příští návštěvě totiž může Harry s převahou říct "Také jsem na tebe myslel, Severusi" :)

Nicméně ... nicméně ... já si pro tuto příležitost vybrala Harryho vánoční dárek pro Severuse. V zásadě je to jen taková nudná soška, do které Harry nahraje zvuk, který Severus moc rád poslouchá. :) Já myslím, že tenhle dárek říká: "Vím, že jsi se mnou rád, i když ty sám to nevíš." :)    

 

Mimo pořadí:

 

Cambiare podentes 2.Madurare , 45. kapitola

Jako vánoční bonus, kapitola z Cambiare, kterou Hajmi přes letošní svátky nejspíš uvěřejní. _PS: Rozuzlení, které v této části kapitoly chybí, rozhodně není nedůležité. Pozor na to! :)_

Speciální dárek, který dostane Harry od Severiuse je po pravdě prostě nabídkou analního sexu. Může se to zdát vulgární, ale vzhledem k tomu, že celou Cambiere lze interpretovat mimojiné jako cestu k tomu, jak si to ti dva tímhle způsobem rozdají (Při čemž autorka jim dokáže všelijakými peripetijemi tento uspokojivý zážitek neuvěřitelně dlouho odpírat), tu má prostě klíčový význam. (Jako neuvěřitelně dlouhá cesta se to může zdát zejména zváží-li člověk, že celé Cambiare se občas může jevit jako jedno velké PWP.:) )  

Zkrátka v tomto příběhu má tato záležitost velmi specifický význam, ve skutečnosti tento dárek říká: "My dva si můžeme být rovni."  

 

Můj pátek

link: leda na požádání :) - belldandy@seznam.cz

A ještě jsem si vzpomněla na vánoční dárek, který v Mém pátku Harry nabídl Severusovi. Má v této fanfikci tak zásadní význam, že dělí příběh na před tím a potom a jistě si zaslouží být aspoň letmo připomenut. :)

 

Byla-li jsem v tomto článku nevkusně sentimentální, přičtěte to prosím blížícím se Vánocům. A co vy, jaký je ten váš oblíbený dárek?

 

Assezin oblíbený dárek:

Kámen manželství, 26. kapitola "Vánoční dárky" + 52. kapitola "Valentýn"

Speciálně pro Assez dárky z Kamene manželství, i když je přidávám zejména proto, že si myslím, že potěší i další čtenáře. :) 

Kopíruji vyjádření od Assez k valentýnskému dárku: _Když Harry našel svoje srdce zahozené pod postelí _(65.kapitola)_, ukázal se nejjasněji jeho __vztah k němu. _(Předpokládám, že to objasňuje Harryho vztah k srdci. Jaký význam pro něho má.)_ Harry si nemyslí, že by byl talentovaný, a ani není domýšlivý. Když Severusovi místo nějakého daru věnuje výrobek, snaží se jen zjistit, jestli má pro někoho taky význam?_

Jestli ho Severus přijímá? Jestli může opustit závazky hrdiny a hodného syna a studenta a chápajícího kamaráda a opory a dobrého člověka a manžela a přiženěného rodinného příslušníka a figurky a zachránce a bojovníka a vzoru a pořád, pořád být přijímán? Jestli jeho přítomnost někdo snese, někdo chce, někdo vyžaduje? Stojí o něj, touží po něm? Jestli stačí jen být - alespoň pro jednoho z nich všech - anebo musí dostát všem svým rolím, které před ním mají přednost? Jestli ony role tvoří toho, kým Harry je, a zda je jen v nich jeho cena?

—————

Zpět


Diskusní téma: Dárek, na který nezapomenete

Datum: 20.12.2012

Vložil: belldandy

Titulek: -

Jo to e dobré, měl smůlu, že naporpvé neutek. Asi ano ... :) I kdyzž zrovna v kameni udělal Darcy z harryho opravdu někoho vyvoleného. nicméně, já bych to viděla také tak nějak, jak jsi to popsala.

A pokud jde o první odstavec. Samozřejmě máš pravdu. Jen chci říct, že to je tak trochu svaté čtenářovo právo. :) Těžko mu v tom můžeš bránit. Každý tak trochu najde, právě to, co touží najít. :)

V zásadě ale chápu, že to může být iritující. Benard Shaw i přepsal konec Pygmalionu, aby lidem zabránil vykládat si ho romanticky, ale vše marně. Stejně dnes zná každý zejména My fair Lady, která má otevřeně právě takový romantický konec, jaký Shaw nikdy, nikdy nechtěl a přímo ho nenáviděl. :) Nicméně, co naděláž, kdyzž něco lidé (myšleno čtenáři) chtějí, tak to tam bude, i kdyby ses na hlavu stavěla. :)

PS: Tolik k rozčilování se některých lidí, že páruje postavy, které spolu nikdy neměly nic mít. Lisa a Henry Higgins spolu také neměli nikdy nic mít. :) A málokdo je dnes nevnímá jako pár. :)

—————

Datum: 18.12.2012

Vložil: assez

Titulek: ...

