-


My Malfoy. (HP/DM slash NC-17)

18.09.2013 08:20

 

Varování: Mí přátelé (a já) jsou vesměs samí snarry shippers, případně jsou ctitelé nějakých obskurních párů, následné věty jsou tímto faktem evidentně podmíněny.

Druhé varování: Jo a ještě tohle - toto video je tak řečeno 18 +. Takže, děti, šupky dupky pryč !  

 

V posledních dnech se stalo zvykem mezi mými přáteli (a také zvykem mým) stýskat si nad tím, proč jsou drarry videa tak zajímavá a také odvážná - po stránce formy, erotické otevřenosti, zobrazení negativních pocitů postav - zatímco psané drarry, aspoň ty co známe, jsou vesměs idylické, cudné a dodávám také poněkud konformní?

Nevím.

Možná má pravdu Lanevra, že panuje menší ochota odhalovat temné stránky v Dracovi než-li v nevrlém Mistru lektvarů? Snad je idealizující vnímání Draca důsledek jeho nízkého věku nebo důsledek krásného andělského vzhledu? Možná drsnější příběhy existují, jen je dosud nikdo nepřeložil do češtiny? Možná filmový materiál nutí tvůrkyně fanvideí stavět na kanonicky napjatých vztazích, zatímco ničím neomezená svoboda psaného projevu umožnuje autorkám dopřát protagonistům kýžené usmíření?

Opravdu nevím.

Tohle fanvideo ale skvěle vystihuje všechno to, co jsem si dosud v žádném drarry příběhu nepřečetla a při tom bych to tam tak ráda nalezla. Jesliže se mi fanvid My sweet prince dopřál příběh zakázané lásky ve stylu Romea a Julie, který byl plný úzkostných pocitů a dotyků na zapřenou nebo fanvid Secret  vampíří love story klasiku s neodolotalně dominantním Dracem a cynickým koncem, pak tohle fanvideo je příběhem o dvou mužích, kteří se dokážou milovat jedině tak, že si ubližují.

Dostalo mě svým syrovým neučesaným, neuhlazeným stylem, směřujícím na samotnou dřeň. Tomu napomáhá i nekultivovaně prostý hudební doprovod, který složila samotná autorka fanvidu. Díky tomuto hudebnímu doprovodu dodávám video ve dvou verzích - anglické a ruské. Ctitelům drsnější romantiky přeji příjemný zážitek při verzi, kterou si sami zvolí.

   

—————

Zpět


Diskusní téma: My Malfoy

Datum: 18.09.2013

Vložil: kami

Titulek: ...

Nemôžem si pomôcť v tých HP fanvidoch vidím stále len hercov (občas veľmi zlých hercov) a nepodarenú filmovú sériu. Na mňa to nijako nepôsobilo, hoci to mohlo byť spôsobené aj tou strašidelnou hudbou. No oceňujem autorkinu snahu predviesť vo FF aj niečo reálne vlastné.

—————

Datum: 19.09.2013

Vložil: belldandy

Titulek: Re: ...

Nu doznávám, že k HP filmům mám naprosto neutrální vztah. Neurvaleji řečeno, jsou mi úplně putna. Nepřipadají mi ničím zajímavé - ať už ve své kvalitě nebo nekvalitě, abych si je zamilovala. Jenže pro poctivost, o kterém blockbusteru bych mohla říct něco jiného?

Ale tohle je pro mě otázka tak říkajíc úplně jiná. Na to u sledování fanvideí nemyslím .. .

Protože já jsem přímo zamilovaná do fanvidové tvorby. Mám pocit, že u fanvidů je vidět něco, co je typické pro fanouškovskou tvorbu, v krystalicky čisté podobě. Obdivuji tu schopnost vzít cizí filmový materiál, který je takový a makový, a sestříhat ho či doupravit tak, že vyjadřuje něco úplně jiného, působí zcela jinak, chytne od svého autora zcela jiný styl.

Ve své hlavě právě podle toho také fanvidy hodnotím. Což znamená, že jsem bohužel asi trochu zaujatá proti fanvidům, které jdou tak řečeno s kanonickým dílem. Vyjadřují jen cosi, co už bylo obsaženo v kanonickém díle. Stylem se od něj nijak výrazně neodlišují .. atd.

