-
Anastasia Mantihora
09.03.2016 09:58
Anastasia Mantihora, ukrajinská malířka kreslířka, je pro mě zvláštním fenoménem. Je totiž jednou z mála fanartových umělkyň, jejichž nástup na scénu, jsem mohla sledovat takřečeno v „přímém přenosu“. Je zvláštní si dnes uvědomit, že ještě roku 2012 jsem o žádné Anastasii neslyšela. Už následujícího roku ji totiž bylo nesnadné přehlédnout. Internet v ten čas zaplavilo množství snarry obrázků právě v jejím provedení.
Když jsem chystala tento článek, přemýšlela jsem, v čem tkví kouzlo Anastasiiných fanartů? Pokud jde čistě jen o technickou stránku, našli by se nejspíš kreslíři, kteří třeba kresbu lidského těla zvládají precizněji než ona. Mnozí z nich přesto nemají tolik oddaných fanoušků jako právě Anastasia.
Anastasie přešla do HP fandomu z fandomu Stmívání. Svého času vytvořila sérii obrázků jako ilustrací k Rozbřesku, čtvrtému a závěrečnému dílu Twilight ságy. Jejich spojením do jediného celku vzniklo toto video (viz též dole).
Jak jsem si ho prohlížila, uvědomila jsem si, že Anastasia byla vždy zejména úžasnou vypravěčkou. Při prohlížení jejích obrázků máte často pocit, že se za nimi skrývá nějaký příběh, který by se dal vyprávět. Nakonec Anastasia proslula zejména jako ilustrátorka. Nicméně i ty dílka, které do ilustrační produkce nepatří, umí vyvolávat dojem, že z nich můžete vyčíst o něco víc než, co je vidět na ploše. Velmi populární je například její série „Фотокарточки“ (viz. zde), série obrázků tvářících se jako fotogafické momentky z rodinného života.
Anastasia si vyzkoušela i kreslení ve stylu manga, když vytvořila ilustrace ke snarry crossoveru HP s anime seriálem Kuroshitsuji. O tom, že smysl pro recesi ji není cizí svědčí třeba i její snarry Sněhurka (viz níže). Přesto síla jejích nejzajímavějších prací, aspoň pokud jde o mě, spočívá v lehkých momentkách ze všední reality, které ve mně dokážou budit dojem, že za všedním dějem, který zobrazují, je skryt nějaký hluboký příběh.
—————
Diskusní téma: Anastasia Mantihora
—————
—————
—————
—————
—————
—————
—————
—————
—————