-


A další ...

11.04.2014 18:45

Už jsem nejspíš ztratila důvěru, že do této rubriky (BNF) budu dál přispívat. A tak mě napadlo, že na závěr uveřejním alespoň náčrt jmen lidí, o kterých jsem uvažovala, že se tu objeví. Nakonec ani tak nic nebrání tomu, se o nich později rozepat více. Nejspíš se to ale nestane. 

Je samozřejmé, že takový seznam není vyčerpávající a mohl by ještě dlouho a dlouho pokračovat. Omlouvám se tedy všem, na které se nedostalo a kteří by si to rovněž zasloužili. Je mi jasné, že takových by se našlo ještě hodně. Koneckonců i tento náčrt vznikl víc než před rokem a výsledná publikovaná podoba mohla být klidně o dost jiná. Jestli máte pocit, že tu někdo výrazně chybí, budu jen ráda, když ho zminíte aspoň v komentáři. :) 


 

Anglicky píšící:

 

Fabula Rasa 

Nejslavnější mezi všemi snack shipper.

link: Archive of Our OwnFF deník

 

Seeker

Vtip, nápaditost, nadsázka, to je seeker. Málokdo umí napsat PWP tak dobře jako ona.

link: Walking the Planck, FFdeník

 

Maeglin Yedi

Odvrácená strana fanfiction.

link: Walking the Planck, FFdeník

 

Aucta Sinistra

Aucta umí konverzační romantické komedie jako málokdo. Lucie na FFdeníku její styl myslím vystihla zcela přesně, je to "příjemné, lehké, jiskřivé čtení.”

link: Ink Stained Fingers, FFdeník

 

GatewayGirl 

 

Switchknife

Smysl pro ironii i pro emocionální vypjatost v sobě spojuje Switchknife.

web: switchknife's slash recommendations, FFdeník

 

DementorDelta

link: Archive of Our Own, FFdeník

 

Calligraphy

link: fanfiction.net, FFdeník

 

Cybele

Cybele napsala spoustu vcelku hravých, něžných milostných snarry příběhů. A navíc jeden dlouhý, něžný, tragický... a ... nezapomenutelný, tedy ... aspoň pro mě. Máte-li snad pochybnost, tak ano, myslím tím IYAP. :) 

link: fanfiction.net, FFdeník

 
 

Česky píšící: 

 

Veronika

Veronika se prostě narodila jako slashistka, na nějakém tom fandomu u ní nesejde. :) 

  • web: Nápoj lásky (nyní již neexistuje, něco málo jsem dala sem
  • FF deník

 

Julie (Josika)

Julie je zkušená a velmi přemýšlívá autorka, která zvládá s rutinní kvalitou psát fanfiction na velmi slušné množství fandomů. Zdá se však, že od časů "Osiky" se závazkům delšího literárního útvarů raději vyhýbá. :)

 

Pecka

Pecka je skvělá "psavka", i když zcela neslashová. Neodolala jsem tomu ji tu mít díky svému OTP, protže Pecka dost často píše o vztahu Harrho a Severuse. A hlavně ráda Harryho obrací na temnou stranu. 

 

paní archivová

Slashařka a "citosexuální úvaholik".  :) 

 

Blanch

Blanch píše velmi dlouho a je tak trochu ztělesněním české HP fanfiction. Jen narada se hlásí ke všemu, co od ní různě po internetu najdete, protože, jak plynul čas, měnila se, zatímco její povídky nikoli. Možná se dnes najde mnoho preciznějších prací než tyhle její prastaré FF, v historii české fanfiction však Blanch patří čestné místo. V mých očích je Blanch taková průkopnice. Cesta, kterou na počátku vytýčila, se po ní vydaly mnohé další. Zažila a aktivně tvořila počátky fanfiction, MWPP příběhů, slashe, drarry, Mpregu, harrrymortu ... nejspíš to byla právě ona, kdo napsal první českou gender-bender povídku. To vše tak nějak přibližně v naznačeném pořadí. A já ji za to tímto vzdávám čest.  