Poněkud se divím, že chybí valentýnský dárek pro Severuse z Kamene manželství. Ale co, třeba to pro zdejší kraj nebylo tak podstatné.

—————

Datum: 19.12.2012

Vložil: belldandy

Titulek: Re: ...

Bez mučení se raději přiznám, že na tuhle jsem vůbec nevzpomněla. Každému nám uktví něco jiného a já rozhodně netvrdím, že ty moje jsou ty zásadní.

Nicméně já právě doufám, že někdo se přidá s těmi svými oblíbenými dárky. :) Já si v Kameni pamatuji ten vánoční pro Harryho, který zmiňovala Lanevra a doufám, že se nepletu, že ten, který zmiňuješ, bylo přeložení Salazarových svitků. To samotné předání mi tolik neutkovělo (i když teď mám pocit,že byl SS hodně dojatý :)) a zas mám moc ráda tu scénu, jak je Harry překladá a něvědomě u toho syčí. Stejně jako Severusovi i mně to přišlo velmi přítažlivé. :)

Každopádně děkuji, protože já přímo toužím po tom být doplňována. Snad jsem tě svou ignorancí příliš neurazila ... :)

—————

Datum: 19.12.2012

Vložil: belldandy

Titulek: Re: ...

Ach tak, ta záležitost s Kamenem srdce? :) No vidíš, to mi vážně moc neutkvělo, i kdyzž ten kámen měl mít evidentně v ději podstatnou úlohu, jenže to nestihl. :) Tak speciálně pro Assez přidám do seznamu i tento dárek. ale prtotže já mám raději jeich vánoční dám je tam s dovolením taky. :)

—————

Datum: 19.12.2012

Vložil: Lanevra

Titulek: Re: Re: ...

Kámen srdce mi taky vytanul na mysli. Je to rozhodně zajímavá a pěkná věc. Považuji to za dobrý nápad, který by stál za to rozvést a je velká škoda, že už se k tomu autorka nedostala.

—————

Datum: 19.12.2012

Vložil: assez

Titulek: Re: Re: ...

Mně jejich vánoční výměna dárků zklamala. Tehdy. Vadilo mi, že se drželi zpátky. Teď oceňuji, že vzhledem k fázi jejich vztahu to autorka nepřehnala.
K P.S.: Když Harry našel svoje srdce zahozené pod postelí, ukázal se nejjasněji jeho vztah k němu. Harry si nemyslí, že by byl talentovaný, a ani není domýšlivý, když Severusovi místo nějakého daru věnuje výrobek. Snaží se jen zjistit, jestli má pro někoho taky význam. Jestli ho Severus přijímá. Jestli může opustit závazky hrdiny a hodného syna a studenta a chápajícího kamaráda a opory a dobrého člověka a manžela a přiženěného rodinného příslušníka a figurky a zachránce a bojovníka a vzoru a pořád, pořád být přijímán. Jestli jeho přítomnost někdo snese, někdo chce, někdo vyžaduje, stojí o něj, touží po něm. Jestli stačí jen být – alespoň pro jednoho z nich všech – anebo musí dostát všem svým rolím, které před ním mají přednost, jestli ony role tvoří toho, kým Harry je, a zda je jen v nich jeho cena.

—————

Datum: 19.12.2012

Vložil: Lanevra

Titulek: Re: Re: Re: ...

Mě se líbili vánoční dárky mezi Siriusem a Severusem, protože to byla z obou stran vlastně taková olivová ratolest.
Víš, když takhle čtu něčí dalekosáhlou úvahu o psychologii postavy (včetně těch svých vlastních úvah u jiných povídek nebo u kánonu), tak si v duchu tak říkám: Fakt to tak autorka myslela? Protože z pohledu autora vždycky žasnu jaké motivy čtenáři nacházejí v mých povídkách a naopak to, co tam bylo vloženo zcela účelově, naprosto přechází.
Každopádně k tvé úvaze; já nevím jestli bych členila Harryho na "opravdoví Harry" a "hrdina Harry" atd. to jsou podle mě části jednoho celku, bez kterých by obraz dohromady nedostával smyslu.

