-


Štafetová anketa ke Dni fanouškovské tvorby

18.02.2016 13:54

U příležitosti Mezinárodního dne fanouškovské tvorby (připadá na 15. únor) jsem své přátele na facebooku poprosila, aby sdíleli nějakou svou oblíbenou fanouškovskou práci a tady je výsledek.

 

belldandy (já): Us od lim (fanvid)

Protože je dnes Mezinárodní den fanouškovské tvorby, vybrala jsem jedno z mnoha svých oblíbených fanouškovkých děl. Zvítězil tenhle fanvid od lim, který mě dlouhodobě fascinuje, pročež jsem se ho svého času tady pokusila vyložit. Teď jste na řadě vy!

 

Danae:  Text Tolk od merlyehirls (fanfiction)

Belldandy mě včera vyzvala, abych sdílela v rámci dnešního Mezinárodního dne fanouškovské tvorby nějaké své oblíbené fan dílo. Já toho teď teda moc nestíhám, o to vděčnější jsem Julii za doporučení na fanfikci, která se v zásadě *musí* číst na telefonu a je skvěle napsaná. To je fuk, že nemusíte Poberty, AU nebo Siria s Remem. Prostě to zkuste. Aspoň pár smsek...

 

Lanevra: Up In Smoke od keelywolfe (fanfiction)

Dobře, dobře, byla jsem násilně donucena spolupracovat na své první internetové štafetě v životě. :D Považuji za hodně obtížné vybrat jedno dílo ze všech, která znám, hlavně proto, že se mi sice díla líbí pořád, ale skutečný vztah a skutečnou sílu pro mne mají, jen když jsem momentálně v tom správném fandomu. Teď je to Supernatural, ale na ten toho zatím nemám dost přečteno, takže snad podle mě nejvíc IC Thilbo povídka, co jsem kdy četla - Up In Smoke od keelywolfe. Bohužel nedopsáno.

 

Julie: Malý vlček od birute (dřevěná loutka podle komiksu Le Petit Loup Rouge od Amélie Fléchais) + Disclosures od gqgqqt (fanfiction)

Za poslední dobu mě asi nejvíc fascinoval fancarving (Zde birutinu loutku nadšeně chválí samotná autorka předlohy.) Nicméně řádnou odpověď na výzvu jsem hodila na livejournal.

 

Patoložka: The Mysterious Ticking Noise od Potter Puppet Pals (scénka s maňásky)

V rámci Dne fanouškovské tvorby mám dle belldandy vybrat jednu věc ze všech, co vypsala i nevypsala... Jednu! Hmmmm. Ale jo, už vím...!

 

Benny: The Professionals - Broken Open od Jaicen5 (fanvid)
Můj příspěvek k Mezinárodnímu dni: Je velmi těžké vybrat něco jedinečného. A tohle je prostě úchvatné, a co jsem pochytila, je snad autor i české národnosti. Takže nakonec zvítězili Profesionálové...

 

Kalamity Jane: Merlin & Arthur |You Raise Me Up od miss jessie ban (fanvid)

Dnes je Mezinárodní den fanouškovské tvorby a belldandy mě nominovala, abych sdílela fan tvorbu, která mi teď zrovna leží na srdci. YouTube už se mi ani nesnaží doporučovat nic jiného, tohle video na mě čeká hned jako první, kdykoliv stránku zapnu. :D
Proč ho miluju? Je to sestřih scén a dialogů ze seriálu, není tam nic nekanonického a ten seriál je moje srdcová záležitost.

 

Hanetka: The Hunt of Gollum od Chrise Boucharda (fanfilm, cz titulky)

Mezinárodní den fanouškovské tvorby... Hmmmmm. Sice to není z poslední doby, ale je to fan film, který mě asi oslovil nejvíc za všechna léta. Jedná se o Hunt for Gollum (Hon na Gluma) z roku 2009. Děj se odehrává během prvního dílu Pána prstenů mezi Bilbovým a Frodovým odchodem z kraje. Aragorn se zde snaží chytit Gluma, aby ho nedostal Sauron a nezjistil od něj, co ví.
Celý štáb filmu se skládal z dobrovolníků, díky čemuž se náklady vešly do 3000 dolarů. Na jeho realizaci se podílelo asi 160 lidí a plných šedesát z nich vyrábělo počítačové triky.