 

Alane

Svého času možná nejaktivnější člen ODG unie. Co myslíte, naštvalo by ji, kdybych o ní řekla, že je vlastně taková slashová LGBT aktivistka? Na jejím díle je to totiž znát. :)

 

Lilithka

 

Vrony

Jedna z těch, které odešly, ale jejich jméno s námi zůstává dál. Její snarry fanfikce, jako třeba "Imperius" nebo "H+S" putují stále po internetu předávany od čtenářky k čtenářce. I já jsem jednou z nich a mohu se proto případně podělit. :) Však víte, ne? - belldandy@seznam.cz.

 

Dangerous

Mám dojem, že Dangerous je autorkou, která miluje fanfiction pro její možnosti. Ráda zkouší psát neobyvklé věci, nejčastěji ve formátu drabblat. A patří k autorkám, o nichž mám tendenci tvrdit, že v jejich tvorbě vztah ke slovům vítězí na vztahem k příběhu. 

 

 

 

Proces hledání nikdy nekončí a tak průběžně tenhle seznam rozšiřuji, i na základě vašich tipů.  

 

Anglicky píšící:

 

Telanu 

 

pir8fancier

 

Kayla Frost

též známá jako StarCrossed 

 

Acid (Ac1d6urn) a Sinic

 

 

Česky píšící:

 

 

Tesska, též Testrálka nebo Teska 

 

Casiopea

 

Kalamity Jane 

 

Assez

 

—————

Zpět


Chybí-li v anketě váš oblíbený autor, napište si o něj v komentáři. 


Anketa

Jaký je váš oblíbený zahraniční autor?

Juxian Tang
(18)
6%

Amanuensis
(16)
5%

Diana Williams
(17)
6%

Tira Nog
(23)
8%

Enahma
(14)
5%

Sansa
(13)
4%

Fabula Rasa
(14)
5%

Seeker
(14)
5%

Maeglin Yedi
(16)
5%

Aucta Sinistra
(17)
6%

GatewayGirl
(18)
6%

Switchknife
(13)
4%

DementorDelta
(14)
5%

Calligraphy
(18)
6%

Cybele
(13)
4%

Telanu
(18)
6%

pir8fancier
(17)
6%

Kayla Frost (StarCrossed)
(16)
5%

Acid (Ac1d6urn) a Sinic
(15)
5%

Celkový počet hlasů: 304


Anketa

Jaký je váš oblíbený domácí autor?

Styx
(24)
6%

D.J. Orlovský
(19)
5%

Mandragora
(23)
6%

Alice O´Really
(23)
6%

Lamar
(16)
4%

Lord Roderik Galant
(27)
7%

Lanevra
(19)
5%

Veronika
(16)
4%

Julie
(13)
3%

Pecka
(16)
4%

paní archivová
(17)
4%

Blanch
(29)
8%

Alane
(14)
4%

Lilithka
(13)
3%

Vrony
(14)
4%

Dangerous
(14)
4%

Dahaka
(16)
4%

Casiopea :)
(13)
3%

Tesska
(14)
4%

Kalamity Jane
(24)
6%

Assez
(17)
4%

Celkový počet hlasů: 381


Diskusní téma: A další ...