—————

Datum: 20.12.2012

Vložil: belldandy

Titulek: Re: Re: Re: Re: ...

Assez, děkuji za vysvětlení. Musím říct, že si ho budu muset přečíst minimálně ještě potřetí, abych to snad všešchno pobrala. :)

Lanevro, musím říct, že částečně jedno, co autor zamýšlel, čtenářská většina má nakonec vždycky pravdu. :) Takže mě stojí spíš ještě za úvahu, jak to pochopili další čtenáři. :) Z autorské poznámky, kterou Darcy napsala pod onu valentýnskou kapitolu jsem měla včera pocit, že ten dárek byl takový nápad na poslední chvíli a měla s ním asi hlavně plány do budoucí zápletky. Nejspíš to měl zejména způsob, jak později Harryho zachránit.

Případů, kdy dílo by pochopeno jinak než autor zamýšlel bude jistě bezpočet. Zrovna teď se mi nutkavě do mysli hrne Rašomon Akiry Kurosawy, který on zamýšel jako moralistický příběh o dobru a zlu, ale západními kritiky byl svého času vykládán spíš nějak sémioticky - ve smyslu toho, že každý vidí svět jinak. Nic naplat ale ten druhý výklad byl zajímavější. :)

—————

Datum: 20.12.2012

Vložil: belldandy

Titulek: Re: Re: Re: Re: Re: ...

A ještě Assez, nejsem si jistá jestli jsem všechno, co jsi napsala pochopila, a ještě méně jsem si jistá, jestli jsem to pochopila správně, ale ... myslím, že aspoň jednu věc chápeme v Kameni stejně.

Pamatuji si, že někdy na začátku (při přepadení Prasinek) Severuse zaráží, že všichni kouzelnící kolem čekají záchranu od nějakého náctiletého kluka a nikdo z nich se sám o nic nesnaží. Všichni spoléhají na to, že to Harry udělá za ně. Severus (v dobrém/ve zlém) se s tím neztotožňuje. :) .

A přijde mi, že později akceptuje to, čemu před tím tak trochu odmítal věřit, že ...řekněme ... Harry asi vážně bude vyvolený (král) a je něčím extra. To uvědomění je tam několikrát excentováno.

Zároveň asi pro něj harry začíná být důležitý jen jako sourkomá osoba, ale marně tu přemýšlím, jestli je tam scéna, která tohle jasně formuluje, ze které je neoddiskutovatelně zřejmé. Myslím, že tohle tak trochu patří mezi nejen nevyslovené, ale i nevědomé pocity. A on nemá šanci si vyjasnit, jestli, když už sympatie má, patří spíš králi nebo nějaké soukromé osobě.

—————

Datum: 20.12.2012

Vložil: Lanevra

Titulek: Re: Re: Re: Re: Re: Re: ...

Já to myslím v tom smyslu, že čtenáři často hledají v dílech něco navíc už jen z principu, protože si myslí, že přeci někdo něco nenapíše jen tak proto že se mu chce. Jinými slovy, někdy je doutník jenom doutník. Někdy autor popíše jak Severus někoho zabil, vykuchal a jeho vnitřnosti zabalil do krabiček, čistě jen proto, že si to napsat chtěl. Je to prostě jen popis něčích morbidních/zvrhlých/romantických/sexuálních představ a nějaký zdánliví význam tam autor lípne jako okrasu proto, aby nevypadal tak zvrhle. :-D

S tím jak tu mluvíš o tom, že všichni čekají, že je Harry zachrání. To je v Kameni dobře vysvětleno tím, že drtivá většina lidí při vizi nebezpečí prostě uteče, Harry má tu smůlu, že poprvé neutekl, tak už od něj prostě všichni očekávají že neuteče ani do budoucna. Proto ho obyčejní lidé vidí jako hrdinu, zatím co Severus (a myslím že i mnozí další) ho tak nevidí z toho důvodu, že on chudák měl taky tu smůlu a poprvé nestačil utéct. :-D

—————

Datum: 20.12.2012

Vložil: belldandy

Titulek: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: ...