Třeba fanvidu "This is War" jsem tu pětku přiřkla až po několika měsíčním vnitřním souboji. Ale ano, myslím, že mu asi opravdu patří. Nicméně má osobní láska to zkrátka už asi nebude.

Zatímco tenhle na mě působí jako nějaký undergroundový film, co si kamarádi natočili někde v zadu u sebe v kumbálu. Něco takového já prostě milovat dokážu.

Nu a tohle asi nemůžu říct, aby to vyznělo úplně informativně a neutrálně. Ale víme, že je to v rámci debaty, jasné? Jde o můj pohled na věc, nekážu tu slovo Boží. :D

Já jsem asi lehce zaujatá proti komentářům, které hodnotí u videí kvalitu písně (což neznamená že to sama nedělám:)), poněvadž dle mého je důležité soudit, jak moc se daná píseň hodí ke stylu a jakémusi smyslu videa. Soudit onu píseň je samozřejmě možné, ale není to zkrátka hodnocení samotného fanvidu.

I když musím dodat, protože v tomto případě složila píseň autorka a že i ona si nějaký komentář zaslouží, připadá mi to o něco případnější než jindy. A hlavně s tím, co jsi tu napsala, má slova souvisí jen okrajově. Jde spíše o problém, který ve své hlavě řeším dlouhodobě.

PS: Jestli tě při sledování fanvidů ovlivňuje vztah k filmové předloze (já si tak tvá slova trochu odvážně přeložila), tak doporučuji přejít na multifandomová videa. :)

Myslím totiž, že je jich hodně a hodně z nich je dobrých. V mých očích dělají jejich autoři přesně to, že používají cizí díla k vyjádření nějaké své myšlenky. Tím, že nejsou vázáni na jedno kanonické dílo, tak závislost na nějaké předloze logicky klesá. Naopak je tam ta nadstavba v tom, že se ty původní díla dávají dle nějakých hledisek do souvislostí.

Myslím, že máš asi taky spoustu jiných věcí na práci. Nicméně, kdyby někdy byla chuť a ještě k tomu čas, tak v téhle přednášce Fracesky Coppy je docela dost zajímavých fanvidů. - https://www.youtube.com/watch?v=aYdllH7jZxg

To jsem zas zplodila dlouhou "přednášku". Sorry ...

—————

Datum: 19.09.2013

Vložil: kami

Titulek: Re: Re: ...

Je možné, že v momente, v ktorom som ti ja poslala komentár, si ty ten svoj upravila a následkom toho sa moja reakcia neposlala? Nie že by som ju mala neviem ako dlhú, ale...

—————

Datum: 19.09.2013

Vložil: belldandy

Titulek: Re: Re: Re: ...

Jistě že je ...

Už jsme přiznala, že to dělám. Mohu jen říct, že když jsem to psala, nevypadalo to, že jsi také aktivní.

Já tam buď vidím chyby. A taky mě neustále něco dalšího napadá.

Moc se omlouvám.

—————

Datum: 19.09.2013

Vložil: kami

Titulek: Re: Re: Re: Re: ...

Ospravedlňovať sa nemusíš, nemáš dôvod. Chyba je v mojej lenivosti, nechce sa mi to písať ešte raz.

Pointa bola v tom, že aký máš ty vzťah k fanvidom ja mám k AMV, čo je podobné, ale zároveň natoľko odlišné, že sa to nikdy nepretne.

—————

Datum: 19.09.2013

Vložil: belldandy

Titulek: Re: Re: Re: Re: Re: ...

Vážně je to až tak zlé? Já doufám, že ne ... :)

Principiálně jsem díky animefestu viděla spoustu AMV, ale pravda je, že jsem si k nim vztah nevybudovala.

