-


Třikrát můj oblíbený johnlock

01.07.2016 09:44

Věnováno Miamam a jejímu JL+,

bez kterého by český johnlock prostě nebyl tím, čím je,

  v dobrém či ve zlém,

ale mnohem častěji a mnohem více v tom dobrém.

Kde bychom bez ní byli?


Zdá se, že johnlock v České republice v oblíbenosti povážlivě dohání snarry a já mám radost, že možná konečně přišel ten čas, kdy se v české slashové kotlině začně dařit i nepotterovské fantvorbě. Bylo na čase, nemyslíte? Proto prosím, vy příznivci johnlocku, pište, překládejte, přidávejte povídky na Daily Slash a na FFdeník, komentujte. Protože povídky už tu jsou a jistě jich bude časem víc, ale já chci pocítit, že je tu také komunita. Vše nejlepší k dnešnímu mezinárodnímu dni slashe vám přeje belldandy.  

Typy na další dobré nebo prostě vaše oblíbené johnlock fanfikce jsou velmi vítány.

 

 

     koláž coverů johlock fanfikcí
 

Alone On The Wather

Čtení Alone On The Wather je považována za iniciační zážitek pro vstup do fandomu BBC Sherlocka. Proto třebaže nejsem sama sto této povídce přisoudit nějaké místo ve svém žebříčku, měla jsem dojem, že se patří ponechat jí ono čestné vstupní místo. Ještě varování,  Alone On The Wather je klasická kapesníčková fanfikce, jde o deathfic, takže se prostě připravte na to, že budete dojímáni.
Jiný autorčin johnlock:  Performance in a Leading Role 
 

1. Na Hraně

 Já mám prostě slabost pro slashové fanfikce, které výchazí z modelu, že ti dva spolu mají sex dřív  než milostný vztah.  Z nějakého důvodu mi tenhle model připadá u většiny postav přesvědčivější.  Takže v první chvíli jsem jásala. Pak došlo na Reichenbašský pád a já byla hrozně dojatá. Jenže pak musel jít Sherlock do sebe. Nu, vzhledem k tomu, jak tu byly věci nastaveny, asi ano, opravdu musel.  Jenže já,  ne že mám chuť se hádat, jestli by se Sherlock mohl či nemohl tak moc změnit, já jen vím, že já jsem ho tolik měnit nechtěla. Přesto ve výsledku asi jedna z mých nejoblíbenějších fanfikcí, třebaže  spíše v prvních dvou třetinách.  Protože NoStrightLine zajímavě pracuje s kánonem a to takovým tím stylem "misang scenes",  má skony k slovním hříčkám a postavám připisuje silné citové stavy. Myslím, že to vůbec nejsou špatné předpoklady pro napsání dobré slashové fanfikce.



2. The Road Less Traveled

Aneb John a Sherlock se vydávají "Po nevyšlapaných stezkách". Tenhle námět, při němž Sherlock racionální cestou dojde k názoru, že by bylo dobré mít milostný vztah s Johnem Watsonem, mi přijde naprosto ideální pro johnlock fanfikci. Milovala bych to víc, kdyby mě tak neiritovalo,  že postavy musí tak sáhodlouze uvažovat o tom, jestli mít sex chtějí nebo nechtějí, a taky to, že tu sice Sherlock teoreticky vyšetřuje případy, ale nijak viditelně se jim nevěnuje, což mi prostě příjde hrozně nápadné. Nicméně mi překvapivě sedlo to Sherlockovo uvědomění si, že jeho racionální volby ve skutečnosti nejsou až tak racionální. Takže ve výsledku je to palec nahoru.
Série pokračuje v: Less Traveled Christmas (heslo: LTC) a The Road Less Traveled EPILOG: Na cestě

Jiné autorčiny johnlocky překládané do češtiny: Tahle se slepým Sherlockem se mi zdá i lepší, jen je bohužel pořád nedokončená - Tvůj celý svět (překlad: Katy). A tuhle začíná Hanetka právě překládat - Vzhledem k důkazům (překlad Hanetka). A tohle je pěkná jednorázovka - Poprvé venku (Miamam)


3. A Cure For Boredom

"Lék na nudu" je klasika erotického johnlocku. John a Sherlock zažívají nevšední zážitky v jednou utajeném klubu. Je tu Sherlock, co rád pozoruje a manipuluje, a John, který zjišťuje, že se mu to líbí, ale tak úplně mu to nestačí.   



