-


Amanuensis

21.11.2012 22:06

 

Tentokrát jsem sváděla vnitřní boj o to, zda bude v této rubrice jako další Diana Williams či Amanuensis. Pro Dianu mluvil zejména můj strach, že budu považována za osobu, která se specializuje jen na perverznosti a nic jiného neumí ocenit. :) Jenže nakonec to přeci jen vyhrála Amanunesis, protože zjišťuji, že se mi o ní díky vyhraněnějšímu stylu snáze píše. Takže nejspíš přeci jen perverzní budu.:)

 

Napřed chci zdůraznit, že ne všechny Amanuensiny povídky jsou temné nebo sexuálně úchylné, jenže mám pocit, že ta úplně nejzajímavější část z nich taková je. Amanuensino dílo považuji za určitou obdobu japonských pinku filmů nebo italských gore hororů ve světě HP fanfikcí. Ve výtvarném umění by se asi také našlo možných srovnání víc, ale mě zrovna teď napadá přední rakouský akcionalista Hermann Nitch, nejspíš proto, že do Mistelbachu, kde má muzeum, to mám z místa svého bydliště jen malý kousek. Jen se mrkněte na nějakou jeho akci.

Stejně jako tato díla i Amanuensiny povídky jsou něčím extrémním, co přímo fascinuje vytvářením krajních obrazů a scén. Amanuensis  vás zkrátka přiměje zkoumat, co dokážete unést a co s vámi dokáže udělat. Jestli čekáte, že má pro svou činnost nějaký rozumný důvod, budete zklamání, protože na otázku, proč píše povídky v temně erotickém duchu Amanuensis odpověděla, že to neví, vanilla sex ji zkrátka nudí  (vanilla – to je termín pro zcela romantický a klasický sex, třeba v EK jiný nenajdete:) ) Rozumím jí. Vanilla sex mě sice přímo nenudí, ale i já evidentně tíhnu k prozkoumávání toho, zda mě ještě něco dokáže šokovat a co to příště bude.

A jen tak na okraj jako příspěvek k otázce, zda jsem kvůli tomu perverzní a zvrácená, přidávám tuhle historku. Když mi můj muž kdysi nakukoval přes rameno, co že to čtu, zhrozený pronesl: „A kvůli tomuhle ty zanedbáváš svou rodinu?“ Nečetla jsem tehdy přímo  povídku od Amanuensis - byla to Juxina Tang, ovšem navazující na Amanuensino Naruby a to je popravdě jen malý rozdíl. - Tak prosím pěkně ... milovník všeho bizardního  a extrémního, který mě osobně přivedl k znalosti a obdivu, o dva odstavce výše, zmíněných děl, se pohoršuje nad trochu drsnější a eroticky otevřenější scénou. No řekněte mi, není tohle dvojí metr?

 

 

Seznam povídek přeložených do češtiny:

V závorce uvádím jméno překladatelky

 

 

—————

Zpět


Anketa

Kterou máte nejraději?

Naruby
(33)
32%

Ostré jako sluneční světlo
(31)
30%

Navzdory
(15)
14%

Třiapadesát příběhů o Snapeovi a Blackovi
(25)
24%

Celkový počet hlasů: 104


Diskusní téma: Amanuensis

Datum: 24.11.2012

Vložil: Lanevra

Titulek: black-lana.webnode.cz

K poslední jmenované povídce se vracím často. Některé ty příběhy jsou prostě neuvěřitelné. Pobaví mě, ba až rozesmějí, i když už jsem to četla stokrát.

—————

Datum: 25.11.2012

Vložil: belldandy

Titulek: Re: black-lana.webnode.cz

Lanevro, ty mě nepřestaneš udivovat. :) Vždycky mě dostaneš. Jai takový zakuklený Lars von Trier. On tvrdí, že mnohé své scénáře myslela jako komedie a že se při jejich psaní smál. Já tomu dlouho nemohla věřit nebo to pochopit. Pak jsem viděla Manderlay a pochopila jsem, jak málo stačí v jeho příbězích změnit, any jakási sarkastická rovina převážila nad čistě tragickou. Tedy asi to tak nazírat lze, poněvadž mezi těmi nejtragičtějšími a krutými věcmi a komikou existuje jakási spřízněnost. Nicméně má povaha mě velí je vnímat vážně ... tedy často jako kruté. :) ... teda, jak u Triera, tak Amanuesis. Nicméně i Amanunsis má asi svou důležitou ironickou část tvorby.

—————

Datum: 26.11.2012

Vložil: Lanevra

Titulek: Re: Re: black-lana.webnode.cz

What? Já mluvila o Třiapadesát příběhů o Snapeovi a Blackovi a to je pokud vím čisté parodie, nu ne?

—————

Datum: 27.11.2012

Vložil: belldandy

Titulek: Re: Re: Re: black-lana.webnode.cz

OK. Mě zmátlo to množné číslo. :) Ale chápu, je jich tam víc...

—————