Já myslím, že tě chápu dobře. ten můj příklad s rašomenm na to vůbec neí špatný. on byl kurosawa takový prostý člověk, jehož filmy nikdy nesdělovaly nic složitějšího než teba to, že válka je špatná a mír je správný. :) Ale Rašomon byl vykládám velmi složitě z hlediska nějakých teorií o znacích a vnímaní, kurosawa takhle nejspíš vůbec nemyslel. Ale na druhou stranu, kdyzž se to všem takhle líbilo, co mohl dělat? :)

—————

Datum: 20.12.2012

Vložil: Lanevra

Titulek: Re: Re: Re: Re: Re: Re: ...

A napadlo mě; optimista řekne: To je hrdina. Pesimista řekne: To je sebevrah. Cynik řekne: To není hrdina ani sebevrah, jen idealistický blázen s nedostatečným pudem sebezáchovy. :-D

—————

Datum: 20.12.2012

Vložil: assez

Titulek: Re: Re: Re: Re: ...

1) A není to jedno, jak to autor myslel? Za á to autor do toho a onoho může vložit podvědomě, může na to, co ve skutečnosti napsal, přijít až zpětně, a nebo to může být dezinterpretováno. Je to na příběhu to podstatné?
2) Zde to bylo podáno na tak primární úrovni, že by mě ani nenapadlo to nějak řešit z úhlu pohledu: Chtěla to tímhle autorka říct (pomiňme, že se srdcem měla další plán do budoucna; imho vzkřísit Harryho na místě, kde se povídka zasekla)? Prostě to tím řekla.

—————

Datum: 20.12.2012

Vložil: assez

Titulek: Re: Re: Re: Re: Re: ...

Nebo jinak - protože to bylo trouflé, říct, že je jedno, co si autor myslí: Je důležitější, co říká autor, nebo to, co říká dílo?

—————

Datum: 20.12.2012

Vložil: belldandy

Titulek: Re: Re: Re: Re: Re: Re: ...

Myslím si víceméně to samé. S tím rozdílem, že bych si to stejně možná netroufla říct. Asi jsem obecně trochu skeptická k myšlence, že autor nebo dílo něco říkají. Důležité ale je, jak to přečte čtenář. A když něco nějak přečte většina čtenářů, tak to je právě ta interpretace, která bude asi nejdůležitější. - tak jsem si to enes přečtetla do Valentýna až po 65 kapitolu, kde najde srdce na zemi. Tak bych se mohla vážně zamyslet, jestli to vidím stejně. A pořád si nejsem jistá ... :)

—————

Datum: 20.12.2012

Vložil: belldandy

Titulek: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: ...

Totiž pokud Harry v tom dárku viděl něco obyčejného, co sám vyrobil, a přijetí dárku mělo pro něj znamenat přijetí jeho samotného, tak to nebyla asi docela dobrá volba. Severus sám sobě vysvětluje, že ten kámen vůbec obyčejný není, ale naopak. Dokazuje, že je Harry čímsi neobyčejný. Nicméně tohle Harry nevěděl, takže on to tak vidět koneckonců mohl. :)

—————

Datum: 18.12.2012

Vložil: Lanevra

Titulek: black-lana.webnode.cz

Já přidám jeden dárek z BtVS/As famdomu. Angel, sto let po Buffyině smrti, konečně nastolí na celém světě absolutní mír a odměnou je mu od vyšších bytostí jeden den života jako člověk. Parádně si ho užije, povídka je laděná velice optimisticky, kdy s lidskými přáteli konečně zažívá to, co jako upír nemůže. Na konci povídky ho pak jeho přátelé nacházejí v posteli mrtvého s Buffyinou fotkou v ruce a dopisem, že svůj dárek využil tak dobře, jak jen si dovedl představit. Konečně naprosto a trvale umřel.

Ale jinak... V příbězích pořád vymýšlí nějaké roztodivné dárky, jako třeba že Harry v Kameni dostal lék na oční vadu a Severus se Siriusem zase vzájemně rodokmenové knihy, ale málo kdy si dají něco obyčejného. To aby pak nenastala takovéhle situace:

Pokojem ve sklepení zní otravné vánoční koledy, voní cukroví od Molly a v rohu se leskne pečlivě vyzdobené strome. Severus si přisedne vedle Harryho, podá mu sklenku s punčem a obejme ho zlehka kolem štíhlých ramenou.
"Mám pro tebe dárek, Harry... když jsou ty vánoce," zažne na jeho poměry značně nesměle a sáhne do kapsy odkud vytáhne malou krabičku v zeleném papíře se stříbrnou mašlí, "Dávám ti to jako důkaz mé neutuchající lásky k tobě, protože toužím po tom abychom byli stále spolu a protože si přeji, aby byl náš svazek trvalí."
Harry si přebere krabičku, rozbalí ji a v ní je nádherný prsten. V mladíkových zelených očích se zajiskří odraz obřího diamantu a zaperlí se slzy. Zvedne oči k Severusovi.
"Ten je nádherný, Seve," zašeptá dojatě, "Já jsem ti tak vděčný, ale víš... já... doufal jsem že mi dáš k vánocům nové trenýrky. Na všech co mám jsou díry a skvrny."