Mimo pořadí:


Tak pro tuhle mám slabost. Asi to bude tím, že mám slabost pro námět, zavřete je někde spolu o samotě a oni už se nějak sblíží. Tady namísto čtyř stěn poslOužil opuštěný ostrov. Sice jsem si chvílemi říkala, že vzhledem k tomu, že jim jde o život, by se pro tentokrát nemusel Sherlock zas tak nudit, aby z toho šílel. No ale hádám, že si nebudu na šíleného Sherlocka stěžovat, protože já ve skutečnosti miluju šílenýho Sherlocka. A tady si John s Sherlockem začne proto, že ze všech šílených věcí, které Sherlock dělá, se sex jeví jako ta ještě nejpřijatelnější. Tak nějak jsem si tady nenašla nic vůči čemu bych se ohrazovala, i když možná i proto, že o životě na pustém ostrově a lovení tuleňů vím houbeles.



Tento johnlock fankomiks je crossoverem mezi BBC Sherlockem a Sandmanem. Popravdě mám pocit, že toho Sandmana je tam víc.  Upřimně se těžko smířuju s tím, že je Sherlock je Morfeus, protože, ptáte-li se mě, Morfeus prostě není jako Sherlock. Ale pokud jsem se jako čtenář přenesla přes tuhle věc, viděla jsem ve zbytku vesměs samé klady, asi i proto, že mám původního Sandmana fakt ráda. Autorka se skvěle strefuje do sandmanovského ducha, jak co do výstavby příběhu, tak co do stylu malby,  takže jsem nakonec při čtení uvažovala nad tím, co by se asi stalo, kdybych za svou nejoblíbenější johnlock fanfikci vyhlásila doujinshi. :) 

 

 

Takový ten případ, kdy si říkáte, že to sice možná není nic přelomového, ale je to docela dost dobře přesně to, co to má být. Tedy romantický, většinou lehce humorný milostný příběh Sherlocka a Johna, co vám prosvítí minimáně jeden večer.  Jsem se  v jednu chvíli strašně špatně smiřovala s tím, že snad Sherlock neví, co je to francouzák, ale než to celé skončilo jsem to celé spokla i s navijákem a byla jsem o dost spokojenější než jsem na počátku čekala.


Pědvacetikapitolový johnlock inspirovaný původním příběhem A.C. Doyla. To zní fajn, ne? A skutečně je. Ani na tek kvůli tmu případu, i kdyzž jsem ráda, že tam je, ale kvůli skvělým charakterům. Kapitoly jsou krátké, takže je to o dost kratší než by první dojem napovídal. A na sex nedojde, poněvadž tohle dílko je 15+. Nicméně právě díky charakterům je to v rámci toho, coje v češtině přístupné, jedna z mých nejoblíbejších fanfiction na Sherlocka  


Krátká erotická jednorázovka s UST, s nerozřešeným sexuálním napětím, což je motiv, který miluju. 


Sherlock přijde k amnézii a než by se přiznal raději si svůj život vydedukuje. Celý tenhle příběh může fungovat jen pokud přijmete, že geniání Sherlock udělá velmi špatný předpoklad. Hádám ale, že mu průměrná johnlock fanynka tentokrát ten špatný úsudek ráda uvěří, protože i ony jsou vesměs názoru, že Johnův a Sherlockův vztah je ve své podstatě nerozlišitelný od manželství.

 

Krátká vtipná fluffy povídka. Aneb, když vám chybí slashová jednohubka po věčeři před spaním, a na nic delšího není čas. 


Krátká eroticky laděná crazy johnlock povídka. Ideální pro dušičkové večery. 

 

PWP crack! Prvoplánově nekomplikovaně erotická komická povídka. Je přesně tím čím je a dělá to dobře.

 

 

John si vybere tisíc políbku jako omluvu od Sherlocka. Jako taková nevážná úsměvná fluffy věc to mělo své kouzlo.



Tak tohle je ten fandom, který dal vzniknout takovým divným kinkům jako je balletlock, takový wingslock proto nejspíš nikoho tas tak moc nepřekvapí. :) Tohle je taková zvláštní AU, v níž odhlalíte skutečnost, že Mycroft Holmes je ve skutečností boží anděl s má jednoho padlého bratra.         

 

Potterlock. Crossover mezi Sherlockem a Harry Potterem, v němž John Watson důsledně tají svou kouzelnickou identitu.

