-


Enahma

04.06.2013 08:55

 

Jestliže jsem už o Tiřiných fanfikcích napsala, že budí rozporuplné reakce, tak o Enahminých to platí ještě mnohem více. Dokonce se mi zdá, že důvody k tomu jsou v obou případech podobné.

Maďarská krev v Enahmině případě dostála své pověsti. Její příběhy jsou plné romantického patosu, k němuž patří vystupňované city a samozřejmě taky trocha toho přehánění. Stejně jako u Tiry, mám pocit, že i Enahma vidí Snapea jako osudem poznamenáného muže, který nevrlostí jen maskuje své šrámy na duši. Enahmina tvorba na mě působí dojmem, že je určitým způsobem upnutá na řešení vztahu Severuse Snapea a Harryho Pottera. Snad patří k těm, kteří jim touží poskytnout příležitost k usmíření, jež jim Joan Rowlingová upřela. 

Ironií se může zdát, že ke své nejslavnější fanfikci se Enahma dnes už nehlásí. Dokonce se aktivně zasazuje proti jejímu zveřejňování. Jenže ... jak už to ve světě moderních informačních technologií chodí, co zde jednou spatří světlo světa, nelze vzít snadno zpět. "Můj Pátek" (v originále My Man Friday) zřejmě nezmizí, dokud budou existovat čtenáři, kteří si ho chtějí přečíst.

Každopádně se zdá, že spolu s Mým pátkem Enahma zanevřela i na psaní snarry, třebaže se i její další příběhy zabývají vztahem SS a HP, řadí se spíše do kategorie severitus. Některé z nich také dosáhly určité proslulosti, jako třeba trilogie "Šťastné dny v pekle" anebo ... řekněme  ...  "Nobody´s Child".

 

Seznam povídek přeložených do češtiny:

V závorce uvádím jméno překladatelky. Názvy uvádím česky (nebo slovensky) v překladu samotné překladatelky, ovšem i tehdy když ho sama překladatelka nepoužívá.  

 

A jako bonus několik povídek v angličtině:

 

—————

Zpět


Anketa


Diskusní téma: Enahma

Datum: 19.04.2014

Vložil: Irina

Titulek: Prečo?

Mohla by som sa spýtať prečo nejde prečítať Muj patek. Vdaka.

—————

Datum: 24.04.2014

Vložil: belldandy

Titulek: Re: Prečo?

:P

To je jednoduché, Můj pátek není problém přečíst ... to ani ne. ;) Pokud ho má jeden uložený na svém na počítači, tak se čte velice dobře. Jenže odkaz na něj není aktivní, poněvadž Můj pátek nikde na netu nenajdeš. Poněvadž jak Enahma, která ho napsala, tak Lamar, která ho přeložila ho obě "stáhly". Viz. text výše.

Pravda bohužel je, že k Mému pátku se dostaneš dnes jedině tak, že napřed odhodíš morální zábrany (tedy otázku, zda je správné něco číst, pokud si to autor viditelně nepřeje) a hezky o ni poprosíš někoho, kdo ji už má.

Třeba já v současnosti vlastním díky tomuto postupu (tedy hlavně díky tomu nedostatku morálních zábran a pak taky díky ochotným přátelům) jak anglickou, tak českou verzi. A můj mail je - belldandy@seznam.cz .

Další už nechám na tobě ... :D

—————

Datum: 06.07.2013

Vložil: simon

Titulek: ...

Tvoje stránky jsem si velice oblíbil. Nejenom kvůli tvému vtipnému způsobu psaní, ale také tvému poměrně pronikavému rozboru autorů, jevů a dalších věcí.

S tou Enahmou je máš samozřejmě pravdu. Je to prostě... doják, plný patosu, vyexcitovaný, že jsem měl místy pocit, že je to skoro až přes čáru. A stejně si od ní přečtu další kus. Taková... Naše denní dávka emoci?

—————

Datum: 08.07.2013

Vložil: belldandy

Titulek: Re: ...

Naše denní dávka emoci? Přesně tak. :)
Vtipné ... To jsi mě teda potěšil. Já mám pocit, že píšu docela školometsky. Taková Nagat - ta je fakt vtipná. Ale tím více mě samozřejmě lichotí, když si to někdo myslí. :)
PS: Já vždycky moc oceňuji, když někdo dokáže přehlédnout za svou náklonost a vidět chyby v tom, co má rád, a přesto to mít stále rád.

—————

Datum: 04.06.2013

Vložil: Rocia

Titulek: ...

Já jsem hned někdy v počátcích svého slash čtení jednou narazila na jakési stránky, kde jakási dobrá duše nabízela poslat zájemcům jakousi mně neznámou povídku My Man Friday - i řekla jsem si, proč to nezkusit :-) Co dodat - chytil mě drápkem a už nepustil... A mimochodem, když jsem ten příběh louskala s překladačem, vůbec jsem netušila, že byl přeložen do češtiny :-) Díky za článek - jen malilinká poznámka - možná by stálo za to opravit "ma´dfarská kerv" - v první chvíli mě napadlo, jestli Enahma není z nějaké exotické či mimozemské "ma´dfarské" rasy :-)

—————

Datum: 04.06.2013

Vložil: belldandy

Titulek: Re: ...

Bože! Možná by neuškodilo si celý text ještě jednou přečíst. "ma´dfarská kerv" - to se mi zas jednou něco povedlo.
A - hmm- to je moc pěkná historka.:)

—————

Datum: 04.06.2013

Vložil: assez

Titulek: ...

Tu bych si taky někdy chtěla odchytit.
Díky.

—————

Datum: 04.06.2013

Vložil: Patoložka

Titulek: :-)

Tak mám takový pocit, bell, že jsi taky prudce produktivní:-)
Četla jsem toho hodně v období, kdy jsem ještě naplno nevstoupila do snarry světa. Tehdy jsem stáhla všechno, co bylo dostupné, takže jsem skončila někde v polovině druhého dílu trilogie, to ještě nebyla přeložená a já ještě nepostoupila do fáze čtení v angličtině. A pak už jsem se k tomu nikdy nevrátila. Jsi blázen, jestli si myslíš, že je po všem se mi líbilo moc, ostatní, kromě Pátku si moc nepamatuji. Možná se někdy vrátím, ale spíš předpokládám že ne:-) Díky za článek!
PS: Takže - Enahma má více snarry fanfikcí?

—————

Datum: 04.06.2013

Vložil: belldandy

Titulek: Re: :-)

Ne, pokud vím tak ne. Myslím, že minimálně v současnosti na svých stránkách nepublikuje žádné. Ale o minulosti nic nevím, takže mě by to samotnou zajímalo, jestli nenapsala ještě nějakou jinou.

—————