-


Anastasia Mantihora

09.03.2016 09:58

 

 

Anastasia Mantihora, ukrajinská malířka  kreslířka, je pro mě zvláštním fenoménem. Je totiž jednou z mála fanartových umělkyň, jejichž nástup na scénu, jsem mohla sledovat takřečeno v „přímém přenosu“. Je zvláštní si dnes uvědomit, že ještě roku 2012 jsem o žádné Anastasii neslyšela. Už následujícího roku ji totiž bylo nesnadné přehlédnout. Internet v ten čas zaplavilo množství snarry obrázků právě v jejím provedení.

 

Když jsem chystala tento článek, přemýšlela jsem, v čem tkví kouzlo Anastasiiných fanartů? Pokud jde čistě jen o technickou stránku, našli by se nejspíš kreslíři, kteří třeba kresbu lidského těla zvládají precizněji než ona. Mnozí z nich přesto nemají tolik oddaných fanoušků jako právě Anastasia.

 

Anastasie přešla do HP fandomu z fandomu Stmívání. Svého času vytvořila sérii obrázků jako ilustrací k Rozbřesku, čtvrtému a závěrečnému dílu Twilight ságy. Jejich spojením do jediného celku vzniklo toto video (viz též dole).

 

Jak jsem si ho prohlížila, uvědomila jsem si, že Anastasia byla vždy zejména úžasnou vypravěčkou. Při prohlížení jejích obrázků máte často pocit, že se za nimi skrývá nějaký příběh, který by se dal vyprávět. Nakonec Anastasia proslula zejména jako ilustrátorka. Nicméně i ty dílka, které do ilustrační produkce nepatří, umí vyvolávat dojem, že z nich můžete vyčíst o něco víc než, co je vidět na ploše. Velmi populární je například její série „Фотокарточки“ (viz. zde), série obrázků tvářících se jako fotogafické momentky z rodinného života.

 

Anastasia si vyzkoušela i kreslení ve stylu manga, když vytvořila ilustrace ke snarry crossoveru HP s anime seriálem Kuroshitsuji. O tom, že smysl pro recesi ji není cizí svědčí třeba i její snarry Sněhurka (viz níže). Přesto síla jejích nejzajímavějších prací, aspoň pokud jde o mě, spočívá v lehkých momentkách ze všední reality, které ve mně dokážou budit dojem, že za všedním dějem, který zobrazují, je skryt nějaký hluboký příběh.  

 

 

 

 

—————

Zpět


Fotogalerie: Anastasia Mantihora

/album/fotogalerie-anastasia-mantihora/better-late-jpg/
/album/fotogalerie-anastasia-mantihora/jmeli-jpg/
/album/fotogalerie-anastasia-mantihora/boiling-water-by-anastasiamantihora-d68sau8-jpg/
/album/fotogalerie-anastasia-mantihora/la-minor-by-anastasiamantihora-d8f1oz0-jpg/
/album/fotogalerie-anastasia-mantihora/happy-birthday-by-anastasiamantihora-d8qioyr-jpg1/
/album/fotogalerie-anastasia-mantihora/dest-jpg/
/album/fotogalerie-anastasia-mantihora/just-like-muggles-jpg/
/album/fotogalerie-anastasia-mantihora/kola-jpg/
/album/fotogalerie-anastasia-mantihora/yes-my-lord-by-anastasiamantihora-d8exj1k-jpg/
/album/fotogalerie-anastasia-mantihora/kuroshitsuji-jpg/
/album/fotogalerie-anastasia-mantihora/jezce-jpg/
/album/fotogalerie-anastasia-mantihora/stalker-by-anastasiamantihora-d5iqiul-jpg/
/album/fotogalerie-anastasia-mantihora/a13413733-580552485457355-6025889758068468612-n-jpg/
/album/fotogalerie-anastasia-mantihora/a13227268-1760636280818991-4482181306388647275-o-jpg/
/album/fotogalerie-anastasia-mantihora/eaf13152e997fa7dc2ed388c8682730e-d5h9zly-jpg/
/album/fotogalerie-anastasia-mantihora/the-ministry-s-annual-halloween-ball-by-anastasiamantihora-d64723t-jpg/

—————


Diskusní téma: Anastasia Mantihora

Datum: 31.10.2016

Vložil: KalamityJane

Titulek: Pff

Jak jen mi mohla Mantihora uniknout? Ano, příběhy a hlavně ATMOSFÉRA je to, co dává jejím ilustracím život. Ony na mě prostě dýchají, jsou jednoznačné, mluví stručně. Nelze říct, že by uměla vypíchnout detail, u ní je právě důležitý celek. Miluju ji, je to asi moje nejoblíbenější fanartová kreslířka vůbec.