 

AU nebo spíš canon divergent johnlock fanfiction. Sherlocka uzdraveného ze závisloti musí někdo hlídat. Jeho bratr Mycroft si k tomu sjedná Johna Watsona žijícího z jakýchsi utajených přičin v kanadské divočině. Upřimně mě trochu štvalo, že je tady Sherlock až moc v pohodě na to, že je zavřený kdesi daleko od civilizace, kde skoro nic není, jen s omezeným přístupem k počítači. Měl by šílet, měl by být na zabití a on se namísto toho chová celkem vstříceně. Navic za těch několik prvních kapitol ten svůj geniální úsudek nikde moc nepředvedl. John je taky trochu jiný, ale to tady nějak patří ke vstupním datům téhle povídky, takže s tím jsem neměla problém. No, ale stejně se mi to líbilo dost na to, abych si přála pokračování. Tohle byl teprve rozjezd a ono to působilo docela nadějně, takže moc a moc doufám, že překládání neskončilo.    

 

První část s Harry mě bavila víc než druhá část s Sherlockem, což asi není u johnlocku vyloženě dobře, ale jako sladká jednohubka na vánoce je to celkem uspokojující.

 

Lehká obměna událostí prního dílu odvíjející se od faktu, že John Watson začne pracovat pro Mycrofta. Nejraději jsem tam měla ty smsky. 

 

 
 

Typy na další johnlock povídky v angličtině:

 

 

 

Český johnlock:

 

 

Miamam přivedla Sherlocka a Johna do Prahy. Kdo by si nepřál je mít tak blízko. :P
 

 

Sherlock, který má naprosto nevhodné nápady, jak se s Johnem sblížit. Ta povídka má dle mého potenciál, jen ho dotáhnout. Medúso, už to konečně dopiš!  

 

Pokud znáte Dva tisíce obrátek, tak víte, že TruTru ty časovky prostě umí. Možná ne tak povedené jako Dva tiscíe obrátek, přesto pořád hodně povedené.
Jiný autorčin johnlock:  Dopisy Henryho Sheffielda



Mimo pořadí:


 
Předpovídám, že s Ygritte bude brzy hvězda české slashové scény. Skvěle Popsané charaktery a kresba Prostředí. Ta ženská má buď Pořádnou dávku talentu nebo boháté životní zkušenosti a Prožitky ... nebo ... obojí, nevím.  A ještě k tomu je Pracovitá.  Zkrátka má všech pět P.

 

Co kdyby se John a Sherlock znali ještě dříve než se potkali v seriálu ...
Tento typ zápletky, jakým je v HP fandomu Portrét pro Bradavice nebo v SPN fandomu The Soul Piece, mi opakovaně, i když v rozdílné míře, připadá trochu přitažený za vlasy a evidentně  se neobejde bez výmazu paměti aspoň jedné z postav. Nicméně, třebaže to není zrovna má oblíbená zápletka, je mi tahle její verze docela sympatická.

Sherlockova rodina v kratulině pohledu
 
 

 

 

Johnlock  teorie:

 
Zákulisí Sherlock fandomu Nagatiným břitkým stylem v předvečer třetí série. 
 
Úvod do TJLC (The JohnLock Conspiracy) z bonusovým materiálem. Aneb proč někteří fanoušci věří, že Moffat s Gatissem píší zakuklenou romanci.  
 
Videa od Rebekah nejsou ani tak snadným a rychlým úvodem do TJLC, jako spíš velmi podrobným a vyčerpajícím přehledem. Nicméně to Rebekah nebrání, aby byla zároveň i vtipná a zábavná. Mimo blog Štefky a Josie je najdete samozřejmě i na jejich původním místě, tedy na youtube (zde) a tam si můžete české titulky od Josie a Śtefky pustit.  
 
  • M-teorie (loudest subtext in television, překlad: Štefka a Josie)

"Nejhlasitější podtext" je legendou na poli spikleneckých teorií o johnlocku a její M teorie je čímsi jako babičkou v současnoti nejrozšířenější TJLC. Chcete-li články číst ve správném pořadí, musíte je číst od spoda nahoru.

 

Podrobný rozbor vánoční bonusové epizody ve světle předpokladu, že zamýšleným záměrem tvůrců je udělat z johnlocku kánon.

 

Reakce na dění před a bezprotředně po odvysílná čtvrté řady. Text je sžíravý jak k TJLC komunitě, tak k Moffatovi. 

 

 

 

 

—————

Zpět


Diskusní téma: Třikrát můj oblíbený johnlock

Datum: 02.07.2016

Vložil: ester

Titulek: super

Tesim sa, ze si to tak pekne spisala, v buducnosti mam, co citat :-)

—————

Datum: 02.07.2016

Vložil: belldandy

Titulek: Re: super

Mnohokrát děkuji, že jsi mi to napsala, protože proto to dělám. :)

—————