Datum: 31.10.2014

Vložil: Psisko

Titulek: Alane

Ach, ano, má dávná "spolupracovnice" z ODG. :-) Dodnes mě mrzí, že se naše cesty rozešly, ale hold, když je někdo vůl... Tím volem myslím sebe, aby nedošlo k nedorozumění. Byla to skvělá kamarádka... ale to nijak nesouvisí s její tvorbou, takže to sem tahat nebudu. :-)
Určitě by se nenaštvala, kdybys ji označila za "GLBT aktivistku", on si ODG opravdu kladl za cíl osvětu. Spíš by ji možná lehce naštval ten přívlastek "slashová". :-) No, myslím, že jsme si tak trochu lhali do kapsy a nebyli k sobě upřímní, když jsme se vymezovali vůči slashi a pak dávali aktualizace na své povídky na DS. :-) Mluvím jen za sebe.
Alane považovala psaní téměř za badatelskou činnost. Pamatuju, jak si vždycky pečlivě nastudovala informace k tomu, o čem chtěla psát, a jak ji bavilo dávat dohromady různé střípky. Pracovala neobvykle systematicky, jako vědec. Možná i kvůli tomu psala hodně pomalu, byla precizní. V jednom kuse se mnou něco konzultovala, hlavně nejrůznější "gay záležitosti", o kterých si myslela, že je mám v malíku.
Někdo může její povídky považovat tak trochu za strohé. Já je tak nevidím. Ony jen odráží samotnou autorku, řekl bych. Alane byla vždycky opatrná, když došlo na city. Nějaké čtyři roky jsme se přátelili, já si u ní vyléval srdce, ona mě utěšovala... ale nikdy jsme se neviděli ani si nevyměnili fotky. Mrzí mě, že v posledních třech letech je ještě méně aktivní autor než já.

—————

Datum: 04.11.2014

Vložil: belldandy

Titulek: Re: Alane

Děkuji za tvé svědectví. Protože jsem to sama neprožila, tak je to pro mne tohle jediný způsob, jak se nahlédnou pod pokličku. Těší mě, že jsem ten váš postoj k slashi pochopila dobře. :D
Tu Alaninu preciznost jsem možná tak úplně nedocenila. Ale ano je to tam vidět. Tohle já ale vidím i u tebe. :) A většinou je to dobře, protože jsou díky tomu vaše povídky o poznání promyšlenější a důvěryhodnější. Jen tu a tam mám dojem, že je tam na literární text až moc takových "poznámek pod čarou", zkrátka moc "vědeckých" řečí. Ale co už ... Byl to zkrátka váš ODG styl. :)

—————

Datum: 29.04.2015

Vložil: Psisko

Titulek: Re: Re: Alane

Hojné poznámky pod čarou nejsou v literárním textu zas až taková výjimka, hlavně teda v postmoderní literatuře, která si hodně hraje se svým čtenářem. Já mám postmoderní literaturu dost rád, i když je někdy těžké rozeznat, zda je dílo "složitě postmoderní, nebo jednoduše blbé", jak se kdysi vyjádřil (tuším) Michal Viewegh, když ještě myslel na literaturu a nejen na peníze. :-)

—————

Datum: 19.04.2014

Vložil: Adelaine

Titulek: Díky

Já jich oblíbených mám víc. Teď (překvapivě a neoriginálně) mám ráda Kaylu, taky Telanu a pir8fancier, z těch, co tu zmíněný nemáš. Calligraphy, Juxian a Cybele považuji za geniálně píšící autorky, Sansu a Auctu mám ráda pro odlehčené a vtipné povídky. Seeker má většinou výborné PWP, Fabula Rasa píše velmi dobře, ale na mně je to už strašně daleko od světa HP. Pak je mám často ráda třeba kvůli jedné povídce a taky mě spousta jich teď nenapadá.
Z českých bych ještě zmínila assez, tu mám ráda. Lanevru též a paní archivová mě velice zaujala. Ale platí, že spoustu jsem toho nečetla.
Ještě bych sem možná přidala Tessku, protože já zrovna typ povídek, co píše, moc nemusím, ale mám pocit, že ve fandomu zaujímá nezaměnitelné místo. Ale jak říkáš, ten seznam by mohl dloooouho pokračovat dál:)

—————

Datum: 19.04.2014

Vložil: belldandy

Titulek: Re: Díky

Ano, nohl by pokračovat dál a dál. I já jsem přemýšlela o dalších jménech, třeba o Tofiam, Mae nebo Mysty. A jsem přesvědčená, že další čtenáři by jmenovali spoustu dalších.

Nu, důvodem, proč tu nejsou Kayla, Telanu nebo pir8fancier, je, že je mám (dost možná nespravedlivě) spojené jen s jedním dílem. Tedy samozřejmě Telanu s Čajovou ságou, Kaylu s NoG/Invictus a pir8fancier zas s The Home Fries Nazi.
Při tom, když se mluví o významu autorky, tak nějak očekávám, že to bude kvůli vícero než jen kvůli jedné FF. (Každopádně se mi líbí pocit, že se v této rubrice objeví jména, která v těch ostaních dostala málo prostoru.)