—————

Datum: 16.12.2016

Vložil: belldandy

Titulek: Re: Pff

Na to řeknu jen - ANO. :)

—————

Datum: 08.06.2016

Vložil: Rowana

Titulek: Pěkné povídání

Pěkné shrnutí o Anastastasii, objevila jsem ho až dnes. Díky za ně. Anastasia docela rychle reaguje na jakékoliv podněty na Deviantartu. Když jsem ji žádala o povolení použít její obrázek, odpověděla mi takřka obratem. Třeba by byla svolná i k nějakému tomu korespondenčnímu rozhovoru pro tvůj blog ;-)
Jinak její obrázky mám moc ráda. Sálá z nich život a vzbuzují ve mně zvědavost.

—————

Datum: 13.06.2016

Vložil: belldandy

Titulek: Re: Pěkné povídání

Ehm ... to bych tě asi musela požádat o jazykovou asistenci. Ale je to lákává možnost. :)

To je možná jedna z těch věcí, co vysvětluje její oblibu. :)

—————

Datum: 09.03.2016

Vložil: Cora

Titulek: Díky

Za článek děkuji i tady. Mantihoru mám ráda moc; pokud bych měla jmenovat skupinku v mých očích 5 nejlepších Snarry ilustrátorů/rek, patřila by do ní rozhodně. A protože jsem zcela neschopná (= líná) vyhledávat informace, je príma, že to někdo udělal za mě, a strčil mi tenhle text až pod nos :) Díky ještě jednou!

—————

Datum: 10.03.2016

Vložil: belldandy

Titulek: Re: Díky

Není zač. Těch informací koneckonců moc nebylo. :) Jediný rozhovor, který kdy Anastasia udělala je bohužel už smazaný. :(

Vlastně bych se ráda zeptala, tak co na ní podle tebe je? Nebo spíš, co na ní máš ráda ty? Ráda bych slyšel i jodpověď někoho jiného.

PS: A co ty další čtyři, které to jsou?

—————

Datum: 14.03.2016

Vložil: Cora

Titulek: Re: Re: Díky

Musela jsem se zamyslet; trvalo to dlouho a výstup extra světoborný nejni teda. Přišla jsem na to, že ona prostě opravdu moc hezky kreslí :). Je toho víc. Líbí se mi, že nemaluje Snapea krásného (vyjma těch několika kreseb, kdy vyloženě kopírovala vizáž Rickmana s Radcliffem); tedy alespoň já ho krásného v jejích obrázcích nevidím. Nepokouší se mu zmenšovat a rovnat nos, kadeřit a odmašťovat vlasy nebo mírnit jeho vychrtlost. V drtivé míře má položené ruce Snape na Potterovi, ne naopak. Málokdy se Severus usmívá, a když už, jen se mu trochu zvlní rty. Často volí tmavé – nebo relativně tmavé - pozadí. Šetří s nahotou; když už je holá kůže vidět, může na tom potom člověk oči nechat. A taky se nebere zas až tak vážně a občas si i zablbne :) Nejvíc, pokud bych měla volit, se mi od ní líbí Bittersweet, Scars a I've come to play with fire. Tyhle 3 kresby jsou podle mě na Snarry fanartovém poli jedny z nejlepších vůbec. Naopak velmi nepřesvědčivý a nepříjemně „nerealistický“ je pro mě třeba (fanoušky oblíbený) That orange day.
Těch „5 nejlepších“ jsem jen tak plácla :). Jednoznačně výborný je ale Zjackt; toho tedy vypíchnout musím. Jednu jeho ilustraci k Tea Series (má jich víc) osobně považuju za nejlepší Snarry kresbu vůbec – tmavý, nevábný a studený kout, dominantní Severus povalující Harryho a špendlící mu paže na cihlovou zeď, obličeje schované jeden do druhého… úžasné. Potom se mi líbí obrázky od kissyushky, Umino-aka-Morskayy, nádherné kresby má Vizen, dobrých je těch něco HP fandomových od night stalker13… je toho dost a Merlin za to zaplať :)

—————

Datum: 14.03.2016

Vložil: belldandy

Titulek: Re: Re: Re: Díky

No vida, měla jsi to napsat ty. :) A sakra!

Díky!

Hele, přidávej ty své oblíbené obrázky občas na FFdeník. Ať se k tomu taky dostanu.

Musím ti napsat něco, co jsem o tobě už před časem řekla Adelaine, máš prostě skvělý vkus. :)

—————

Datum: 15.03.2016

Vložil: Cora

Titulek: Re: Re: Re: Re: Díky

Děkuji, drahá, a velmi, velmi nápodobně!
Přidala jsem na FFD ilustraci od Vizen jen jakože připomenutí její tvorby; jinak bych tam musela naprat celou její galerii na Deviantartu, protože je takřka nemožné vybrat z té krásy jen pár kreseb...

—————