-


Yaoi Goggles

12.02.2013 21:55

Koukáte na oblíbený seriál a jasně vidíte, že Dr. Hause a Dr. Chase v sobě skrývají hlubší city než jsou navenek ochotní  projevit? Vnímáte věci, kteří ti, co s vámi sedí u obrazovky, ne a nechtějí  vidět? Možná by jste se měla zamyslet, jestli vám vaše záliby na oči nevložily „yaoi brýle“?

 

I když se jim říká „yaoi brýle“,  z vlastní zkušenosti mohu říci, že čtenářky slashe je mívají také. Seznámení s kterýmkoli tímto fenoménem má na ženy často zvláštní vliv. Začnou na svět nahlížet ze zcela nového úhlu pohledu. Jak totiž praví Nagat - správná yaoi fanynka je oddána „shippování“ a potenciál k němu nachází na místech, kde by je  „normální“ člověk nehledal.

Mně osobně tyto sklony nejvíce pronásledovaly na samotném začátku mé slashové kariéry. Když jsem se po shlédnutí seriálu QAF, dívala na jakýkoli film nebo seriál, iritovala jsem všechny přítomné svými dojmy a poznámkami o tom, že určitá mužská postava pokukuje/očekává/ochraňuje a podobně nějakou jinou mužskou postavu.

  • Tak třeba: Po té, co jsem  začala  číst HP slash, jsem považovala  za příhodné konečně shlédnout filmové zpracování posledního dílu série. Samotnou mě překvapilo, jak zřejmé mi připadaly náznaky citů a zájmu, které tu proletují mezi Harrym a Dracem. Bylo to hodně překvapivé, když zvážíte, že jsem "snarry shipper". :)
  • Se zadostiučiněním vzpomínám na to, že při sledování anime seriálu  Death Note jsem zcela správně odhalila rozsáhlý na fuyoschi (= fanynky yaoi) zaměřený fan-service. Tato má tvrzení, třebaže tak zřejmě pravdivá, pobuřovala mého muže, který má slova vnímal pouze jako důkaz o mé naprosté ujetosti. 

Legendární scéna z anime seriálu Death Note. Bylo tohle mytí nohou opravdu nezbytné pro děj příběhu?

 

Jiné fanynky zas dokáží vidět potencionální slashové situace nejen ve skoro každém fiktivním díle, ale začnou je „odhalovat“ i v reálném životě. Shippují své přátele a známé. Pro heterosexuální muže je ovšem často představa, co provádí v hlavě nějaké fuyoshi poněkud stresující. Mohu je utišit aspoň ujištěním, že dle mých zjištění je naprostá  většina slashistek velice nenáročná a vystačí si opravdu s málem. Nebudou tedy po nich slovy ani násilím vyžadovat nějakou interakci a intimnosti s osobami stejného pohlaví. Ovšem zároveň je pravda, že zabránit tomu, co se děje v jejich hlavě mohou opravdu jen těžko.

 

Zkrátka slash je pro ženy jako Pandořina skříňka. Když je jednou otevřena, není už cesty zpět. :)  

—————

Zpět


Anketa

Už jste na sobě někdy pozorovali přiznaky "yaoi brýlí" ?

ano
(60)
73%

ne
(22)
27%

Celkový počet hlasů: 82


A tohle je dle mého skvělá ukázka toho, jak tyhle "brýle" fungují v praxi. 

Copak vy to tam vážně nevidíte? :)  


Diskusní téma: Yaoi Googles

Datum: 27.02.2013

Vložil: Anemone

Titulek: .

Tohle mi nejednou "zkomplikuje" život. :D Občas se mi podaří před ostatními prohodit nějakou tu poznámku, třeba právě po shlédnutí seriálu či filmu (nebo třeba i ze situace na ulici :D) a pak se na mě všichni divně koukají a já přemýšlím, co že jsem to zase řekla. :D
A zrovna ten zmiňovaný Hobit.:
Ještě, že se mi všichni přátelé vymluvili a já musela jít sama, protože jinak bych asi měla co vysvětlovat. Nejednou jsem měla chuť komentovat. :D

—————

Datum: 28.02.2013

Vložil: belldandy

Titulek: Re: .

:D To by mě zajímalo... Taky jsi tam viděla thilbo (Thorin/Bilbo) nebo ještě něco jiného? :) Ono je tam patnáct chlapů na place, z plátna v podstatě neslezou a ženská v podstatě žádná (jak typické pro Tolkiena :)). Jak se tomu vlastně může slashistka vyhnout, aby tam nic neviděla. :)

—————

Datum: 28.02.2013

Vložil: Anemone

Titulek: Re: Re: .

Tak jako občas nějaký letmý pohled i mezi jinými aktéry přeskočil a mé zmysly hned zbystřily. Trošku jsem začala pomýšlet na Filiho s Kilim. I když to už by byl incest (ale co, láska si nevybírá :D).

—————

Datum: 28.02.2013

Vložil: belldandy

Titulek: Re: Re: Re: .

No jasně, fiki, to už se prej taky píše. :)

—————

Datum: 13.02.2013

Vložil: Patoložka

Titulek: :-)

Vlastně jsem to nejvíce začala vnímat u posledního dílu Sherlocka BBC, který jsem před nedávnem viděla. Tam jsou ty náznaky úplně hmatatelné. Jinak si neuvědomuji, ale co není, může být, že? (Nebo je to jen tou pozdní hodinou a skutečností, že jsem za poslední rok prakticky pořádně neviděla ani jediný film). A kruci, co třeba takový Bilbo a Thorin? Už asi blázním, pardon...
Rozšiřuješ mé obzory, děkuji!

