-


Proč je gryf uvěřitelnější než těhotný muž?

17.04.2013 12:43

Pokud čirou náhodou na tento web chodítě častěji, nejspíš neuniklo vaší pozornosti, že přelom února a března proběhl ve znamení článků a diskuzí o mužském těhotenství. Viz zde - mpreg poprvé, podruhé, potřetí. Během toho času mi v hlavě stále klíčila klíčová otázka, která dala název právě této glose.

Proti gryfovy i těhotnému muži lze vznést racionální vědecké námitky, přesto o jednom se příliš nediskutuje, zato to druhé skoro vždy vzbudí nějakou tu polemiku. A já se ptám proč? Adelaine a Lenevra mi na tu otázku daly během této doby minimálně dvě zajímavé odpovědi.

Sice jsou to odpovědi toho typu, co když si je přečtu, řeknu si: "Jasně. TO JE ONO!", ovšem jasné se mi to zdá teprve po té, co to přede mnou někdo jiný vyslovil. Před tím to minimálně mě zaboha nenapadlo a tak si říkám, že je škoda se o tato vysvětlení s vámi nepodělit, protože možná by vás to taky nenapadlo:

 

  • Lanevřino vysvětlení:

Je to dáno tím, že Mpreg (narozdíl od gryfa) nebyl už součástí kánonu.

"Kdyby Rowla napsala že je to možné, tak nikdo ani nemrkne. Když v Lebkounech rodí muž, tak bylo prostě řečeno, že tak to u nich chodí, a tečka."

Ve většině fandomů mužské těhotenství normální není a proto ho v nich jako takové nevnímáme, ale pozor ... počet těch, kde se objevilo ... povážlivě narůstá. :)

 

  • Adelainino vysvětlení: 

Je to dáno tím, že o těhotenství skoro každý něco ví.

O gryfech, o fyzikálních zákonitostech létání nebo o evoluci (například o poměru křídel k váze zvířete nebo o tom, že všichni obratlovci mají vesměs jen dva páry končetin) toho úplně každý mnoho nastudováno nemá. Ovšem o procesu otěhotnění a těhotenství ví úplně každý aspoň něco málo. Škola i rodina se o to stará seč může. A tak nám dává hodně možností nad takovým problémem přemýšlet a spekulovat o něm.

"Co víš o početí a těhotenství z biologického hlediska? Splyne vajíčko a spermie, vajíčko se pak usídlí v děloze, udržujou ho nějaký hormony, nakonec dítě projde vaginou na svět. Aspoň takhle nás to vesměs učili na střední. Jasný, byla tam určitá zmínka o mimoděložním těhotenství a ta končila poznámkou - umírá dítě, nebo i matka. Takže to je podle mě to, čeho se můžeme chytnout a od čeho se můžeme odpíchnout.

 Navíc já třeba osobně řeším tyhle možnosti u všeho, co si nějak dokážu představit. Jasně, jak přeměnit stůl v prase, to prostě musím  JEN přijmout."

 

Tak, co myslíte? Podle mě kápli na docela zásadní věci.

Na závěr ještě já: Miliarda lidí dokáže věřit v panenské početí z Ducha svatého a jediné vysvětlení, které k tomu dostanou je: "Zázrak!", proč by vlastně mělo vadit, když my slashařky, jen v rámci příběhu, na chvíli uvěříme, že je těhotný muž, s prostým vysvětlením: "Kouzlo!" ? 

Důležitá se mi už nezdá otázka, JAK? (i když dobrého vysvětlení v FF se zcela nezříkám), ale spíše PROČ? 

—————

Zpět


Diskusní téma: Proč je gryf uvěřitelnější než těhotný muž?

Datum: 18.04.2013

Vložil: Adelaine

Titulek: -

Ještě mě napadá jedna verze, která vychází teda z těch předchozích, a to ta, že by se tomu nikdo tolik nedivil, kdyby těhotný muž nebyl rasou člověk, ale byl nám nějaká neznámá rasa, pak by nikdo nenamítal, že mají jinou fyziologii a vnitřní/vnější stavbu těla.:)

—————

Datum: 18.04.2013

Vložil: belldandy

Titulek: Re: -

To je ta verze - u elfů je to v pohodě ... :)

—————

Datum: 18.04.2013

Vložil: Lanevra

Titulek: Re: -

Já bych k tomu možná dodala že by lidé spíše přijali těhotenství u lidského muže byl-li by to následek řekněme symbiózy mezi člověkem a mimozemšťanem. Ostatně proti Tripovi se nezvedla velká vlna odporu mezi fanoušky.

—————