Jak říkal Brumbál, nikdy není dost teplých ponožek, takže, existuje vůbec povídka, kde si dají dva lidé docela obyčejné dráky právě jako ponožky? Nemyslím Mollyny vlastnoručně pletené svetry. Molly je Molly, já myslím když si dva z páru dají nějaké obyčejný dárek.

—————

Datum: 18.12.2012

Vložil: belldandy

Titulek: Re: black-lana.webnode.cz

A už si dala ponožk někomu v reálném světě? :)

—————

Datum: 18.12.2012

Vložil: Lanevra

Titulek: Re: Re: black-lana.webnode.cz

Ne, ale pravidelně si o ně každý rok říkám Ježíškům. :-D Já jsme jako Brumbi, potřebuji mít nohy v teple a myslím že vlněných ponožek není nikdy dost.
Babička si zase například letos řekla o teplá pyžama, hrnce, vařečky a kuchařky. :-D

—————

Datum: 18.12.2012

Vložil: belldandy

Titulek: Re: Re: Re: black-lana.webnode.cz

No, nápad s těmi "opravdovými" dárky je zajimavý napád. Rozhodně říkám, proč to nezkusit napsat? Nicméně bych se zastala smyslu pro realitu autorek slashe (minimálně tedy v tomto případě).

Já zažila nemálo lidí (včetně sebe sama) , jak ve fázi zamilovanosti vymýšlí nezvyklé invenční dárky. Třeba jedna moje kamarádka pro svého milého balila kostky cukru, když ji prozradil, že je od mládí rád mlsá. Já zas sháněla měsíc sháněním písně z "našeho" filmu, abycom si na ni mohli zatančit. Musela jsem ji na CD-éčko nahrát z videokazety a složit ji ze dvou verzí onoho filmu.
Ovšem přiznávám, že v pozdějších fázích vztahu, když ti dva založí domácnost a rodinu, tahle ochota se balit s kostkami cukru tak trochu mizí. Kdo by na to měl čas? :) Potom asi nadejde čas těch praktických dárků...

Nicméně třebas ponožky jsem svému muži nekupovala nikdy. :) I když musím uznat, že by se mu vážně hodily (vlastně nám všem, pořád se jich nedostává a ještě víc podkolenek). Ale ponožky si kupuje sám. Jako dárek mu dávám přeci jen věci méně praktické. U nás jsou to většinou knihy. :) A protože mám skoro stoprocentní jistotu, že na tyto webové stránky se můj muž zaboha nepodívá, můžu prozradit, že letos pro něj mám taky krabici speiálních piv - mám třeba jedno trapistické od mnichů z Belgie. :)

—————

Datum: 18.12.2012

Vložil: belldandy

Titulek: Re: black-lana.webnode.cz

Hele, sice neslibuji, že to budu číst, ale když už takový zajimavý dárek zmiňuješ nechceš mi ještě říct, co je to za povídku. Nebo počkej , to je přímo ze seriálu? Na originál mi to přijde hodně ulítlé. :)

—————

Datum: 18.12.2012

Vložil: Lanevra

Titulek: Re: Re: black-lana.webnode.cz

Tak já neříkám že by se mi vyloženě nelíbilo zvláštní dárky, co by si je nemohli dávat, jen je tu přesně to co říkáš. Všechny povídky jsou o někdy až hysterické zamilovanosti, kdy člověk dělá hlouposti a vymýšlí si romantiku. Kdyby někdo napsala povídku o vztahu někoho po pěti, deseti, dvaceti letech, pak už by mi takové dárky vyloženě vadili. Nehledě na to, že co by sakra vymýšleli? V zavedeném vztahu si buď dotyčnou věc koupí sami nebo častěji drží finance a nakupování v rukou jediný člověk, který potřebné koupí hned.

Hmm, možná byla tady: https://www.dymphna.net/ucsl/ bohužel ti však jméno neřeknu. Taky to klidně moho být úplně někde jinde, každopádně tady je hodně povídek.

—————

Datum: 20.12.2012

Vložil: belldandy

Titulek: Re: Re: Re: black-lana.webnode.cz

OK. To neva.

—————