Při tom je mi ale jasné, že minimálně u Telanu a pir8fancier to tak docela pravda není. Jo, docela bych zvážila, že je dvě přidám - minimálně do ankety. Zvážím to hned, jak začátkem přístího měsíce zas získám přístup do systému. Do té doby bohužel nic nenadělám. :)

A zvážím samozřejmě i Tessku a Assez ...
S tím, že Tesska "zaujímá nezaměnitelné místo" samozřejmě jen souhlasím.

—————

Datum: 19.04.2014

Vložil: Adelaine

Titulek: Re: Re: Díky

Jasný, na druhou stranu většina napsala hodně kratších. Já od pir8fancier přečetla tři povídky a všechny se mi hodně líbily, takže chci pokračovat s ní dál. Od Telanu jsem tedy četla jen to, co bylo v čj; za to od Kayly jsem přečetla snad všechno. Líbí se mi její PWPčka asi dvě. Nikterak nápaditý, ale rozhodně vzrušující. A mám strašně ráda, kromě tý trilogie, i Anachronismus. Nicméně přiznávám, že Bunny tale se mi nelíbilo.
Ale rozhodně to chápu, s těma jménama, co nemáš jinde:)

—————

Datum: 19.04.2014

Vložil: belldandy

Titulek: Re: Re: Re: Díky

Já si FF deníku všimla, že jsi četla pir8fancier hodně. A zaujalo mě to.:)

Teď si uvědomuju, že když jsem na začátku vybírala jména, tak jsem si dal ještě jedno kritérium, totiž aby od dotyčného bylo přeloženo něco do češtiny, ideálně by toho mělo být i víc.

Což bohužel pir8fancier nesplňuje vůbec. Což mě mrzí, protože přečíst si konečně něco od ní ... to je v současnosti asi navrcholu mých restů. Už asi nejsem dost nadšená do FF, tedy ne dost na google translator. :D

O Kayle ale třeba vůbec nevím, že napsala ještěněco jiného. To je pro mě úplná novinka.

—————

Datum: 19.04.2014

Vložil: Adelaine

Titulek: Re: Re: Re: Re: Díky

Tak to mám pro tebe dobrou zprávu. Kalamity Jane údajně prý překládá Lettered od pir8fancier do češtiny. Jako já bych chtěla přeložit Snape: The Home Fries Nazi a i ten Anachronismus od Kayly, ale myslím, že to skončí jen u přání:)

Jo a ještě zmiň tam pls, až budeš moct, k Maeglin Yedi povídku One Night at the Ministry, jestli je někde přístupná. Ta byla hodně vtipná.

—————

Datum: 19.04.2014

Vložil: belldandy

Titulek: Re: Re: Re: Re: Re: Díky

Jé, to by bylo super !!!
Nicméně myslím, že už jsi si tak naložila dost. :)

Ok. Dohledám a hned na začátku příštího měsíce přidám. Díky za tip.

—————

Datum: 21.04.2014

Vložil: Adelaine

Titulek: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Díky

To mi říkej. Dřív jsem netušila, co překládat, a teď, když toho mám spoustu, nacházím čím dál tím víc věcí (a často dlouhý), co bych chtěla zprostředkovat v češtině... Mám čtyři velmi horké kandidáty. Možná bych mohla udělat rubriku "Chci přeložit, ale nikdy se k tomu nedostanu", kdyby třeba někdo chtěl se do něčeho pustit a hledal inspiraci na dlouhé povídky;)

—————

Datum: 24.04.2014

Vložil: belldandy

Titulek: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Díky

To není vůbec špatný nápad ...

Sice právě taková rubrika existuje na Daily slash, ale, jak to říká Lanevra - mám vážný dojem, že o tom skoro nikdo neví. :)

Chtělo by to větší popularitu, pro takový projekt. Já vždy měla dojem, že překladatelé si vybírají projekty hlavně podle svého srdce nějaké rady nepotřebují, ale má sopučasná zkušenost naznačuje, že překladatelé začátečníci někdy opravdu neví...