 

Rowana Yegrani: The Greater Good - Dumbledore and Grindelwald od Broad Strokes (fanfilm)

Mezinárodní den fanouškovské tvorby a jedno dílko, které se líbí mně? To je hodně těžké - je jich tolik! Ale z Harryho Pottera mě asi nejvíce fascinuje toto (když nepočítám některé povídky).

Dodatek: Ale neodolám, k fanfiction mě přivedl zcela jiný fandom - Twilight. Proto si ku příležitosti dnešního jedinečného dne dovolím trošičku zavzpomínat na své začátky, kdy jsem hltala, co se dalo:

  • Texie a její její „Cullenovic mazlíček" - po Belle ani stopy, jen spousta legrace a trocha té romantiky se také najde. 
  • Hanetka, jejíž "Padlí andělé nepláčou" a i její pekelníky se naučíte milovat. 
  • A můj vstup do fanfiction Harryho Pottera? Rozhodně je to zásluha Kalamity Jane a "Nullo modo".

 

Gabriela Vlk: Pod povrchem od entangled_now, překlad: Mia Mam (fanfiction, PWP)

Takže děkuji! Dobrá, když máme dnes ten Mezinárodní den, tak se také připojím. Chvilku jsem zapřemýšlela a rozhodla se sdílet johnlock povídku Pod povrchem (kdyby se objevilo, že to chce heslo, tak je to: Pod povrchem). Je to moje nejoblíbenější johnlock povídka z těch, co jsem přečetla. Třeba zase začnu …

 

Rocia Mixan: Benjamin and Rasmus - Love Story od Norah Aura (fanvid)

Mezinárodní den fanouškovské tvorby a jedno dílko, které se líbí mně? Kdybych měla jmenovat něco z fandomu, který všichni znají a co jsem poslední dobou četla, tak bych jmenovala asi povídky Into Your Hideaway nebo Consort (obě na AO3, Destiel, těžce AU). Ale ve skutečnosti jsem se v poslední době zamilovala do dvou věcí: První je série  Slave Breakers , což je originální fikce ve světě, kde existuje sexuální otroctví (dokonce na ni vzniklo několik FF). Autorkou je maculategiraffe. Druhá věc je švédská minisérie Nikdy neotírej slzy bez rukavic, ke které existuje i pár fanvideí, třeba to od Norah Aura.

 

Tru Tru Kanashiko: sunrise |Robin Williams Tribute od Katrin Depp (fanvid)

Tak jo, byla jsem vyzvána k přispění k Mezinárodnímu dni fanouškovské tvorby. Fakt jsem svědomitě přemýšlela, co vybrat, a tady to je. Video, které mi připadá jako opravdu hodně vysoký level fanouškovské tvorby. Smrt Robina jsem tak moc neprožívala, i když mě to samozřejmě hodně mrzelo, ale tohle video mě neskutečně dojalo. Dojme mě pokaždé, když se na to dívám, a cítím z toho neskutečnou úctu a respekt a snahu o ukázku toho nesmrtelného, co nám on i jiní umělci předávají. Není to jakési opožděné ripování, nechci nikomu navodit smutnou náladu, je to především moje poklona Katrin Depp - autorce videa, protože mi Williamse připomněla, pobavila mě i rozplakala, a tomu se říká umění. :) Právě to mi přijde jako skvělý příklad fanouškovské tvorby.

 

 

Tak tohle si musíme za rok rozhodně zopakovat. Možná se k tomu příště ještě na něco zeptám. A jestli má někdo jen trochu chuť, připojte prosím svou reakci na anketu do komentáře nebo reagujte na svém blogu a do komentáře umístěte odkaz.  

 

—————

Zpět


Diskusní téma: Štafetová ankteta ke Dni fanouškovské tvorby

Datum: 18.02.2016

Vložil: Gabriela Vlk

Titulek: Paráda!

belldandy, děkuji moc za to. Je to paráda. A navíc jsem za tento náštvůj-tvůjnáš článek ráda i proto, že mi něco z toho uniklo. Budu se postupně probírat odkazy..

—————

Datum: 18.02.2016

Vložil: belldandy

Titulek: Re: Paráda!

Právě proto jsem to udělala. Ani není třeba děkovat. Mezi námi, dělám to totiž pro sebe. ;)

—————

Datum: 19.02.2016

Vložil: Gabriela Vlk

Titulek: Re: Re: Paráda!

Je hezké udělat něco pro sebe a přitom zapojit a potěšit i ostatní.

—————

Datum: 19.02.2016

Vložil: belldandy

Titulek: Re: Re: Re: Paráda!

Že jo? :D

—————