Mám zásadní problém, že málokdy znám předlohu. Na ty anime na které jsme se koukala, většinou jako na potvoru nikdo AMV neudělal. Sem z AMV na filmy Satoshi Kona nebo Makoto Shinkaie. :)

PS: Já vlastně nevím, jestli tohle je AMV. Ale tohle je jedno z mála videí na anime, ke kterému osobní vztah mám. https://www.youtube.com/watch?v=e5yjSHw9mOw&feature=c4-overview-vl&list=PLBDD22958B64333FB . Tak v tom já vidím naději, že toho schopná jsem. Nicméně tohle je jednoznačně to video, co jde s původním příběhem. V jistém smyslu je to výcuc toho hlavního v něm.

—————

Datum: 20.09.2013

Vložil: kami

Titulek: Re: Re: Re: Re: Re: Re: ...

Možno ty nebudeš mať problém obľúbiť si AMV, ale ja celkovo neobľubujem filmy a seriály, takže ma potom nezaujíma ani s tým spojená fanúšikovská produktivita. Pričom som našla konpenzáciu práve v anime, kde sa môžem pozeraniu venovať len okolo 25 minút a to mi popravde na celý deň úplne stačí. :) A čo sa týka Satoshi Kona a Makoto Shinkaie, tak tých mám samozrejme aj ja v obľube. Dosť dobre dobehli Miyazakiho tvorbu.

Ohľadom ponukaného videa, to si pozrieť nemôžem lebo ho odstránili kvôli autorským právam. Čo je škoda. :(
Aj ja by som ti chcela dať odkaz na jedno AMV, ktoré by sa ti mohlo páčiť, je postrihané z viacerých, no tak dokonalo, že vytvára vlastný príbeh. Je to ako dvojminutové anime. Len nemám odkaz, ale keď ho nájdem, tak si ho sem dovolím hodiť.

—————

Datum: 20.09.2013

Vložil: belldandy

Titulek: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: ...

V dubnu před hanami ještě fungovalo. :(

Dej, dej ... ráda se podívám a z odstupem snad i v hlavě zpracuji.

—————

Datum: 05.10.2013

Vložil: kami

Titulek: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: ...

Našla som. :) Neviem, či ho dokážeš oceniť, ale v tomto AMV sa nachádza presne 64 anime, pre mňa je to prepracovaný skvost: https://www.youtube.com/watch?v=09cyrQu5yVA

—————

Datum: 18.09.2013

Vložil: Lanevra

Titulek: black-lana.webnode.cz

Ten Dracův andělský vzhled je už sám osobě fánonickým prvkem, ono to s těmi Malfoyovími nebylo zase tak slavné, jak si to malují autorky ff (na druhou stranu, rozhodně má andělský Draco blíž k tomu kánonickému než namakanný Severus co vlastně nemá vůbec mastné vlasy a žluté zuby. :-D).
Video se mi líbí, vlastně se mi líbí všechny zde zmíněné drarry videa, a taky mám všechna stažená a písničku z tohoto videa mám i na MP3.

—————

Datum: 18.09.2013

Vložil: belldandy

Titulek: Re: black-lana.webnode.cz

Myslím, že na andělském vzhledu má (podobně jako u toho mužného Snapea) vliv herecké obsazení. Nic naplat, Tom Felton je fešák.

Já myslím, že jsi mi kdysi citovala kánon, jak tam byl popsán Draco, když ho Harry poprvé potkal. Nu a podle popisu to nebyla žádná velká sláva. Nicméně, jak jsme se už tenkrát bavili, vzhledem k tomu, že jde o Potterovo POV, tak lze věřit tomu, že to není zcela objektivní popis, že ho viděl škaredšího prostě proto, že mu nebyl sympatický svým chováním.

Oni tam u Draca chybí takové ty relativně objektivně nepůvabné věci jako velký nos nebo mastné vlasy. jak tomu rozumím, tak on má být prostě jen slyzoun .


Že bychom měly nakonec podobný vkus: :)

—————

Datum: 18.09.2013

Vložil: Lanevra

Titulek: Re: Re: black-lana.webnode.cz

Fakt je? +pozvedá obočí+ Jako špatný není, jen si počkej tak dvacet let a pak ti řeknu, jestli se mi líbí. :-D Pokud se nedostanu za dvacet let do fáze "beru všechno, co je živé a neuteče to na strom". :-D

Ano, tím se to dá samozřejmě vysvětlit včetně skutečnosti, že Harry je chlap (a autorka se možná úzkostlivě, nutno podotknout neúspěšně, snažila všem docházet, že není gay. :-D) a ten by tak prostě na jiného chlape nenahlížel.