—————

Datum: 13.02.2013

Vložil: Lanevra

Titulek: Děkuji

Ujišťuji tě že v Sherlockovi vidí homosexualitu i zcela normální lidé, páč tam nejsou náznaky, ten seriál přímo křičí že stačí jenom krůček a ti dva se spolu vyspí. :-D

—————

Datum: 13.02.2013

Vložil: Lanevra

Titulek: Re: Děkuji

+chcíp+ To mi tam zase do nadpisu vlítlo něco co nemělo. :-D :-D :-D Se stane no.

—————

Datum: 14.02.2013

Vložil: Patoložka

Titulek: Re: Děkuji

Vidíš to:-) Ještě jsem žádnou FF ze Sherkocka nečetla, ale chystám se. A ten poslední díl... No fakt:-)

—————

Datum: 13.02.2013

Vložil: belldandy

Titulek: Re: :-)

Patložko, to jsou samé místné postřehy. Ty yaoi brýle možná ani nemáš, protože leckteré věci fan-servicně přímo na nás cílí. :) To určitě patří minimálně o tom Sharlockovi.
A ten druhý případ. Už jsem několi osob uvedla do rozpaků oznámením, že "Thilbo" je v tuto chvíli už zavedný a rozšířený fandom. :) Tedy rozhodně nejde jen o tvé bláznění. :)

—————

Datum: 13.02.2013

Vložil: belldandy

Titulek: Re: Re: :-)

Ehm.. to byl samozřejmě překlep. Nechtěla jsem komolením tvé přezdívky nijak urážat. :) Sorry. Jsem hrozná. Ach jo.

—————

Datum: 14.02.2013

Vložil: Patoložka

Titulek: Re: Re: :-)

Teeda, vážně? To byl totiž jen takový nápad těsně před spaním. A taky jediný film, na který jsem v nedávné době byla v kině a tudíž ho musela soustředěně sledovat:-) Říkala jsem si tehdy totiž, že by si Thorin měl ujasnit, co jakože vlastně chce, zejména ohledně Bilba:-)

—————

Datum: 13.02.2013

Vložil: Adelaine

Titulek: :)

No, těžko říct, je pravda, že předtím, než jsem začal číst slash, tak jsem se asi rok často nacházela ve vyloženě gay komunitě a moje kamarádka je přímo radar na gaye, tak jsem ho viděla všude už před čtením slashe. Ale myslím, že slash mi tohle hodně ještě umocnil.

—————

Datum: 13.02.2013

Vložil: belldandy

Titulek: Re: :)

Nu, to bych si také ráda vyzkoušela. Hold maloměsto neskýtá stejné možnosti. :)

—————

Datum: 13.02.2013

Vložil: yellow

Titulek: ...

Vzhledem k tomu, že seriály a filmy moc nesleduji, tak tento "problém" nemám. A vzhledem k tomu, že už jsem byla pro komentáře k filmům zcela vykázaná z jejich společného sledování, tak už si nemůžu ani příležitostně povzdechnout nad osudem zhrzeného muže, že kdyby si našel přítele, udělal by líp. Proto mi zůstává ten reálný svět. Ale nemyslím si, že bych nosila jiné brýle než dioptrické, protože tam, kde jsem ten slashový podtón viděla, tam také většinou byl.

—————

Datum: 13.02.2013

Vložil: belldandy

Titulek: Re: ...

No jo, tihleti liberární konzervativci bývají často děsivě normální. :) Nebo to aspoň umějí předstírat. :D

—————

Datum: 12.02.2013

Vložil: Lanevra

Titulek: black-lana.webnode.cz

Nemohlas tohle napsat před šesti lety než jsem si přečetla první slash? :-D Třeba bych tu skříňku ani neotvírala... ne, kecám otevřela bych ji tak jako tak.
Ke svým slashovým brýlím se přiznávám a obávám se že už to se mnou bude jen horší, to slashování skutečného světa je myslím ta poslední kapka a já se k ní jistě blížím mílovými kroky. :-D Co se týče HP, tam už vidím páry všude. Byla jsem jedna ze tří (Neferet a T. byli zbylé dvě) osob smějících se při úvodní scéně Relikvií smrti a to při pamětném Voldemortově šmátrání po Brumbálově mrtvole. :-D Ubozí ostatní návštěvníci kina.

—————

Datum: 13.02.2013

Vložil: belldandy

Titulek: Re: black-lana.webnode.cz

Voldemort a brumbál. A co víc - Vlodemort a Brumbálova mrtvola. To je prosím dvojitá nekrofilie, protože Voldemort už byl také jednou mrtvý. :)
Fuj, fuj! ... .. Nechceš to napsat? :D

—————

Datum: 13.02.2013

Vložil: Lanevra

Titulek: Re: Re: black-lana.webnode.cz

Hej! Neprovokuj! :-D
Ovšem náhodou si myslím že pár Albus/Tom by se dal napsat i seriozně. Kolik bylo Albusovi když bylo Tomovi 17? Já myslím že něco málo přes 60 a vzhledem k tomu jak vypadal v nějakých 110 letech kdy umřel bych řekla že v 60 byl ještě čupr kluk. :-D

—————

Datum: 13.02.2013

Vložil: belldandy

Titulek: Re: Re: Re: black-lana.webnode.cz

Navíc v tom Tomovi musel tak trochu vidět Gellarta.

—————