Mimojiné , kdysi jsem velmi vážně uvažovala nad tím, že tam zadám "Tea sérii", protože mi přišlo, že neexistence jejího překladu do češtiny je vážný nedostatek. :) Neudělala jsem to, ale někdo můj problém stejně vyřešil.

Kdo že to byl? Já volám třikrát hurá překladatelce Čajové ságy. :D

—————

Datum: 25.04.2014

Vložil: fialka

Titulek: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Díky

"právě taková rubrika existuje na Daily slash, ale, jak to říká Lanevra - mám vážný dojem, že o tom skoro nikdo neví. :) "
- no vida, tak já se hlásím k těm, co o tom neví, a zároveň děkuju na tip.
Metus, kterému dělám betu, se totiž už pěkných pár týdnů nedokáže rozhodnout, co má překládat dál. Pošlu mu na to odkaz.
P.S. Rovněž volám 3x hurá překladatelce Čajové ságy :-)

—————

Datum: 25.04.2014

Vložil: belldandy

Titulek: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Díky

Nu, nevím, jestli tam Metus najde inspiraci, protože tam toho moc není. (A už vůbec ne mimo HP. Tuším všeho všudy jen jedn Pán prstenů.) Mám pocit, že ten projekt by si zasloužil větší popularitu. Já si snad dám odkaz na něj na hlavní stránku, třeba to aspoň maličko pomůže... :)

Mimojiné, pro všechny - tady to je: https://www.daily-slash.cz/preklady-bez.php

—————

Datum: 26.04.2014

Vložil: Adelaine

Titulek: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Díky

Asi o ní hodně lidí neví, ale třeba já o ní vím skoro od začátku, ale přijde mi, že se o ní moc nikdo nestará, protože mnohdy jsou tam na přeložení povídky, které už přeložené jsou, které jsou dokonce i na daily slash v rubrice, že se překládají nebo že jsou hotové... Nevím, jestli si vzpomínáš na Theo, která překládala věci, co už přeložené byly, a ta říkala, že to bere mimojiné hlavně odtamtud. Navíc taky nevíš, kdo to doporučil, no a jak jistě víš, každý má docela diametrálně odlišný vkus.

Díky, díky, díky. Ale neradujte se předčasně, stále to není zdaleka dopřeložené. A taky hlavně to, že se to překládá, je zásluha belldandy:)

—————

Datum: 17.04.2014

Vložil: ester

Titulek: super...

.....ze si mi dala tipy na poviedky, co som este necitala. U zahranicnych autoriek mam 1favorita ale u domacich mam aspon 4 na prvenstvo:-(

—————

Datum: 17.04.2014

Vložil: belldandy

Titulek: Re: super...

To jsem ráda. Třeba se ti nějaká bude líbit.

Nu, nevím, jestli to vlastně není návod k podvádění, ale jestli se nemůžeš rozhodnout a přesto chceš hlasovat, tak jsem vypozorovala, že z jiného počítače nebo i ze stejného po nějakém čase (velmi hrubým odhadem třeba po 14 dnech) se dá volba zopakovat. :)
Stejně v některých anketách někoho z podvádění podezírám. Tenhle systém bohužel není zrovna neomylný. :)

—————

Datum: 24.04.2014

Vložil: ester

Titulek: Re: Re: super...

Vcera som docitala od Kalamity Jane Daruj mi kridla asom tak uchvatena a plna dojmov, ze teraz je absolutna jednicka pre mna ona:-)

—————

Datum: 25.04.2014

Vložil: belldandy

Titulek: Re: Re: Re: super...

Slibuji, že hned, jak začátkem měsíce získám přístup do systému, tak ti ji přidám. :)

I mně je Kalamity každým dnem pořád sympatičtější. A jak tak pozoruji její jízdu odahaduji, že její "BNF" aura ještě poroste. Zkrátka věřím, že nebudeš zdaleka jediná, kdo jí bude chtít dát, nyní nebo v budoucnu, svůj hlas. :)

—————