Tím se dá prostě říct, že je Draco jako dnešní modelky; nemastný, neslaný, postavit ho vedle devíti dalších blonďáků a v životě bys na něj neukázala.

Víš ale, když se podívám na snarry a drarry objektivně, tak spíš u toho drarry je ten potenciál hysterické (ne)lásky, kdy se vzájemně "znásilní" někde v rožku? :-D Toho by mohli autoři plně využít, ale nevyužívají, molžná taky proto, že drarry píšou se mi zdá prostě romantické ženy, kterým se líbí vedle sebe dva něžní koloušky (ráda dodám, že já zvracím. :-D).

—————

Datum: 19.09.2013

Vložil: belldandy

Titulek: Re: Re: Re: black-lana.webnode.cz

To je tak ...
ty by jsi chtěla ten příběh, kde na sebe budou drsní, ale nelíbí se ti Tom Felton.

No a já mám podezření, že drarry píšou hlavně ženy/dívky, kterým se Tom Felton líbí.

To už může samo o sobě naznačovat nějaké jiné vnitřní nastavení ...
:D

—————

Datum: 18.09.2013

Vložil: Benny

Titulek: Je to na pytel

Jak jsi napsala,drarry videa jsou erotičtější a lepé sestříhaná.Věř mi,mám jich na YT deset ku pěti snarryovkám.Ovšem na druhou stranu v povídkách vedou snarry.Drarry už mne opustilo,respektivě ty výtvory mne odradily od dalšího hledání.

—————

Datum: 18.09.2013

Vložil: belldandy

Titulek: Re: Je to na pytel

Po pravdě ... Adelaine mi dokonce vyřizovala, že za tu mou "topku" od tebe dostanu vynadáno. :)

Věř mi ale, že jsem udělala dle svého vědomí a svědomí seznam buď toho nejlepšího nebo prostě toho relevantního, co je dle mých vědomostí v češtině dostupné. Nic lepšího už nemám ...

Tak teď zkus snupin nebo snaco. :D

—————

Datum: 18.09.2013

Vložil: Benny

Titulek: Re: Re: Je to na pytel

Takže Adelaine si vzpomněla,za to jí díky:) Bell,už jsem za ten rok fakt vyrostla(duševně,vysoká jsem už dost)Ovšem Snupin si opravdu nechej,Lupin je stejně asexuální jako Voldemort(Promiň,Laňi)Takže nehrozí.Dík za článek.

—————

Datum: 18.09.2013

Vložil: belldandy

Titulek: Re: Re: Re: Je to na pytel

Z toho co říkáš (a z tvé náklonnosti ke snarry) vyvozuji, že naproti tomu Snape je ideální erotický objekt. Tak tohle bych své akame kamarádce fakt nevysvětlila. :D

—————

Datum: 19.09.2013

Vložil: Benny

Titulek: Re: Re: Re: Re: Je to na pytel

Snape tedy ten kanonický je ideální objekt mé touhy.A to jsem si myslel,že mám na chlapy vkus..no nic:)Ale stejně je to i obsese,protože jsem schopná si přečíst slash HP/kdokoli,ale když příjde na Severuse tak ho vidím jen s Harrym..ano,takže už i já jsem adept pro psychiatra:D Ale tenhle článek je o drarry videu,ne?Sakra:)

—————

Datum: 20.09.2013

Vložil: belldandy

Titulek: Re: Re: Re: Re: Re: Je to na pytel

To je zajímavé. Mně přijde, že většina je ochotná spíš číst slash Snapea s kýmkoli. :)

—————

Datum: 18.09.2013

Vložil: Lanevra

Titulek: Re: Re: Re: Je to na pytel

Neprominu ani Lupina ani Voldemorta! :-D :-D :-D

—————

Datum: 19.09.2013

Vložil: Benny

Titulek: Re: Re: Re: Re: Je to na pytel

Ale odpustíš:)

—————